برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
زمان خوردن چای قبل یا بعد از غذا است؟

زمان خوردن چای قبل یا بعد از غذا است؟

بهترین زمان از روز برای نوشیدن چای چه زمانی است؟ این یکی از متداول‌ترین سؤالات دوستداران چای است. ممکن است انتظار پاسخ کوتاه و سریع داشته باشید، اما در واقعیت جنبه‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در این مقاله سعی کرده‌ایم با در نظر گرفتن تمام جوانب پاسخ سوال شما را بدهیم. چای دو مزیت دارد که می‌تواند به شما کمک کند بهترین زمان نوشیدن آن در طول روز را تعیین کنید. در ادامه مزیت‌های اصلی چای را گفته‌ایم.

زمان خوردن چای قبل یا بعد از غذا

مزیت‌های چای

همانطور که پیش‌تر گفته شد؛ چای حاوی میت و خواصی است که می‌تواند تعیین کننده زمان مصرف آن باشد. این مزیت‌ها عبارتند از:

  • از سیستم گوارش حمایت می‌کند.
  • حاوی تئین است که می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد.

با توجه به موارد فوق، مصرف چای زمانی منطقی است که چنین مزایایی مفید باشد. برای اکثر افراد، سطح انرژی در صبح و بعد از غذا پایین است. بنابراین بهترین زمان صرف چای بعد از صبحانه یا ناهار است، نوشیدن آن با معده خالی توصیه نمی‌شود. معمولاً بعد از حدود 20 دقیقه بعد از غذا توصیه می‌شود، اما این زمان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد زیرا به شرایط شخصی بستگی دارد.

از مصرف چای در عصر خودداری کنید!

همچنین می‌توانید قبل از خواب یک فنجان چای بنوشید. با این حال، عارضه جانبی آن این است که ممکن است به دلیل تئین برای خواب مفید نباشد. بنابراین، برای عصرانه ما به شدت یک دمنوش گیاهی مانند دمنوش‌های گیاهی با گل یا چای داوودی را توصیه می‌کنیم که در واقع به فرد کمک می‌کند آرام شود و بهتر بخوابد. اگر ننوشیدن چای در ساعات پایانی عصر شما را کسل می‌کند، سعی کنید یک فنجان دمنوش بنوشید.

مناسب‌ترین چای برای هر فصل

چیزی که اغلب هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان نوشیدن چای در نظر گرفته نمی‌شود این است که چه چای و در چه فصلی باید بنوشید. اگر چای سبز را به ‌صورت تازه در فصل بهار می‌خرید، منطقی است که آن را تازه بنوشید. چای‌های تازه حاوی بیشترین مواد مغذی و دارای خواص لاغری هستند، همچنین طعم بهتری نیز دارند.

چای سیاه ، چای‌های کاملا اکسیدشده هستند، بنابراین نیازی به نوشیدن آن‌ها به صورت تازه نیست. تا زمانی که آنها را در مکانی خشک و در دمای اتاق نگهداری کنید، بدون قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، طعم و عطر خود را به خوبی حفظ می‌کنند.

زمان خوردن چای قبل یا بعد از غذا

بهترین چای برای نوشیدن در فصل بهار و تابستان

علاوه بر این که باید مقداری چای تازه بنوشید، ایده خوبی است که چای را با تغییر شرایط آب و هوایی در فصول مختلف مطابقت دهید. چای‌های کمتر اکسیده‌شده مانند چای سبز و چای سفید، چه سرد و چه گرم، تأثیر خنک‌کننده‌ای روی بدن دارند. بنابراین، آنها برای نوشیدن در فصل بهار و تابستان عالی هستند. اثر خنک‌کنندگی چای سبز و چای سفید بدن را در برابر هوای گرم متعادل می‌کند.

بهترین چای برای نوشیدن در پاییز و زمستان

در فصول سردتر، فرد می‌خواهد چای بنوشد تا بدن خود را گرم کند. در چنین شرایطی، چای سیاه اکسید شده بهترین انتخاب است. اگر عاشق چای اولانگ هستید، اولانگ تیره مانند داهونگ پائو را انتخاب کنید. با توجه به فصول، وضعیت بدن شما نیز با افزایش سن تغییر می‌کند. افراد مسن بیشتر به سرما حساس هستند. بنابراین چای سبز و چای سفید تازه اثر خنک کنندگی دارند و مناسب نیستند. این نوع چای‌ها نیز «خام‌تر» هستند و بنابراین معده به آن‌ها حساس‌تر است. مناسب‌ترین چای‌ها عبارتند از:

  • چای سفید تخمیر شده (هرچه چای قدیمی‌تر باشد، خامی آن کمتر است)
  • مناقصه
  • چای اولانگ تیره

چه زمانی چای ننوشیم؟

بله، چای خوشمزه است، اما مواقعی وجود دارد که نمی‌توانید چای بنوشید. در ادامه مواقعی را که نباید چای مصرف کنید را بررسی کرده‌ایم.

  • زنان باردار
  • افراد زیر 12 سال یا حساس به تئین
  • اگر بعد از نوشیدن چای احساس ناراحتی می‌کنید. با پزشک مشورت کنید.
آیا می‌توانم تمام روز چای بنوشم؟

چای حاوی تئین است، بنابراین بهتر است در ساعات عصر از مصرف آن اجتناب کنید.

چقدر در روز می‌توانم چای بنوشم؟

در واقعیت میزان نوشیدن چای در روز، بستگی زیادی به شرایط شخصی دارد. اگر به تئین حساس هستید، بهتر است آن را فقط در صبح بنوشید و خود را به 1-2 فنجان محدود کنید. اگر تئین روی شما تاثیر زیادی نداشته باشد، با مصرف حدود 3 تا 5 فنجان در روز خوب خواهید بود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط