برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
ورزش ایروبیک برای لاغری

ورزش ایروبیک برای لاغری

ورزش ایروبیک برای لاغری می‌تواند به عنوان یک قسمت اساسی از یک رژیم کاهش وزن عمل کند، زیرا به طور موثر و با تمرین مداوم می‌تواند با درگیر کردن کل بدن، کالری‌های بدن را سوزانده و برای لاغری موثر باشد.

ایده‌آل این است که آن‌ها را همراه با یک رژیم غذایی مناسب به طور مکرر تمرین کنید. ورزش کردن می‌تواند یکی از نقاط شروع برای کاهش وزن مؤثر باشد. به همین دلیل، خوب است که آن‌ها را به طور مکرر انجام دهید، زیرا آن‌ها یک سلاح کلیدی برای کاهش وزن اضافی هستند. البته نباید فراموش کرد که تمرینات ایروبیک باید با یک رژیم غذایی خوب همراه باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ورزش ایروبیک برای لاغری

ویژگی‌های ورزش ایروبیک برای لاغری

در این ورزش سعی نکنید از محدودیت خاصی پیروی کنید. افراد مبتلا به بیماری‌های سیستم تنفسی و قلبی عروقی باید قبل از شروع کلاس‌ها با پزشک مشورت کنند. افراد مبتدی باید به تدریج، مدت و پیچیدگی آموزش را افزایش دهند.

حداقل ۳ بار در هفته تمرین کنید. شما می‌توانید هر روز ورزش هوازی انجام دهید، اما اگر آن را با تمرینات قدرتی ترکیب کنید، باید قدرت خود را ذخیره کنید. به یاد داشته باشید که عضلات نیاز به ریکاوری دارند.

دانشمندان ثابت کرده‌اند که شدت چربی سوزی در صبح ۲۰ درصد بیشتر از عصر است که این مورد به دلیل فعال شدن هورمون‌ها در صبح است.

سعی کنید ۲ ساعت قبل و بعد از تمرین غذا نخورید. اگر می‌خواهید توده عضلانی بسازید، تغذیه قبل از تمرین ضروری است و پس از تمرین، بدن سعی می‌کند تا حد امکان ذخایر چربی را بازیابی کند.

مراقب شدت تمرین خود باشید. حفظ ضربان قلب حداقل ۱۲۰ ضربه در دقیقه مهم است. این شاخص حداقل برای فعال کردن فرآیند‌های چربی سوزی است.

ورزش ایروبیک برای لاغری

مزایا و معایب ایروبیک لاغری در خانه

ورزش ایروبیک برای لاغری در خانه، مزایا و معایبی دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می‌کنیم:

کاهش چربی

فعالیت‌های هوازی بهتر است با شدت کمتری شروع شوند. در این حالت، بیشتر انرژی برای تولید، از چربی‌های بدن استفاده می‌شود؛ ولی کالری‌های سوخته شده، کمتر هستند. اما با افزایش شدت فعالیت های هوازی، مانند استپ آئروبیک، تعداد کالری‌های سوخته شده به طور مطلق افزایش می‌یابد و در نهایت منجر به سوخت و ساز چربی‌های بدن می‌شود.

تقویت سیستم قلبی عروقی با ایروبیک

ریتم‌های غالباً سریع، فشار زیادی بر سیستم قلبی عروقی وارد می‌کند. علاوه بر بهبود ظرفیت هوازی، تنظیماتی در ناحیه بی‌هوازی نیز وجود دارد. با این حال به طور کلی، با توجه به انواع مختلف هوازی و انتخاب موسیقی، امکانات بهینه‌ای برای کنترل استرس وجود دارد، به طوری که کاربران مبتدی و پیشرفته می‌توانند دوره مناسب برای یک هدف خاص را پیدا کنند.

محافظت از مفاصل

برای به حداقل رساندن بار‌های ضربه‌ای ناشی از پرش‌های ریتمیک روی مفاصل و ستون فقرات، کف تاب دار و کفش‌های خوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با کج کردن لگن به سمت جلو می‌توان از پشت توخالی جلوگیری کرد.

افزایش استقامت

بار متوسط ​​تا زیاد مداوم با استقامت عمومی و سرعت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استقامت اولیه کمتر با ایروبیک تمرین می‌شود.

افزایش هماهنگی

حرکات پا و بازو هماهنگ شده و حس ریتم ایجاد می‌شود.

نکته مهم تمرین هوازی

گرم کردن و خنک کردن تدریجی با ریتم‌های آهسته همراه با تمرینات کششی مهم است. اگر دستورالعمل‌ها ضعیف باشد، تمرین می‌تواند به تمرین بی‌هوازی نیز تبدیل شود. این بدان معنی است که بدن کمبود اکسیژن دارد، چربی سوزی به سختی انجام می‌شود و ماهیچه‌ها به طور فزاینده‌ای اسیدی می‌شوند. بنابراین باید به صلاحیت مربیان ایروبیک و شدت دوره‌ها توجه شود. تولید زیاد عرق در صورت امکان در حین تمرین، اما قطعاً پس از آن، نیاز به تأمین مایعات کافی دارد.

ورزش ایروبیک برای لاغری

ورزش ایروبیک چربی سوز

مزیت اصلی تمرینات هوازی با شدت متوسط ​​این است که می‌توان آن را بسیار طولانی‌تر از تمرینات وزنه برداری تناوبی انجام داد. وضعیتی که یک مزیت طبیعی برای تمرینات قلبی در مصرف انرژی ایجاد می‌کند، تداوم حرکت انجام شده بدون وقفه است.

برای حمایت بیشتر می‌توانید وزنه‌ها و تمرینات قلبی را در تمرینات ایستگاهی خود ترکیب کنید. اگر در حین دویدن یا دوچرخه‌سواری به‌گونه‌ای حرکت کنید که ضربان قلب شما 75 درصد از حداکثر ضربان قلب شما افزایش یابد، اثر پس‌سوختگی رخ می‌دهد. بنابراین، در بسیاری از مقایسه‌های مصرف انرژی، تمرینات قلبی به عنوان مزیت نسبت به تمرینات با وزنه در نظر گرفته می‌شوند.

70 کیلوگرم: 225 کالری بعد از 30 دقیقه ورزش

اگر می‌خواهید با ورزش هوازی وزن کم کنید، باید به طور منظم حدود 30 تا 60 دقیقه ورزش کنید. با وزن بدن حدود 70 کیلو، شما به طور متوسط ​​هر نیم ساعت 225 کیلو کالری می‌سوزانید. با این حال، میزان کالری که واقعا می سوزانید به عوامل مختلفی از جمله جنسیت، وزن و قد بستگی دارد.

توجه: از آنجایی که چربی سوزی در ایروبیک تنها بعد از 10 تا 20 دقیقه شروع می شود، نباید خیلی کوتاه تمرین کنید و خود را کاملا خسته نکنید. در غیر این صورت این خطر وجود دارد که به هیچ وجه چربی نسوزانید.

در کنار کاهش وزن با ایروبیک، رژیم غذایی نیز بسیار مهم است

حتی اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، نباید از رژیم غذایی سالم غافل شوید. کاهش وزن با ورزش ایروبیک برای لاغری حتی کارآمدتر است. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در منو قرار دارند، اما چربی سالم و پروتئین کافی نیز برای بدن شما مهم است. در غیر این صورت خطر خستگی و فرسودگی وجود دارد.

آیا ایروبیک برای لاغری خوب است؟

ایروبیک هم باعث کاهش وزن می شود و هم به شما شکل می دهد .” تمرینات هوازی جایگاه بسیار مهمی در مطالعات کاهش وزن دارند. تمرینات هوازی، فعالیت‌هایی هستند که اکسیژن بدن را تامین می‌کنند و میزان استفاده از اکسیژن را افزایش می‌دهند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط