برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
ورزش یوگا برای لاغری

ورزش یوگا برای لاغری

بحث در مورد اینکه آیا می‌توان با یوگا لاغر شد یا یوگا برای کاهش وزن انجام می‌شود یا خیر، موضوع جدیدی نیست و بحثی نیست که به پایان برسد. به طور خاص، یوگا به عنوان یک فرهنگ بسیار قدیمی از هند، با شکل‌گیری در فرهنگ غربی به عنوان یک تمرین بدنی شناخته شده است که تمرکز اصلی آن بر روی فواید جسمانی آن است. به طور کلی ورزش یوگا برای لاغری و تناسب اندام نیز بسیار مفید است. در ادامه به تاثیر یوگا بر کاهش وزن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تمرین یوگا برای لاغری

ورزش یوگا برای لاغری

یوگا یک سنت قدیمی است که تضمین می‌کند که لایه‌های ذهن، بدن و روح با یکدیگر هماهنگ هستند. به طوری که تاریخچه یوگا به 3000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. در این دوران بدیهی است که هدف افراد از انجام یوگا فقط کاهش وزن نیست. قوی بودن، زنده ماندن، رساندن بدن انسان به بالاترین سطح ممکن از اهداف یوگا بوده است.

کلمه یوگا از زبان سانسکریت آمده است:

“یوجی” به معنای یکی بودن است، بنابراین یوگا به معنای “با هم، هماهنگی” است. این اتحادیه روح، بدن و ذهن می‌باشد؛ بنابراین در واقع یوگا به معنای سالم بودن است. اگرچه امروزه یوگا که رویکردی جامع ارائه می‌دهد برای اهداف متفاوتی از جمله لاغری استفاده می‌شود، اما اولویت سلامت است. ساختن بدن خود به بهترین شکل، اصل اساسی یوگا است. با این حال، هدف آن فقط سلامت جسمی نیست. یوگا هم جسم و هم روح را تغذیه می‌کند. این یک روش زندگی است که مردم را خونسردتر می‌کند.

آیا یوگا باعث لاغری میشه؟

اساساً چیزی که برای کاهش وزن نیاز دارید این است که کالری‌هایی که می‌سوزانید باید بیشتر از کالری‌هایی باشد که دریافت می‌کنید. در مقدمه اشاره کردیم که یوگا نقش مفیدی در کاهش وزن دارد. یوگا در مقایسه با سایر ورزش‌ها تأثیر متفاوتی بر کاهش وزن دارد.

از آنجایی که یوگا به اندازه سایر تمرینات باعث تلاش نمی‌شود، میزان کالری سوزانده شده کمتر از سایر تمرینات خواهد بود. با این حال، کلاس‌های طولانی و حرکات چالش برانگیزتر نیز در بین انواع یوگا وجود دارد. در این رابطه برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، انتخاب نوع مناسب یوگا بسیار مهم است. به عنوان مثال، آشتانگا، یوگا قدرت، انواع یوگا مؤثر برای کسانی هستند که می‌خواهند وزن کم کنند.

علاوه بر این، کاهش وزن با یوگا فقط مربوط به حرکاتی نیست که انجام می‌دهید. یوگا به افراد اجازه می‌دهد تا خود را کشف کنند. به این ترتیب یوگا که روانشناسی شما را تقویت می‌کند و از نظر روحی احساس بهتری در شما ایجاد می‌کند، تأثیر مثبتی بر عادات غذایی شما نیز خواهد داشت. به خصوص بسیاری از افراد در مواقع استرس‌زا دائماً در حال غذا خوردن هستند. یوگا به شما کمک می‌کند از چنین عاداتی اجتناب کنید.

تمرین یوگا برای لاغری

سه راه اصلی وجود دارد که یوگا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند:

کالری سوزاندن

کاهش وزن همه چیز مربوط به کمبود کالری است. اگر بیش از کالری دریافتی روزانه خود بسوزانید، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. شما می‌توانید با مصرف کالری کمتر، سوزاندن کالری بیشتر از طریق ورزش یا هر دو به این هدف دست یابید. از سوی دیگر، یوگا قطعاً می‌تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. برای سرعت بخشیدن به کالری سوزی، باید سبک‌های فعال‌تر و هوازی را انتخاب کنید که باعث تعریق شما شود.

بیشتر مطالعه کنید: ورزش هوازی و فواید آن برای کاهش وزن

مراقبت از عضلات

از آنجایی که عضله، کالری بیشتری نسبت به چربی می‌سوزاند، از دست دادن عضله کاهش وزن را دشوارتر می‌کند. زیرا میزان سوخت و ساز بدن یا میزان کالری که در زمان استراحت می‌سوزانید، کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، یوگا به حفظ و توسعه توده عضلانی موجود کمک می‌کند.

کاهش استرس

در نهایت، یوگا می‌تواند به شما کمک کند تا احساس انعطاف‌پذیری، خوش بینی و آرامش بیشتری داشته باشید و با کمال تعجب، این می‌تواند تأثیر غیر مستقیمی بر وزن شما داشته باشد. اما چگونه؟

وقتی استرس دارید، بدن شما سطوح بالاتر از حد طبیعی هورمون استرس کورتیزول را تولید می‌کند. سطوح بالای کورتیزول باعث افزایش هورمون‌های گرسنگی می‌شود و شما را به خوردن غذا‌های ناسالم بیشتر وادار می‌کند. همچنین می‌تواند با برهم زدن الگوی خواب باعث افزایش وزن شود.

آیا نوع یوگا برای لاغری مهم است؟

همه انواع یوگا، اثرات بی‌شماری بر بدن دارند. اما اگر به طور خاص به دنبال نوعی هستید که به کاهش وزن شما کمک کند، در اینجا چند سبک وجود دارد که ممکن است بخواهید امتحان کنید!

وینیاسا: وینیاسا سبکی از یوگا است که از یک حرکت در هر نفس تشکیل شده است. اکثر کلاس‌های یوگا به سبک Vinyasa هستند. این یک گزینه عالی برای افراد مبتدی و پیشرفته است.

یوگای داغ: یوگای گرم نوعی است که در آن درجه حرارت در درجه خاصی ثابت می‌شود و با تعریق به شکل‌گیری بدن کمک می‌کند. اجرای کلاس یوگا در شرایط آب و هوای گرم، باعث افزایش دمای بدن و ایجاد تعریق در طی تمرین می‌شود، که این مورد متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و می‌تواند به کاهش وزن، سرعت بخشد.

آشتانگا: آشتانگا سبکی روان مانند وینیاسا است. اما در این سبک، به جای اینکه با هر نفس به یک حالت جدید بروید، چند حالت را برای چند نفس نگه می‌دارید.

حرکات یوگا برای لاغری

ژست درختی

این موضع را در بسیاری از عکس‌ها دیده‌اید. این وضعیت بسیار محبوب است که به تقویت ناحیه شکم و تقویت وضعیت کلی بدن شما کمک می‌کند. در این حالت باید در هنگام تنفس به تعادل خود توجه کنید.

یوگا برای لاغری

موقعیت شخم

این وضعیت که سخت‌تر از وضعیت درخت است، جریان خون شما را افزایش می‌دهد و متابولیسم شما را تنظیم می‌کند. دقت شما به وضعیتتان تأثیری را که خواهد داشت، تعیین می‌کند. شما باید به دقت مراحل لازم برای وضعیت صحیح بدن را دنبال کنید.

بیشتر مطالعه کنید: متابولیسم و کاهش وزن

آیا یوگا باعث لاغری میشه

موضع تعظیم

حالت کمان که نیاز به تلاش بیشتری نسبت به دو حالت دیگر دارد، به شما امکان می‌دهد مستقیماً کالری بسوزانید. همچنین در حفظ متابولیسم شما در طول روز بسیار مؤثر است. به ویژه ناحیه سینه و پشت را تقویت می‌کند.

تمرین یوگا برای لاغری
چگونه با یوگا وزن کم کنیم؟

کسانی که با یوگا وزن کم می‌کنند، توصیه می‌کنند که اگر مصمم به کاهش وزن و تناسب اندام هستید، باید حداقل پنج تا شش روز در هفته یک یوگای قدرتی 60 دقیقه‌ای و یا جریان وینیاسا را ​​تمرین کنید. شما باید مطمئن شوید که تمرین خود را با یک رژیم غذایی طبیعی برای نتایج بهینه ترکیب می‌کنید.

آیا یوگا شکم را آب می‌کند؟

بله، یوگا بسیاری از قسمت‌های بدن ما، به‌ویژه شکم را آب می‌کند و لاغر می‌کند. در پوزیشن‌های مختلف یوگا به خصوص در ناحیه شکم کار می‌شود که باعث می‌شود چربی این ناحیه تجزیه شود.

یوگا بهتر است یا پیلاتس؟

اگر می خواهید انعطاف پذیری خود را افزایش دهید، یوگا ممکن است انتخاب موثرتری باشد. 
اگرچه در پیلاتس حرکات کششی وجود دارد، اما هدف اصلی انعطاف پذیری نیست. در بسیاری از انواع یوگا، هدف از ماندن در حالت‌های طولانی مدت، پایین آمدن به بافت‌های همبند و افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط