برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چای ماچا برای لاغری

ماچا برای لاغری

در میان مزایای چای سبز ماچا، اغلب توانایی آن در کمک به کاهش وزن ذکر می‌شود. ماچا برای لاغری تاثیر به سزایی دارد و توسط بسیاری از افراد در سراسر دنیا مصرف می‌شود. در این بخش از اندام برتر همراه ما باشید تا در مورد خواص ماچا برای لاغری صحبت کنیم.

چای ماچا برای لاغری

ماچا چیست؟

کاهش وزن بدون رژیم‌های سخت و فعالیت بدنی نیز شدنی است. برای انجام این کار باید بدن را پاکسازی کنید، متابولیسم انرژی را تسریع کنید و چربی سوزی را شروع کنید.

بیشتر مطالعه کنید: لاغری بدون ورزش

شاید شنیده باشید که چای سبز کمک زیادی به کاهش وزن می‌کند، امروز در مورد اینکه اگر اثر آن ده برابر شود چه اتفاقی می افتد، صحبت خواهیم کرد و مهم‌تر از همه نحوه انجام آن را توضیح می‌دهیم. در واقع ژاپنی‌ها با درست کردن نوعی چای بی نظیر که خواص بی‌نظیری دارد ،این مشکل را برای ما حل کرده اند . این چای چیزی نیست جز ماچا!

چای ماچا بر خلاف انواع دیگر، کاملاً فشرده تولید می‌شود. برای تولید آن فقط از برگ‌های جوان درخت چای استفاده می‌شود. برگ‌ها خشک شده و به صورت پودر در می‌آیند. جمع‌آوری برگ‌ها فقط یک بار در سال انجام می‌شود و ۱۵ روز قبل از برداشت، مزارع چای را با پارچه‌ای شفاف سایه می‌زنند تا میزان تابش نور خورشید روی برگ‌ها کاهش یابد. در نتیجه، تلخی اضافی از برگ‌های چای حذف می‌شود، آن‌ها آبدار و رنگ سبز تیره می‌گیرند. نوشیدنی ساخته شده از چنین چای دارای شیرینی طبیعی است و دارای سطح اسیدهای آمینه زیادی می‌باشد.

برای قرن‌ها، راهبان بودایی ژاپنی و چینی از چای ماچا برای تعمیق حالت‌های ذن استفاده می‌کردند. امروزه، پیشرفت علم مدرن این امکان را فراهم می‌کند که مفید بودن چای ماچا برای کل ارگانیسم در سطح شیمیایی اثبات شود.

خواص چای ماچا

چای ژاپنی ماچا برای لاغری

یکی از اکتشافات اصلی خواص مفید چای ماچا این بود که این نوشیدنی علاوه بر ایجاد قوام، نشاط و افزایش استقامت کلی بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. بنابراین اگر این سؤال برای شما مرتبط است، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید نوشیدن چای ماچا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید:

چای ماچا منبعی از L-theanine، یک اسید آمینه طبیعی است که یک ضد افسردگی و آرام بخش طبیعی منحصر به فرد است. تأثیر مستقیمی بر میزان فعالیت دارد، انرژی و میل به حرکت را افزایش می‌دهد. همچنین بر تولید سروتونین و دوپامین تأثیر می‌گذارد (هورمون‌های شادی که کمبود آن‌ها باعث میل به خوردن چیز‌های شیرین و چرب می‌شود.).

چای ماچا بدن را از سموم شیمیایی و فلزات سنگین به دلیل افزایش سطح کلروفیل (یک سم‌زدای طبیعی قوی) در برگ‌های چای پاک می‌کند.

چای ماچا سطح کلسترول را عادی می‌کند. افرادی که به طور منظم آن را می‌نوشند دارای سطوح بالاتری از کلسترول خوب (کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا) هستند که مسئول انتقال چربی به کبد (برای پردازش بعدی به صفرا) و حذف کلسترول اضافی از بدن است.

بیشتر مطالعه کنید: رژیم غذایی مناسب برای کلسترول بالا

مصرف چای ماچا برای لاغری متابولیسم را تسریع می‌کند

متابولیسم کند دلیلی است که برای بسیاری از بین بردن چربی‌های اضافی بدن دشوار است. حتی اگر مواد غذایی خود  را به حداقل برسانید و فقط سبزیجات بخورید. اما اگر میزان متابولیسم پایین باشد، وزن از بین نمی‌رود. کاتچین‌ها که در ماچا بسیار فراوان هستند، به سرعت متابولیسم کمک می‌کنند، به ویژه پس از بار‌های فعال؛ سپس وزن حتی با حداقل فعالیت بدنی شروع به از بین رفتن خواهد کرد.

چای ماچا متابولیسم را تسریع می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا ۴ برابر مؤثرتر چربی‌های خود را بسوزاند، بدون اینکه عوارض جانبی کلاسیک افزایش متابولیسم مانند افزایش فشار، افزایش ضربان قلب و غیره را ایجاد کند.

چربی سوزی را سریع می‌کند

از نقطه نظر بیوشیمیایی، چربی سوزی فرآیند تقسیم مولکول‌های بزرگ به‌ تری‌گلیسیرید‌های کوچک‌تر است. این‌ تری‌گلیسیرید‌ها یا توسط بدن به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شوند یا مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه همان کاتچین‌های ماچا گرمازایی بدن را از ۱۰ به ۳۵-۴۳٪ افزایش می‌دهند. برای اطمینان از این فرآیند، بدن از چربی‌های قبلی استفاده می‌کند.

سطح گلوکز خون را تثبیت می‌کند

جهش مداوم سطح گلوکز خون مملو از خطر دیابت یا مقاومت به انسولین است. آن‌ها می‌توانند باعث شوند که شما بیشتر بخورید. ماچا به دلیل محتوای بالای فیبر غذایی به کاهش و تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند. بعد از یک فنجان ماچا، مدت بیشتری سیر می‌مانید و از پرخوری اجباری در‌ امان هستید.

سطح استرس را کاهش می‌دهد

در هنگام استرس، هورمون استرس کورتیزول ترشح می‌شود. هنگامی که سطح آن به سطح بحرانی می‌رسد، بدن به حالت التهاب پیچیده می‌رود و دائماً احساس خستگی، مضطرب، تحریک‌پذیری می‌کند. اما بدترین چیز این است که در این حالت اضافه وزن به سرعت به خصوص در ناحیه شکم ظاهر می‌شود. ماچا آنقدر سرشار از آنتی اکسیدان است که به راحتی با اثرات استرس مقابله می‌کند، رادیکال‌های مضر اکسیژن را از بین می‌برد، التهاب را کاهش می‌دهد و در برابر وزن اضافی محافظت می‌کند.

 ماچا به ما انرژی می‌دهد

با استفاده مداوم از ماچا، ذخایر انرژی شما تمام نمی‌شود. آنچه در زمینه اطمینان از قانون اصلی کاهش وزن مهم است، صرف کالری بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید است. شما قدرت و لحن کافی برای تمرین سیستماتیک خواهید داشت.

سم زدایی با مصرف ماچا برای لاغری

تغذیه نامناسب، استرس، اضافه بار، شرایط بد محیطی دلایلی هستند که باعث افزایش بار سمی روی بدن می‌شوند. این بار یکی از دلایل افزایش وزن است. هر چه بیشتر از شر سموم خلاص شوید، بدن شما تمایل کمتری به تجمع، چین و چروک شدن چربی دارد. نوشیدن ماچا ساده‌ترین راه برای اطمینان از سم زدایی روزانه و خوشمزه است، زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در این چای به جذب و دفع سموم کمک می‌کند و همچنین ایمنی، هضم و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

چای ماچا کم کالری است؛ ۱ گرم آن فقط ۳ کالری دارد. حتی اگر به آن، شیر را اضافه کنید، یک نوشیدنی کاملاً رژیمی، اما بسیار سالم دریافت خواهید کرد. اثربخشی آن به طور مستقیم به منظم بودن استفاده بستگی دارد. با استفاده روزانه از چای ماچا، شرایط بهینه برای چربی سوزی، بهینه‌سازی متابولیسم، خلاص شدن از شر تمام پدیده‌هایی که شما را از خلاص شدن از شر پوند‌های اضافی باز می‌دارد، ایجاد می‌کنید.

چه کسانی نباید چای ماچا بنوشند؟

نوشیدن ماچا در دوران بارداری و شیردهی، پس از حمله قلبی یا سکته مغزی، با مشکلات جدی دستگاه گوارش و اختلال در عملکرد کبد، توصیه نمی‌شود.

مزایای چای ماچا برای خانم‌ها چیست؟

مصرف منظم چای ماچا، سیستم تولید مثل را تحریک می‌کند و درد سیکل‌ها را کاهش می‌دهد.

آیا می‌توانید هر روز چای ماچا بنوشید؟

یک فنجان ماچا حاوی حدود ۷۰ میلی گرم کافئین است. برای مقایسه، یک فنجان قهوه حاوی حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین است. مقدار کافئینی که یک بزرگسال متوسط ​​می تواند در روز مصرف کند، ۳۰۰ میلی گرم است. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید بیش از چهار فنجان ماچا در روز بنوشید، مقدار بهینه آن دو تا سه فنجان در روز است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط