برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

راه‌های زیادی وجود دارد که به شما در چربی‌سوزی شکم و پهلو در خواب و کاهش وزن در هنگام خواب کمک می‌کند. اگر کالری دریافتی در طول روز را هنگام خواب شبانه بسوزانید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به بدنی که می‌خواهید برسید. اما چگونه هنگام خواب وزن کم کنیم؟ اگر اینطور فکر می‌کنید و به دنبال راه حل چربی سوزی در خواب هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

چگونه بدن در خواب چربی می‌سوزاند؟

در حالی که شب‌ها برای استراحت و دریافت انرژی می‌خوابیم، بدن به طور مداوم به کار خود ادامه می‌دهد. سلول‌ها ترمیم می‌شوند، سموم فیلتر شده و از بین می‌روند. برای تمام این فرایندها، بدن به انرژی نیاز دارد که از ذخایر چربی موجود می‌گیرد و بنابراین لازم است که بدن بتواند به‌اندازه کافی خود را به این کارها اختصاص دهد. اول از همه، او به خواب کافی نیاز دارد. یعنی حداقل شش ساعت خواب در شب. به همان اندازه مهم است که دستگاه گوارش را تسکین دهید تا بدن مشغول هضم غذا نیز نباشد.

چربی‌سوزی شکم و پهلو در خواب

ارتباط مستقیمی بین الگوهای خواب و کاهش وزن وجود دارد. همه ما می‌دانیم که در طول روز کالری می‌سوزانیم اما روند کالری‌سوزی زمانی که شب می‌خوابیم ادامه می‌یابد. اگر می‌خواهید سوخت‌وساز بدنتان، هنگام خواب سریع کار کند، باید به قوانینی توجه کنید. ما مؤثرترین راه‌ها را بررسی کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و در هنگام خواب وزن کم کنید. از جمله:

چربی‌سوزی شکم و پهلو در خواب با مصرف پروتئین

اگر می‌خواهید هنگام خواب وزن کم کنید، باید قبل از خواب، پروتئین کافی دریافت کنید. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف پروتئین قبل از خواب باعث افزایش تعداد کالری سوزانده شده در هنگام خواب می‌شود. مصرف پروتئین از بدن شما برای سوزاندن چربی حمایت می‌کند و همچنین به ترمیم عضلات کمک می‌کند.

همچنین مطالعه کنید: قوی‌ترین چربی سوز شکم و پهلو

در دمای پایین بخوابید

خوابیدن در یک اتاق گرم توانایی شما در متابولیسم چربی را کاهش می‌دهد. خوابیدن در دمای پایین باعث افزایش توانایی شما در سوخت‌وساز چربی و همچنین افزایش میزان چربی سوزاننده کالری در بدن شما می‌شود. با این حال، خوابیدن در دمای پایین، حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

فعالیت بدنی بیشتری انجام دهید!

حتماً می‌دانید که انجام فعالیت بدنی باعث سوزاندن چربی و در نتیجه کاهش توده چربی به نفع توده بدون چربی می‌شود. چیزی که ممکن است ندانید این است که 1 کیلوگرم عضله، حتی زمانی که ساکن باشد، به‌تنهایی 100 کالری می‌سوزاند، اما 1 کیلوگرم چربی تنها 18 کالری! بنابراین با افزایش توده عضلانی خود، حتی زمانی که در رختخواب دراز کشیده‌اید، کالری بیشتری می‌سوزانید.

مراقب کربوهیدرات‌ها باشید

وقتی بدن ما به انرژی نیاز دارد، اولین “سوختی” که استفاده می‌کند، کربوهیدرات است. از خوردن کربوهیدرات در عصر خودداری کنید؛ بنابراین متابولیسم شما حتی در هنگام خواب هم کار می‌کند و چربی بیشتری می‌سوزاند!

آرام باشید!

خواب آرام و آسوده، سطح کورتیزول که هورمون استرس است را کاهش می‌دهد. در واقع، مطالعات علمی نشان داده است که سطوح بالای کورتیزول به طور مزمن به تجمع چربی شکمی کمک می‌کند و خلاص‌شدن از شر آن را بسیار دشوار می‌کند!

حداقل 7 ساعت در شب بخوابید

حداقل 7 ساعت خواب به متابولیسم شما در طول روز کمک می‌کند و اگر متابولیسم شما فعال‌تر باشد، کالری را سریع‌تر می‌سوزانید!

به یاد داشته باشید که برای اینکه بتوانید در شب خوب بخوابید، بدون اینکه در خواب بیدار شوید، باید روی تشک، بالش و پایه تخت مناسب با ویژگی‌های فیزیکی خود استراحت کنید که به بدن شما اجازه می‌دهد تا به‌خوبی و برای مدت زمان مناسب استراحت کند.

چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

نباید گرسنه به رختخواب رفت!

درست است که نباید گرسنه به رختخواب رفت، اما نباید پرخوری هم کرد. وقتی قبل از خواب یک وعده‌غذایی بسیار بزرگ می‌خورید، بدن ساعت‌های زیادی در طول شب ‌کار می‌کند تا آن را هضم کند. هر چه دیرتر بخوابید، استراحت کمتری خواهید داشت و بااحساس کسالت از خواب بیدار خواهید شد و احتمال اینکه غذاهای پر کالری را به‌روز خود اضافه کنید، بسیار بیشتر می‌شود. همچنین سعی کنید وعده‌های غذایی عصرانه را با وعده‌های تقریباً برابر با وعده‌های صبحانه و ناهار تهیه کنید.

ساعات تعطیلی دقیق آشپزخانه را تعیین کنید

روزه‌گرفتن یک شبه یا بستن زودهنگام آشپزخانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، حتی اگر در طول روز غذای بیشتری بخورید. سعی کنید آشپزخانه را ساعت 10 شب ببندید و تا موقع صبحانه به آشپزخانه نروید.

همچنین مطالعه کنید: بهترین دمنوش برای لاغری شکم

تریپتوفان یا بهتر بگوییم کلید خواب

تریپتوفان، اسیدآمینه‌ای که در بیشتر گوشت‌ها یافت می‌شود، اثرات قوی خواب‌آور را نشان داده است. مطالعه‌ای که در  مجله‌ی بیماری‌های عصبی و روانی در میان افراد، تحت عنوان «بی‌خوابی‌های خفیف» منتشر شد، نشان داد که ۲۵۰ میلی‌گرم تریپتوفان برای افزایش قابل‌توجه ساعات خواب عمیق کافی است و این می‌تواند به معنی کاهش وزن بیشتر باشد.

هر ماده غذایی حاوی تریپتوفان مانند: آجیل، مرغ، ماهی، عدس و تخم‌مرغ می‌تواند به شروع یک دوره خواب کمک کند.

اگر نمی‌توانید با معده خالی بخوابید، یک منبع سالم چربی مانند آووکادو، انبه یا کره آجیل می‌تواند به رفع گرسنگی کمک کند و در عین حال خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد.

زمان صرف چای را برنامه‌ریزی کنید

بنشینید و با خیال آسوده یک چای گیاهی مفید میل کنید. برخی از بهترین دم‌نوش‌ها برای خواب با بابونه، نعناع فلفلی، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب تهیه می‌شوند که در واقع خاصیت آرام‌بخشی نیز دارند.

با تنفس، مدیتیشن یا کشش استراحت کنید

تمرکز بر روی موقعیت‌های خاص قبل از خواب می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت خواب داشته باشد، همچنین به دلیل توجهی که یوگا به تنفس و مدیتیشن می‌کند برای خواب خوب مفید است. یوگا می‌تواند استرس را از بین ببرد، ماهیچه‌های شانه و گردن را آزاد کند و مهم‌تر از همه به شما اجازه تمرکز و آرامش می‌دهد.

نور شب را از بین ببرید و تاریکی را در هنگام خواب التیام بخشید (پنهان‌کردن IPAD)

قرارگرفتن در معرض نور در شب نه‌تنها شانس شما را برای داشتن یک خواب خوب مختل می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. افرادی که در اتاق‌های تاریک‌تر می‌خوابند، ۲۱ درصد کمتر از افرادی که در اتاق‌های روشن‌تر می‌خوابند، در معرض چاقی هستند. پرده‌هایی که به طور مؤثر نور را مسدود می‌کنند، در هنگام به خواب‌رفتن تفاوت ایجاد می‌کنند.

در واقع وجود نور بیرونی، بستن ذهن را دشوارتر می‌کند، حتی اگر فکر کنیم از چنین شرطی‌سازی مصون هستیم. تولید ملاتونین، هورمونی که در خواباندن بدن نقش دارد، زمانی که نور در ساعات عصر و شب وجود دارد، مختل می‌شود؛ بنابراین، اتاق خود را تاریک کنید تا خوابیدن، زودتر و طبیعی‌تر باشد.

همچنین به یاد داشته باشیم که هر چه وسایل الکترونیکی بیشتری به اتاق‌خواب بیاوریم، بافت چربی بیشتری به خصوص در کودکان به دست می‌آوریم. کودکان و نوجوانانی که در نور شبانه تلویزیون یا رایانه یا تبلت و تلفن همراه غرق می‌شوند، استراحت کافی ندارند، از عادات بد زندگی رنج می‌برند و بیش از کودکانی که وسایل اتاق‌خواب ندارند، اضافه‌وزن دارند. اما این کافی نیست. آیا می‌دانستید افراد لاغر کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند؟ به‌ازای هر دو ساعت تماشای تلویزیون، خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و مرگ زودرس به ترتیب 20، 15 و 13 درصد افزایش می‌یابد.

چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

برای چربی‌سوزی در شب دوش آب گرم بگیرید

اگر به طور معمول صبح حمام می‌کنید، می‌توانید حمام‌کردن را در شب امتحان کنید؛ همچنین یک دوش آب گرم برای تضمین یک خواب خوب شبانه ایده‌آل است؛ زیرا می‌تواند به کاهش تنش و آرامش عضلات کمک کند. علاوه بر این، می‌تواند سطح اکسی‌توسین را افزایش دهد، هورمونی که توسط مغز ترشح می‌شود و برای ذهن بسیار حمایت می‌کند؛ این هورمون که مولکول عشق نیز نامیده می‌شود، می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد. گرمای حاصل از حمام همچنین دمای بدن شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود زمانی که بیرون می‌روید و خشک می‌شوید، دمای بدن شما به‌سرعت پایین بیاید. حمام آب گرم نیز همین اثر را خواهد داشت.

5 نوشیدنی چربی‌سوزی شکم و پهلو در خواب

چربی‌سوزی شکم و پهلو در خواب را با نوشیدنی‌های زیر سریع‌تر کنید. البته نکته مهم این است که در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید.

1. شیره انگور

محصولی که صرفاً و منحصراً با انگور ساخته می‌شود، قادر است چربی‌ها را تغییر دهد و روی آنها کار کند. این به لطف رسوراترول است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نیز عمل می‌کند. مطالعه‌ای در دانشگاه ملبورن استرالیا وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن کمی آب انگور در شب تقریباً همان تأثیری را بر مغز دارد که چند شوک الکتریکی کوچک بر مغز می‌گذارد.

2. شیر

یک لیوان شیر گرم یا سرد، حاوی دوز مناسب از کازئین است، پروتئینی که دوستداران تناسب‌اندام آن را به‌خوبی می‌شناسند، زیرا همان‌طور که در چندین مطالعه از جمله در مجله پزشکی بیان شده، دیرهضم است و به ساخت عضلات کمک می‌کند،  باعث سرعت بخشیدن به متابولیسم می‌شود و ​​در نتیجه در فرایند کالری‌سوزی موثر است.

3. نوشیدنی‌های سویا

به گفته دانشگاه بیرمنگام، پروتئین سویا، ساخت ملاتونین را تسهیل می‌کند. ملاتونین سطح کورتیزول را که مسئول استرس و همچنین افزایش وزن است، کاهش می‌دهد.

4. بابونه

یک فنجان چای بابونه داغ به هضم غذا کمک می‌کند و خواب را بهبود می‌بخشد. شاید چیزی که نمی‌دانستید این بود که بابونه به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. به همین دلیل است که می‌تواند در رژیم غذایی به شما کمک کند.

5. کفیر

این یک مشتق ماست است که از شیر تخمیر شده تهیه می‌شود. شما عادت کرده‌اید که فکر کنید این غذای عالی برای صبحانه شماست و اشتباه نمی‌کنید. اما همچنین در شب، قبل از رفتن به رختخواب، می‌توان از آن برای تقویت فلور روده و جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کرد.

تغذیه مناسب در زمان مناسب مهم است!

مرحله‌ای که در آن بدن چربی می‌سوزاند باید به طور مؤثر برای کاهش وزن در خواب استفاده شود. به همین دلیل بیوریتم نقش اصلی را برای این نوع رژیم ایفا می‌کند، همان‌طور که تغذیه سالم و ورزش برای کاهش وزن هنگام خواب ضروری است؛ بنابراین مهم است که برخی از اصول اساسی را در نظر داشته باشید؛ به طور مثال اول از همه، شما باید غذاهای مناسب را در زمان مناسب روز بخورید. اما بدیهی است که برای کاهش وزن در خواب باید کار بیشتری انجام دهید. با توجه به ایده دکتر پاپ، هورمون‌های درون‌زا، به ویژه انسولین، باید “تحت کنترل” نگه داشته شوند.

هورمون درون‌زا انسولین از جمله عملکرد تسریع جذب گلوکز و در نتیجه کاهش سطح قند خون را دارد. پس از وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‌های زیادی، لوزالمعده انسولین بیشتری ترشح می‌کند تا قند خون انباشته شده را تجزیه کند. انسولین همچنین مسئول جذب چربی‌ها و پروتئین‌ها است. اگر بعد از یک شام غنی از کربوهیدرات، قند اضافی وجود داشته باشد، می‌تواند مانع از سوزاندن چربی شود که روش او برای کاهش وزن با خواب قرار است از آن جلوگیری کند. رژیم غذایی تقسیم شده انسولین آگاهانه بر پایه پایین نگه‌داشتن سطح انسولین تا حد امکان و در نتیجه تسهیل غیرمستقیم چربی‌سوزی است و سپس ترکیب کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها ضروری است .

چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

معجون چربی‌سوزی در شب

چربی شکم اغلب به دلیل تجمع کربوهیدرات‌ها و قندها و چربی‌های حیوانی بیش از حد ایجاد می‌شود. اگر غذاهای اشتباه مانند غذای سرخ شده در طول عصرانه خورده شوند، احتمال کمی وجود دارد که اجزای آنها دور ریخته شوند. برای حل‌کردن چربی و سرعت‌بخشیدن به متابولیسم می‌توانیم با یک نوشیدنی جادویی کاملاً طبیعی به خود کمک کنیم که اگر یک ساعت قبل از خواب بنوشیم، دفع چربی در طول شب را تسهیل می‌کند.

مواد به‌کار رفته در ساخت این ترکیب جادویی، ساده و به‌راحتی در دسترس هستند. تنها چیزی که نیاز دارید یک قاشق زنجبیل خرد شده، یک قاشق جعفری خرد شده، آب یک عدد لیمو، یک قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا، یک خیار و نصف لیوان آب است. معجون به دست آمده از ترکیب این مواد به فعال‌سازی مکانیسمی کمک می‌کند که در طول شب با ترجیح چربی احشایی و در نتیجه با فواید آشکار، چربی شکم را می‌سوزاند.

چرا این نوشیدنی جادویی چربی می‌سوزاند؟

فقط مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید:

  • جعفری به از بین بردن نمک و مایعات اضافی کمک می‌کند. همچنین یک ادرارآور طبیعی قوی است.
  • گشنیز، خواصی مشابه خواص جعفری دارد و احتباس مایعات را کاهش می‌دهد و فلزات سنگین را سم‌زدایی می‌کند و نقش ارزشمندی در کاهش تورم دارد.
  • خیار دارای اسید تارتاریک است که از تبدیل کربوهیدرات‌ها به چربی جلوگیری می‌کند. روده‌ها را پاکسازی و سم‌زدایی می‌کند و به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین دارای خواص تصفیه‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی عالی است.
  • زنجبیل، متابولیسم را سرعت می‌بخشد و به هضم غذا کمک می‌کند.
  • آب آلوئه‌ورا دارای خواص آنتی‌اکسیدانی عالی است. استفاده مداوم از آلوئه‌ورا سرعت تشکیل رادیکال‌های آزاد و التهاب ناشی از آن را کاهش می‌دهد.
  • لیمو یک چربی‌سوز قوی است و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. خواص آن را به یک کمک ارزشمند در تصفیه بدن و تحریک متابولیسم تبدیل می‌کند.

طرز تهیه نوشیدنی جادویی برای کاهش وزن

فرایند بسیار ساده است و شما باید همه مواد را با هم مخلوط کنید. وقتی مخلوط یکدست شد، اسموتی چربی‌سوز ما آماده خواهد بود. شما باید هر شب قبل از خواب آن را بنوشید و تغییرات را یادداشت کنید. به ویژه، ما از شما دعوت می‌کنیم که هر هفته اندازه دور کمر را برای نظارت بر کاهش چربی شکم انجام دهید.

نوشیدن مقدار زیادی آب برای بدنی که برای از بین بردن رسوبات چربی کار می‌کند، ضروری است. در واقع، در غیاب آب، متابولیسم کند می‌شود. مثل همیشه، به یاد داشته باشید که هیچ معجون جادویی وجود ندارد که بتواند جایگزین سبک زندگی سالم شود. یعنی علاوه بر نوشیدنی شبانه، بهتر است غذاهای ناسالم، الکل و قندها را حذف کنید!

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط