برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کاهش وزن با کالری شماری

کاهش وزن با کالری شماری : هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

کالری شماری می‌تواند ابزار ارزشمندی برای رسیدن به اهداف کاهش وزن، افزایش وزن یا حفظ وزن باشد. اگرچه این فرآیند ممکن است ساده به نظر برسد، برخی از اشتباهات رایج می‌توانند شما را از مسیر موفقیت خارج کنند. شمارش کالری ممکن است برای همه مناسب نباشد، به خصوص آنهایی که اختلال در غذا خوردن دارند. همچنین برای کودکان یا نوجوانان مناسب نیست. راه‌های دیگری وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسبی غذا می‌خورید. یک مشاور تغذیه و یا متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد تغذیه مغذی بیشتر بدانید. ما در این مقاله به بررسی کاهش وزن با کالری شماری می‌پردازیم. تا آخر این مقاله همراه اندام برتر باشید.

کاهش وزن با کالری شماری

چرا باید کالری شماری داشته باشیم؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند کالری‌ها را بشمارند تا به آنها کمک کند انرژی دریافتی و خروجی خود را متعادل کنند. اگر پزشک کاهش وزن را به خاطر سلامتی شما توصیه کرده است یا سعی می‌کنید توده عضلانی بسازید، رژیم شمارش کالری می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

برخی از افرادی که در گذشته رژیم گرفته‌اند ارتباط خود را با علائم طبیعی گرسنگی و سیری بدن خود از دست می‌دهند. برخی دیگر ممکن است برای کاهش وزن یا حفظ وزن کالری زیادی مصرف کنند. شاید شما به غذاهای پرکالری یا وعده‌های بزرگ عادت کرده‌اید و تغییرات کوچک در الگوهای غذایی شما می‌تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید کالری کمتری مصرف کنید تا وزن مناسب‌تری داشته باشید.

فایده کاهش وزن با کالری شماری چیست؟

آگاهی از میزان کالری مصرفی می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند. در اینجا برخی از مزایای بالقوه شمارش کالری را آورده‌ایم.

می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

محدود کردن کالری دریافتی برای مصرف کمتر از آنچه که از طریق ورزش و سایر فعالیت‌های بدنی می‌سوزانید، یک روش پذیرفته شده برای کاهش وزن است. در یک مطالعه در سال 2015، از بزرگسالان بین 21 تا 51 سال خواسته شد تا 25 درصد کالری دریافتی خود را کاهش دهند و نتایج را به مدت دو سال پیگیری کردند.

اگرچه بیشتر افراد تنها توانستند کالری دریافتی خود را تا 12 درصد کاهش دهند اما در مقایسه با گروه کنترل، به طور متوسط ​​10 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. تحقیقات بعدی در همان جمعیت نشان داد افرادی که کالری را کاهش می‌دهند سطح کلسترول، فشار خون و کنترل قند خون را نیز بهبود می‌بخشند.

می‌تواند به شما کمک کند تا از آنچه می‌خورید آگاه شوید

به سختی می‌توان فهمید که یک ماده غذایی چقدر کالری دارد فقط با نگاه کردن به آن و تحقیقات نشان می‌دهد که مردم معمولاً کالری دریافتی یک غذا را در حدود 175 کالری دست کم می‌گیرند. این عدد بسیار قابل توجهی است، به‌خصوص اگر سعی می‌کنید به کالری دریافتی دقیق پایبند باشید.

بنابراین شمارش کالری‌ها، با کمک برچسب‌های تغذیه، برچسب‌های منو و کتاب‌های مرجع، می‌تواند به شما کمک کند واقعیت بیش‌تری از آنچه مصرف می‌کنید به دست آورید. در نتیجه می‌توانید انتخاب‌هایی داشته باشید که با نیازهای شما سازگارتر است. برنامه‌های کالری شماری معمولاً به ردیابی سایر اطلاعات تغذیه‌ای مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها نیز کمک می‌کنند تا تصویر کامل‌تری از آنچه می‌خورید به شما ارائه دهند.

کاهش وزن با کالری شماری می‌تواند به شما در ساخت توده عضلانی کمک کند

اگرچه کمبود کالری برای کاهش وزن الزامی است اما افزایش دریافت کالری برای رشد عضلات نیز ضروری می‌باشد. بازهم شمارش کالری می‌تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند. به خاطر داشته باشید که پروتئین را ذخیره کنید تا مطمئن شوید بدن شما تمام آمینواسیدهای مورد نیاز برای ساخت عضله را دارد.

کاهش وزن با کالری شماری

کاهش وزن با کالری شماری چه مضراتی دارد؟

شمارش کالری روش مناسبی برای کاهش وزن یا ارتقای سلامتی نیست. از آنجایی که درک ما از علم تغذیه از طریق تحقیقات بهبود یافته، تکامل یافته است؛ برخی از کارشناسان و سازمان‌ها در مورد عواقب بالقوه محدودیت کالری به طور کلی و همچنین عملکرد خاص کالری شماری نگرانی‌هایی دارند. در ادامه به بررسی مضرات کالری شماری پرداخته‌ایم.

همه کالری‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند

همانطور که قبلا ذکر شد، کالری به شما امکان می‌دهد مقدار انرژی را تخمین بزنید.با این حال، کالری دریافتی یک غذا نه نشان دهنده کیفیت آن است و نه تغذیه‌ای که ارائه می دهد. برای مثال، ۱۰۰ کالری کلم بروکلی، تأثیر بسیار متفاوتی بر بدن نسبت به ۱۰۰ کالری چیپس دارد، زیرا با همان مقدار کالری، ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی بیشتری ارائه می‌کند. اگر از منابع اصلی مواد مغذی که حاوی تمام درشت مغذی‌ها هستند کالری دریافت نکنید، در معرض خطر کمبود مواد مغذی یا کاهش سطح انرژی هستید.

شمارش کالری غذا همیشه دقیق نیست

کالری، تخمینی از انرژی است که یک غذا در اختیار بدن قرار می‌دهد و ما بر تخمین تأکید می‌کنیم، زیرا شمارش کالری از غذاهای بسته بندی شده می‌تواند کاملاً نادرست باشد. برای مثال، یک سری مطالعات در سال 2018 نشان داد که روش استاندارد برای محاسبه کالری در غذاها برای برخی آجیل‌ها نادرست است، زیرا آنها کالری زیستی کمتری نسبت به تصور قبلی دارند.

برنامه‌های کالری شماری نیز کاملاً قابل اعتماد نیستند. یک مطالعه در سال 2019 به 20 برنامه برتر شمارش کالری نگاه کرد و نشان داد که بیش از 65٪ از آنها میزان کالری دریافتی کاربران خود را بیش از حد یا کمتر گزارش کرده‌اند. بنابراین در واقع شمارش کالری را نباید یک علم دقیقدانست، بلکه در بهترین حالت باید یک راهنما در نظر گرفت.

محاسبه کالری زمان بر و محدود کننده است

تمام مراحل مربوط به شمارش کالری می‌تواند زمان بر باشد. از تحقیق در مورد محتوای کالری محصولات مختلف تا فهمیدن اینکه چه چیزی باید بخورید، فرآیندی کاملاً چالش برانگیز است. همچنین فعالیت‌هایی مانند غذا خوردن، صرف غذا با دوستان، رفتن به مهمانی‌ها و سایر رویدادهای اجتماعی را بسیار دشوار می‌کند، زیرا شمارش کالری همیشه در رستوران‌ها ذکر نمی شود. برای برخی، این ممکن است محدود کننده و خسته کننده باشد.

شمارش کالری می‌تواند باعث تحریک یا بدتر شدن عادات غذایی بی‌نظم شود

تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی از هر نوع و محدودیت‌های غذایی مانند محدود کردن کالری یا محدود کردن کل گروه‌های غذایی، یک عامل خطر برای اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی هستند (سایر عوامل خطر عبارتند از: تروما و استرس اولیه، سابقه خانوادگی چنین اختلالاتی یا مشکلات سلامت روان و انگ وزن). پیگیری محتویات دقیق غذاها می‌تواند به منبع استرس یا وسواس غذایی تبدیل شود و در نتیجه باعث تحریک رفتارهای ناسالم شود.

چگونه بفهمیم که کالری شماری برای ما مناسب است یا خیر؟

اینکه آیا می‌خواهید کالری شماری کنید یا نه کاملاً به شما بستگی دارد. اگر بلاتکلیف هستید، همیشه قبل از ایجاد هر گونه تغییر عمده در عادات غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

کاهش وزن با کالری شماری چه مضراتی دارد؟

همه کالری‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند، شمارش کالری غذا همیشه دقیق نیست، محاسبه کالری زمان بر و محدود کننده است، شمارش کالری می‌تواند باعث تحریک یا بدتر شدن عادات غذایی بی‌نظم شود .

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط