برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چای ترش برای لاغری

چای ترش برای لاغری

بسیاری از دمنوش‌ها علاوه بر خواص دارویی، خاصیت کاهش وزن نیز دارند. در بین انواع دمنوش‌های لاغری ،خواص چای ترش برای لاغری ثابت شده است و بسیاری از نوشیدن آن نتیجه گرفته‌اند. اما چای ترش چه خواصی دارد و چگونه باید مصرف شود؟ در این بخش همراه ما باشید تا برای شما توضیح دهیم.

خواص چای ترش

چای ترش برای لاغری

مصرف منظم چای ترش فواید مختلفی دارد و می‌تواند کاهش وزن را تسهیل کند. در حالی که مکمل‌های طبیعی زیادی وجود دارد که به شما در رسیدن به وزن هدف کمک می‌کند، چای ترش یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین آنهاست.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، هر روز چای ترش بنوشید، در این صورت دو برابر سود خواهید برد. این گیاه از یک طرف خاصیت زهکشی دارد، از طرف دیگر متابولیسم را تقویت می‌کند و می‌تواند مواد زائد و سموم را از بدن خارج کند.

اثر دیورتیک چای ترش برای لاغری

مواد فعال تخلیه‌کننده در چای قرمز باعث تحریک تخلیه مایعات ذخیره شده در بافت می‌شود. اگرچه این مسأله به طور مستقیم بر چربی بدن تأثیر نمی‌گذارد، اما همچنان می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. احتباس مایعات می‌تواند وزن بدن را ۱ تا ۳ کیلو افزایش دهد. آن‌ها همچنین مانع گردش خون و لنفاوی می‌شوند. کاهش احتباس مایعات نیز اثرات مثبتی بر متابولیسم دارد.

هضم بهتر با چای ترش

یکی از فواید چای ترش این است که فرآیند گوارش را بهبود می‌بخشد. این امر باعث تحریک ترشح شیره‌های گوارشی و تسریع متابولیسم غذا‌های سخت هضم می‌شود.

این چای برای کاهش وزن ضروری است و همچنین چربی سوزی را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، باعث می‌شود که مواد مغذی بهتر در روده جذب شوند و آلاینده‌هایی که در روده جمع می‌شوند از بین ‌می‌روند.

تنظیم سطح کلسترول با مصرف چای ترش

آنتی اکسیدان‌های موجود در Pu-Erh نیز تأثیر مثبتی بر دیس لیپیدمی (دیس لیپیدمی) دارند. چای ترش رگ‌ها را تمیز می‌کند و سطح کلسترول بد LDL و سطح‌تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

تأثیر مثبت بر جلوگیری روند پیری

چای ترش حاوی پلی فنول‌های مهم و آنتی اکسیدان‌های دیگری است که علیه رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای اثر مرطوب کنندگی هستند، عملکرد اندام‌ها را بهبود می‌بخشند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

مصرف منظم این چای باعث سم زدایی پوست می‌شود و از چین و چروک زودرس و سایر علائم پیری جلوگیری می‌کند. همچنین از سیستم‌های داخلی بدن در برابر پیری زودرس ناشی از آلاینده‌ها محافظت می‌کند.

اشتها را کاهش می‌دهد

به نظر می‌رسد که این چای ترش به دلیل کالری کم می‌تواند به کاهش هوس کمک کند. دفعه بعد که هوس کردید می‌توانید فقط برای خودتان یک چای ترش درست کنید و به جای آن نیاز‌های بدنتان را تأمین کنید.

چای ترش

سایر خواص چای ترش

نوشیدن چای ترش فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. چای ترش سرشار از مواد مغذی، مملو از آنتی اکسیدان‌ها و برای کمک به شما در مقابله با همه چیز، از فشار خون بالا گرفته تا کاهش خطرات بیماری‌های قلبی، کاهش وزن ، سلامت کامل سیستم ایمنی است. استفاده از گل‌های چای ترش در برنامه روزانه شما مطمئناً زندگی شما را تقویت می‌کند.

علاوه بر خواص چای ترش برای لاغری، این گیاه سرشار از ویتأمین C برای مبارزه با آنفولانزا است. نه تنها ویتأمین C را در این چای خواهید یافت، بلکه ویتأمین K را نیز می‌یابید که به متابولیسم استخوان و لخته شدن خون کمک می‌کند. چای ترش همچنین مملو از مس و پتاسیم است که منبع ضروری آهن هستند و اعصاب و عملکرد سیستم ایمنی بدن را حفظ می‌کنند. در نهایت، آنتوسیانین‌هایی نیز دارد که مسئول رنگ‌آمیزی غنی یاقوت هستند، اما همچنین به جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

با باکتری‌ها مبارزه می‌کند

تنها با بالا بردن یک لیوان از سبک مورد علاقه خود از چای هیبیسکوس، با باکتری‌ها خداحافظی کنید. باکتری‌ها مسئول مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت هستند. از برونشیت گرفته تا UTI مخوف، نگه داشتن بدن در حالت دفاعی در مورد باکتری‌ها راهی مطمئن برای ماندن در اوج بازی شما است. چای هیبیسکوس نه تنها با انبوهی از آنتی اکسیدان‌ها همراه است، بلکه خواص ضد باکتریایی نیز به همراه دارد. مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره هیبیسکوس می‌تواند E-coli را مهار کند و در مطالعات دیگر نیز دیده شده است که هیبیسکوس هشت گونه مختلف باکتری را دفع می‌کند. البته مطالعات بیشتری برای یک تصویر واضح مورد نیاز است، اما ما خوشحالیم که هیبیسکوس را در قفسه خود داریم.

سلامت کبد را تقویت می‌کند

فرقی نمی‌کند که بیماری کبدی گرفته‌اید یا فقط می‌خواهید کبدتان را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید، نوشیدن چای هیبیسکوس می‌تواند تنها یک بلیت باشد. این نوشیدنی اناری رنگ برای کمک به جلوگیری از آسیب کبدی مورد مطالعه قرار گرفته است زیرا می‌تواند به افزایش غلظت آنزیم‌های سم زدا کمک کند.

به مدیریت قند خون کمک می‌کند

همه افراد با دیابت نوع 2 می توانند برای مدیریت قند خونشان از چای ترش استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که عصاره گل هیبیسکوس قند خون را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. از آنجایی که هیبیسکوس قند کمی دارد و کالری کمی دارد، سطح شما را از نمودار دور نمی‌کند. مزیت افزوده تشویق سطح کلسترول HDL و کاهش سطح LDL، زاویه هیجان‌انگیز دیگری را برای بیماران دیابتی به ارمغان می‌آورد که به دنبال یک چای درمانی سرسبز برای کمک هستند.

سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

یک فنجان چای ترش قبل از خواب بنوشید و اجازه دهید تمام آن ویتأمین C سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. ویتأمین C یکی از بازیگران اصلی در دفع سرماخوردگی و آنفولانزا است که با تغییرات فصلی همراه است. این چای قرمز پر جنب و جوش به لطف ویتأمین‌ها و مواد معدنی فراوانی که دارد، می‌تواند شما را در بهترین حالت نگه دارد، ویتأمین C همچنین می‌تواند به بدن شما در دفع انواع عفونت‌ها کمک کند. 

کلسترول را کاهش می‌دهد

نوشیدن چای هیبیسکوس در کاهش سطح کلسترول می‌تواند معجزه کند. بله، این گل کوچک منحصر به فرد که به عصاره هیبیسکوس تبدیل می‌شود، به دقت مورد مطالعه قرار گرفته است تا ببینیم آیا تأثیر مثبتی بر فشار خون و کلسترول بالا دارد یا خیر. این تحقیق نشان داد که ۹۰ شرکت‌کننده با کلسترول بالا که دو بار در روز به مدت ۱۵ روز هیبیسکوس می‌نوشیدند، سطح کلسترول HDL خود را افزایش می‌دادند. در حالی که کلسترول LDL و‌تری گلیسیرید به عنوان انواع بد شناخته می‌شوند. HDL نوع خوب آن است.

چای ترش برای لاغری

چرا چای ترش برای لاغری خوب است؟

شناخته شده‌ترین خاصیت مثبت چای قرمز این است که کاهش وزن را آسان می‌کند. بنابراین این نوشیدنی داغ در سراسر جهان بسیار محبوب شده است. علت آن این است که چای ترش دارای اثر ترموژنیک قوی است که متابولیسم پایه و کبدی را تحریک می‌کند. این خواص باعث افزایش مصرف انرژی و بهبود چربی سوزی می‌شود که می‌تواند خطر ابتلا به کبد چرب را نیز کاهش دهد. این بیماری اغلب زمانی رخ می‌دهد که افراد دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

خطر و هشدار در مورد چای ترش

چای ترش به طور کلی بسیار مفید است و اکثریت قریب به اتفاق مردم هیچ حساسیتی به نوشیدن آن ندارند. اما در موارد زیر باید نسبت به مصرف چای ترش برای لاغری دقت کنید:

  • اگر از فشار خون پایین رنج می‌برید از مصرف چای گل ترش خودداری کنید؛ زیرا اثرات چای ترش می‌تواند افت فشار خون را افزایش دهد.
  • بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. چای ترش ممکن است با برخی از دارو‌های مورد استفاده در شیمی درمانی سرطان تداخل داشته باشد. در این صورت، لطفاً قبل از نوشیدن چای ترش نیز با پزشک مشورت کنید.
  • چای ترش اسیدیته شیره معده را افزایش می‌دهد، بنابراین ابتلا به گاستریت با اسیدیته بالا و بیماری زخم معده منع مصرف دارد.
  • چای ترش می‌تواند بر سطح استروژن تأثیر بگذارد، بنابراین زنان باردار و کسانی که شیر می‌دهند ممکن است بخواهند قبل از ریختن این چای برای خود با پزشک خود مشورت کنند.
  • نکته دیگری که قابل ذکر است این واقعیت است که چای ترش دارای خواص هیدروکلروتیازیدی است (ادرار‌آور است)، بنابراین با احتیاط مصرف کنید.

نحوه مصرف چای ترش برای لاغری

۳ تا ۵ تکه گل چای ترش را در یک فنجان بزرگ (۲۵۰ میلی لیتر آب) قرار دهید. هر چه تعداد گل‌ها بیشتر باشد، رنگ چای روشن‌تر می‌شود. سپس آب گرم بریزید. اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد. چای ترش را می‌توان هم به صورت گرم و هم سرد استفاده کرد. برای مقابله با افزایش کلسترول خون، تهیه و نوشیدنی سرد همراه با افزایش فشار خون بسیار خوب است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط