برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
میوه خشک برای لاغری

میوه خشک برای لاغری

بسیاری از افرادی که رژیم دارند این پرسش را دارند که اگر به جای تنقلات معمولی، میوه خشک بخورند خوب است؟ در این بخش به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد و در مورد خواص میوه خشک برای لاغری صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

میوه خشک برای لاغری

فواید میوه خشک برای لاغری

 میوه‌های خشک و آجیل مملو از مواد مغذی سالم هستند که بسیاری از آن‌ها به دلیل فواید رژیمی بالایشان به عنوان ابر غذا‌ها در نظر گرفته می‌شوند. به این ترتیب، هنگامی که تصمیم به خوردن آن‌ها به جای تنقلات سنتی می‌گیرید، مطمئن می‌شوید که چربی‌ها و کربوهیدرات‌های ناخواسته‌ای را که باعث افزایش وزن می‌شوند، نخواهید پذیرفت. محصولات طبیعی خشک نیز می‌توانند به افرادی با متابولیسم پایین کمک کنند. این برای لاغری مفید است؛ زیرا انواع خاصی از میوه‌های خشک می‌توانند از متابولیسم شما حمایت کنند.

لیست بهترین میوه‌ خشک برای کاهش وزن

افزایش وزن فقط یک مشکل زیبایی نیست. اینها معمولاً مشکلاتی در عملکرد دستگاه گوارش، متابولیسم و ​​عملکرد سیستم غدد درون‌ریز هستند. در اینجا برخی از محصولاتی وجود دارد که به کاهش مؤثر وزن بدن و عادی‌سازی تعادل در کار همه اندام‌ها کمک می‌کند که در بین آنها می‌توان به تأثیر میوه‌های خشک در لاغری اشاره کرد. میوه‌های زیر جزو بهترین گزینه‌ها برای رژِم لاغری هستند.

 زردآلو:

زردآلو می‌تواند شما را تا ۵ ساعت پس از صرف غذا در هر صورت از احساس گرسنگی جلوگیری کند. آن‌ها همچنین به بدن شما منیزیم می‌دهند که هضم چربی را کنترل می‌کند. زردآلو خشک طعم کمی شیرین دارد و می‌توانید آن را در حین پختن به خوراکی‌های خاصی اضافه کنید.

آناناس:

 این میوه به عنوان یک چربی‌سوز مؤثر در نظر گرفته می‌شود. این نه‌تنها حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها است، بلکه دارای آنزیمی است که چربی‌ها را در حالت تسریع تجزیه می‌کند. فیبر به حذف سموم، سموم، کاهش تورم کمک می‌کند.

 کشمش:

اگر رژیم کم‌نمک دارید، پیداکردن میان‌وعده‌ای که هم خاصیت کم‌نمک و هم خاصیت کاهش وزن داشته باشد در این مرحله دشوار است. با این حال، کشمش هر دو مزیت را دارد! این محصولات ارگانیک خشک حاوی سطوح بالایی از ید هستند. شما فقط ۰. ۵ گرم چربی و ۲۹۹ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم کشمش کشف خواهید کرد که این را به یک میان‌وعده باورنکردنی برای افرادی که سعی در لاغری دارند تبدیل می‌کند.

 آلو خشک:

آلو خشک معمولاً به عنوان آلو خشک نیز شناخته می‌شود. آن‌ها دارای محتوای فیبر غذایی هستند که پیشرفت‌های پریستالتیک را در سیستم گوارشی تقویت می‌کند. پس از آن، مواد زائد و سموم به‌سرعت از بدن شما خارج می‌شوند و این می‌تواند به شما کمک کند تا خوش‌فرم شوید. علاوه بر این، ۱۰۰ گرم آلو حاوی تنها ۲۴۰ کیلوکالری است که آن را به یک میان‌وعده خوب برای افرادی تبدیل می‌کند که نیاز به کنترل کالری دریافتی روزانه خود دارند.

سیب:

 حتماً برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا دارای فیبر برای پاکسازی بدن از سموم و پکتین ها هستند که به لطف آنها تمام فرآیندهای متابولیک تثبیت می شوند. خشک کردن همچنین منبع ویتامین C، آهن و سایر عناصر کمیاب ارزشمند است.

گلابی:

هنگامی که خشک می‌شود، بیشتر مواد معدنی و ویتامین‌ها را در ترکیب خود حفظ می‌کند، به حذف سموم و فلزات سنگین از بدن کمک می‌کند. به لطف این، متابولیسم تثبیت می‌شود، همه اندام‌ها بهتر شروع به کار می‌کنند.

میوه خشک برای لاغری

کم‌کالری‌ترین میوه خشک چیست؟

هنگام کاهش وزن، تغذیه رژیم غذایی در پس‌زمینه بیماری‌های مختلف، ارزش انرژی محصولات مصرف شده اغلب محاسبه می‌شود. اگر روی این شاخص تمرکز کنید، داده‌های میوه‌های خشک در اینجا آمده است:

نام میوه خشک

کالری در 100 گرم

گلابی

 250 کیلوکالری

سیب

230-250 کیلوکالری

آلو

230 کیلوکالری

زردآلو

240-250 کیلوکالری

در رژیم غذایی چند میوه خشک برای لاغری می‌توانید بخورید؟

برای هر میوه خشک، میزان بهینه 50 گرم در روز است. برخی از میوه‌هایی که مقدار زیادی قند دارند توصیه می‌شود بیش از 20-30 گرم مصرف نکنند، به عنوان مثال کشمش، انجیر، خرما. 

بهتر است میوه‌های خشک را در کالری دریافتی روزانه خود بگنجانید. هر چیزی که در طول روز خورده‌اید را در یک برنامه ویژه کالری شماری وارد کنید و با نرم‌افزار خود مقایسه کنید. با استفاده از فرمول قابل‌محاسبه است:

BMR = [9.99 x وزن (کیلوگرم)] + [6.25 x قد (سانتی متر)] – [4.92 x سن (در سال)] + 5 (برای مردان) -161 (برای زنان).

چه میوه‌های خشکی را می‌توان در شب خورد؟

میوه‌های خشک غذای کاملاً درشت و سنگینی هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود صبح‌ها، ناهار، برای میان‌وعده بعدازظهر آنها را در رژیم غذایی بگنجانید. در عصر، آنها را می‌توان به مقدار کم، همراه با سبزیجات، ماست، پنیر دلمه مصرف کرد. اما در عین حال مطلوب است که میوه‌های خشک را تا حد امکان آسیاب کرده، بخارپز یا بجوشانید تا کار بدن در هضم آنها تسهیل شود. ارزش آن را دارد که آنهایی را که دارای کالری بسیار بالایی هستند حذف کنید، یعنی شب‌ها فقط می‌توانید کمی زردآلو، آلو خشک یا سیب خشک بخورید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط