برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم خیار

کاهش وزن با رژیم خیار!

برخی از رژیم‌های غذایی ادعا می‌کنند که باعث کاهش وزن سریع می‌شوند و نتایج شگفت انگیزی را به شما وعده می‌دهند. یکی از این رژیم‌ها، رژیم خیار است که ممکن است واقعاً وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. رژیم خیار فقط بر یک نوع غذا متمرکز است. بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که می‌توانید تنها در هفت روز وزن کم کنید، اما این وضعیت ممکن است برای همه صادق نباشد. در این مقاله از اندام برتر به شما توضیح می‌دهیم که رژیم خیار چیست.

رژیم خیار

رژیم خیار چیست؟

رژیم خیار بیشتر غذاها را محدود می‌کند و شما را تشویق می‌کند که حداقل برای یک هفته خیار بخورید. طبق تمام دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و عدم تحقیق، این رژیم غذایی بسیار محدود کننده، ناپایدار است و در صورت رعایت طولانی مدت ممکن است خطرناک باشد. برخی از افراد این رژیم را دنبال می‌کنند تا در 7 روز 5 کیلوگرم وزن کم کنند. این امر ممکن است زمانی اتفاق می‌افتد که بیشتر گروه‌های غذایی را با خیار و مقادیر کمی پروتئین جایگزین کنید. شما می‌توانید تخم مرغ یا آجیل بخورید، اما بیشتر وعده‌های غذایی شما باید حول محور خیار باشد.

اگرچه این رژیم وعده کاهش وزن سریع را می‌دهد، هیچ مطالعه‌ای این ادعاها را تایید نمی‌کند. خوردن فقط خیار به مدت هفت روز ممکن است ضرر بیشتری نسبت به فواید آن داشته باشد. بدن انسان برای عملکرد صحیح و سوزاندن موثر چربی به مواد مغذی زیادی نیاز دارد.

رژیم خیار چگونه کار می‌کند؟

رژیم خیار در تهیه وعده‌های غذایی بسیار محدود کننده است. تمرکز اصلی این رژیم بر خوردن مقدار زیادی خیار است، حتی زمانی که به یک میان وعده سریع نیاز دارید. فقط به یاد داشته باشید که این رژیم غذایی ناپایدار است و نتایج کاهش وزن را به روشی سالم افزایش نمی‌دهد. در زیر، فهرستی از قوانین رژیم خیار را بررسی کرده‌ایم:

 

  • خیار باید در هر وعده غذایی باشد
  • وقتی احساس گرسنگی کردید یک خیار بخورید
  • حداقل 50 لیتر اونس آب در روز بنوشید
  • شما می توانید حداقل غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید
  • حداقل دو عدد خیار در روز مصرف کنید
  • شما مجاز به اضافه کردن مقادیر کمی کربوهیدرات هستید

خیار فواید زیادی دارد که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. از آنجایی که آن‌ها عمدتا از آب تشکیل شده‌اند، در تولید سلول‌های چربی نقشی ندارند. کمبود کالری، کربوهیدرات، چربی و قند به این معنی است که بدن شما چربی‌های سرسخت را برای تامین انرژی هدف قرار می‌دهد. این رژیم را به دلیل پایدار نبودن آن نباید بیش از 14 روز دنبال کنید. برخی از افراد توصیه می‌کنند فقط برای یک هفته آن را دنبال کنید. محدود کردن شدید کالری برای مدت طولانی ممکن است منجر به دوره‌های پرخوری شود که می‌تواند نتایج شما را مختل کند.

آیا رژیم خیار به کاهش وزن کمک می‌کند؟

افراد می‌توانند انتظار داشته باشند که با رژیم خیار حدود 3 تا 6 کیلوگرم وزن کم کنند. این مقدار بستگی به وعده‌های غذایی، برنامه ورزشی و وزن فعلی آن‌ها دارد. از دست دادن این مقدار در مدت زمان کوتاه ناسالم است و ممکن است عوارض جانبی مانند کاهش متابولیسم، کاهش ایمنی و حتی کاهش باروری در زنان ایجاد کند. یک رژیم غذایی معمولی نباید خیلی محدود کننده باشد، به خصوص اگر به دنبال عضله سازی در حین کاهش وزن هستید. فقط به یاد داشته باشید که هیچ راهی برای کاهش وزن سریع بدون آسیب رساندن به سلامتی وجود ندارد. هنگام پیروی از یک برنامه غذایی جدید، همیشه مواد مغذی ضروری را مصرف کنید.

در مورد رژیم لاغری شکم بیش تر بخوانید!

رژیم خیار

مزایای رژیم خیار

یکی از فواید رژیم خیار کاهش وزن است. اگر فقط خیار و مقادیر کمی پروتئین بخورید، بدن شروع به سوزاندن چربی برای منابع انرژی می‌کند. این وضعیت شما را در کسری کالری قرار می‌دهد که کالری بسیار کمی دارد. اگر بعد از رژیم خیار به رژیم غذایی عادی برگردید، تمام وزن از دست رفته ممکن است موقتی باشد. برخی از مزایای دیگر را تنها می‌توان با مزایای کلی کاهش وزن مرتبط دانست. ممکن است متوجه شکم صاف‌تری شوید، اما این تنها به دلیل کاهش نفخ است. مدتی طول می‌کشد تا تفاوت‌ها را در بدن خود مشاهده کنید، بنابراین در مورد تغییرات فیزیکی خود اینقدر سختگیر نباشید.

غذاهای مجاز در رژیم غذایی خیار

غذاهای خاصی وجود دارد که می‌توانید در این رژیم سخت مصرف کنید. به یاد داشته باشید که این رژیم مستلزم آن است که وعده‌های غذایی شما کم کالری باشد. بیایید نگاهی بیندازیم به غذاهایی که می‌توانید بخورید:

  • سبزیجات: خیار، اسفناج، کلم پیچ، کرفس، کاهو، کلم، گوجه فرنگی و سایر سبزیجات کم کالری.
  • پروتئین: ماست یونانی، پنیر دلمه، مرغ، گوشت گاو بدون چربی، تخم مرغ و ماهی.
  • کربوهیدرات‌ها: سیب زمینی، برنج قهوه‌ای، نان سبوس دار و سایر غلات کامل.
  • چربی‌ها: روغن زیتون

همانطور که می‌بینید، انتخاب زیادی برای وعده‌های غذایی شما وجود ندارد. با این حال، می‌توانید اسموتی‌های کاهش وزن معمولی را با استفاده از مواد مختلف درست کنید. برخی از افراد نوشیدن چای سبز یا آب لیمو را برای به دست آوردن مواد مغذی که در آن وعده‌های غذایی خیار وجود ندارد، توصیه می‌کنند.

غذاهایی که در رژیم غذایی خیار باید از آنها اجتناب کرد

از آنجایی که رژیم خیار بسیار محدود کننده است، نمی‌توانید از بیشتر گروه‌های غذایی لذت ببرید. همیشه باید برچسب‌های تغذیه‌ای را بخوانید تا مطمئن شوید محصول کم کالری است. این رژیم توصیه می‌کند که خیار را با پروتئین به جای میوه‌ها یا غذاهای شیرین جا به جا کنید. در ادامه غذاهایی را که در رژیم غذایی خیار باید از آن‌ها اجتناب کنید را بررسی کرده‌ایم.

میوه‌ها: شما فقط می‌توانید مقادیر بسیار کمی میوه در اسموتی خیار داشته باشید.

غذاهای با قند بالا: آب نبات، نوشابه، دسر، کلوچه، کیک و…

اگر می‌خواهید مقداری وزن کم کنید، به هر حال باید از غذاهایی با محتوای قند بالا اجتناب کنید. غذاهای ناسالم ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود که منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود.

خطرات و معایب احتمالی رژیم خیار

مضرات این رژیم بیشتر از مزیت آن است. خوردن غذاهای کم کالری ممکن است باعث اختلال در غذا خوردن شود که کاهش وزن شما را به تاخیر می‌اندازد. اگر می‌خواهید رابطه سالمی با غذا داشته باشید، نباید همه گزینه‌های غذایی خوشمزه را به طور کامل محدود کنید. در این قسمت خطرات و مضرات احتمالی رژیم خیار آورده شده است:

به شدت محدود کننده

در حال حاضر، شما می‌دانید که رژیم غذایی خیار سالم نیست. این رژیم غذایی توصیه می‌کند که باید خیار را با بیشتر وعده‌های غذایی مصرف کنید. با وجود اینکه خیار دارای مواد مغذی بسیار مهمی است، مصرف آن به تنهایی باعث افزایش پیشرفت کاهش وزن شما نمی‌شود.

رژیم‌های غذایی فوق العاده محدود معمولاً افراد را به خوردن وعده‌های کوچک غذا تشویق می‌کند. این وضعیت می‌تواند در دراز مدت به سلامت کلی شما آسیب برساند. کاهش وزن سرسختانه به معنای مصرف کالری‌های مغذی است که بدن را از ذخیره چربی اضافی باز می‌دارد. در عوض، سعی کنید غذاهای غنی از پروتئین بخورید که از کاهش وزن و رشد عضلات حمایت می‌کنند.

می‌تواند باعث کمبود مواد مغذی شود

بدن انسان برای سالم ماندن به مواد مغذی مهمی نیاز دارد. یک رژیم غذایی سخت ممکن است باعث کمبودهای تغذیه‌ای شود. به عنوان مثال، خوردن خیار به این معنی است که پروتئین، فیبر، ویتامین E، آهن، کلسیم و چربی سالم را از دست می‌دهید. پیروی طولانی مدت از این رژیم ممکن است علائمی مانند ریزش موی شدید، درد استخوان، سردرد، یبوست و ضعف عضلانی را ایجاد کند. این عوارض جانبی می‌توانند باعث ایجاد احساس ضعف شدید در شما شوند که ممکن است مانع از ورزش کردن و کاهش وزن شما شود.

کاهش وزن پایدار نیست

از دست دادن چربی‌های سرسخت نیاز به تلاش طولانی مدت و پایدار دارد. رژیم غذایی مبتنی بر خیار برای پیشرفت شما مفید نخواهد بود، زیرا ممکن است متابولیسم شما را کاهش دهد. این بدان معناست که شما کالری کمتری می‌سوزانید زیرا متابولیسم نمی‌تواند به طور موثر چربی بسوزاند. برای دستیابی به کاهش چربی، باید در حین ورزش مقدار زیادی غذا بخورید. احساس ضعف می‌تواند شما را از انجام تمرینات با شدت بالا باز دارد. وعده‌های غذایی حاوی ویتامین C، گوشت بدون چربی و پروتئین گیاهی ممکن است تولید مداوم سلول‌های چربی را کاهش دهد.

چقدر می‌توان با رژیم خیار وزن کم کرد؟

رژیم خیار می‌تواند منجر به کاهش وزن سریع شود، اما باید توجه داشت که این کاهش وزن به طور اساسی به از دست دادن آب بدن مربوط می‌شود و نه از دست رفتن چربی. همچنین، این کاهش وزن معمولاً موقت است و پس از بازگشت به رژیم غذایی عادی، وزن ممکن است دوباره افزایش یابد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط