برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کدام نان برای لاغری بهتر است ؟

کدام نان برای لاغری بهتر است؟

نان با کمترین کالری مورد تقاضای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند. با اینکه نان اساسی‌ترین محصول غذایی روی میز است به ما کمک می‌کند احساس سیری کنیم، اما مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش وزن ناخواسته می‌شود. کارشناسان تغذیه  توصیه می‌کنند به جای قطع کامل نان در حین رژیم‌گرفتن، مقدار کمی نان به‌غیراز نان سفید مصرف کنید. در اینجا در مورد اینکه کدام نان برای لاغری بهتر است، صحبت خواهیم کرد.

کدام نان برای لاغری بهتر است

نان مناسب برای لاغری

هر متخصص تغذیه سبک خاص خود را دارد. برخی خوردن نان را به‌کلی منع می‌کنند و برخی دیگر اجازه می‌دهند تا در برخی از وعده‌های غذایی نان مصرف کنید.

همچنین بسیار مهم است که با چه غذاهایی نان بخوریم. مثلاً ما نیازی به خوردن نان با پلو نداریم و با این کار خطر افزایش وزن وجود دارد؛ بنابراین نان را با انواع پلو، گندم سیاه و کینوآ نباید مصرف کرد. اما اگر سالاد سبز، سوپ، کوکو و… دارید، می‌توان چندتکه نان سبوس‌دار با آن میل کرد تا تعادل رعایت شود.

هر متخصص، اطلاعات مختلفی در مورد خوردن نان در رژیم غذایی ارائه می‌دهد که متناسب با رژیم غذایی و نیازهای بدنی شما تنظیم شده است.

 اگر بعد از خوردن نان احساس سنگینی می‌کنید، اگر مشکلاتی مانند یبوست یا نفخ دارید، اگر قند خونتان به‌سرعت بالا می‌رود، احتمال دارد مشکل از نان شما باشد.

در حین رژیم می‌توانید غلات کامل، نان چاودار بخورید. اما باید مراقب کارهای بعدی باشیم. از خوردن بیش از 3-4 برش نان در روز خودداری کنیم و از میزان و تعادل آن اطمینان حاصل کنیم.

نان مناسب برای لاغری

کدام نان در رژیم غذایی وزن ایجاد نمی‌کند؟

اضافه‌ وزن راه را برای ابتلا به بیماری‌های مختلف هموار می‌کند. برای کاهش وزن باید به آنچه می‌خوریم توجه کنیم، سبک زندگی خود را بهبود بخشیم و ورزش کنیم. کاهش وزن سالم با خوردن یک رژیم غذایی متعادل به دست می‌آید. لیست رژیم غذایی روزانه باید شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد.

یک‌سوم رژیم غذایی مناسب باید از کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند نان تشکیل شود. به همین جهت در انتخاب نان نیز باید بسیار دقت کرد. در میان انواع نان، نان جو دوسر، نان بذر کتان، نان سبوس‌دار، نان‌برنجی قهوه‌ای، نان گندم کامل، نان چاودار، نان بدون گلوتن و نان چیا گزینه‌های خوبی هستند که به رژیم لاغری شما کمک میکنند.

نان جو دوسر

این نوع نان یکی از بهترین نان‌های کاهش وزن است. نان جو دوسر با کربوهیدرات‌های قوی خود که دیرهضم هستند، برای مدت طولانی به شما احساس سیری می‌دهد.

نان بذر کتان

محتوای نان بذر کتان بسیار سالم است. نان بذر کتان، یک نوع نان خوشمزه است که منبع عالی منگنز، پتاسیم و سلنیوم است. علاوه بر این، این نان حاوی اسیدهای چرب ضروری، فیبر غذایی و مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است.

نان گندم کامل

این نان که سرشار از چربی اشباع شده، پروتئین، مواد مغذی، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است، باید برای یک رژیم غذایی سالم ضروری باشد. هنگام خرید نان سبوس‌دار، مطمئن شوید که حاوی 100 درصد گندم است.

نان برنج قهوه‌ای

این نان یکی از انواع نان ایده‌آل برای کاهش وزن است. با محتوای کم‌کالری و قندش شما را سیر و پر انرژی نگه می‌دارد. می‌توانید نان برنج قهوه‌ای، کره، سبزیجات تازه و پنیر کم‌چرب مصرف کنید.

پیتای گندم کامل

این نان که از غلات کامل تهیه شده است، با محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین‌ها یکی از سالم‌ترین انواع نان برای کاهش وزن است. پیتای گندم کامل دارای چندین فایده برای سلامتی است. دو مورد از این فواید کاهش خطر کلسترول و قند خون بالا است.

همچنین مطالعه کنید: رژیم غذایی مناسب با کلسترول بالا

نان چاودار

نان چاودار کم‌کالری باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این نان قطعاً باعث ناراحتی و نفخ نمی‌شود. نان چاودار یکی از انواع نان‌های سالمی است که می‌توانید روزانه مصرف کنید.

نان بدون گلوتن

به خصوص اگر از رژیم متشکل از غذاهای بدون گلوتن پیروی می‌کنید، این نان برای شما ایده‌آل است. همچنین برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، توصیه می‌شود. اکثر مردم فکر می‌کنند که نان شما را چاق می‌کند. در واقع، نان‌های سالم سرشار از فیبر و کالری کم هستند و به شما در مبارزه با چربی کمک می‌کنند.

نان دانه چیا

دانه‌های چیا که در مایعات، ساختاری ژل‌مانند به خود می‌گیرند، هنگام استفاده در نان به عنوان یک نان رژیمی کامل مصرف می‌شوند. دانه چیا کالری و آنتی‌اکسیدان کمی دارد. به همین دلیل استفاده از آن در نان‌های رژیمی رواج یافته است.

کسانی که می‌گویند در رژیم غذایی چه نانی بخوریم، می‌توانند نان دانه چیا را در خانه درست کنند.

همچنین مطالعه کنید: چای ترش برای لاغری

 

کدام نان در رژیم غذایی وزن ایجاد نمی‌کند؟

نان جو دوسر، بذر کتان ، گندم کامل، برنج قهوه‌ای، چاودار ، گلوتن و… از انواع نان‌هایی هستند که می‌توانید در رژیم غذایی خود از آنها استفاده کنید

کدام نان خطر کلسترول و قند خون بالا را کاهش می‌دهد؟

نان پیتای گندم کامل که از غلات کامل تهیه شده است، با محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین‌ها یکی از سالم‌ترین انواع نان برای کاهش وزن است. این نان دارای چندین فایده برای سلامتی است. دو مورد از این فواید کاهش خطر کلسترول و قند خون بالا است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط