برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با قهوه + بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

در زندگی صنعتی روزانه، بسیاری از افراد به دلایلی چون نداشتن وقت کافی و یا مشکلات جسمی، توانایی ورزش کردن بصورت منظم و روزانه را ندارند. همچنین بسیاری دیگر نیز به دنبال راهی برای افزایش چربی‌سوزی و کاهش وزن خود در زمان ورزش کردن هستند. لاغری با قهوه یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمک کردن به کاهش وزن شما در چنین شرایطی می‌باشد. در این مقاله از اندام برتر به صورت مفصل درباره لاغری با قهوه، طرز تهیه قهوه تلخ برای لاغری و هرآنچه برای کاهش وزن با قهوه لازم است بدانید، صحبت خواهیم کرد. پس اگر به دنبال رژیم قهوه برای لاغری و افزایش کالری‌ سوزی هستید، با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

آیا قهوه باعث لاغری می شود؟

قهوه یکی از خارق‌ العاده‌ ترین مواد غذایی موجود در جهان می‌باشد که حاوی مقدار بسیار زیادی از آنتی‌ اکسیدان‌ های مختلف بوده و در رژیم غذایی عده زیادی وجود دارد. مصرف متعادل قهوه در روز، اثرات مفید بسیار زیادی بر روی سلامتی جسم و روان افراد داشته و یکی از مزایای بالقوه قهوه، لاغری می‌باشد.

مصرف قهوه باعث افزایش متابولیسم شده و سوخت‌ و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. اگر بدن خود را همانند یک ماشین و کالری را به عنوان سوخت در نظر بگیرید، مصرف قهوه باعث افزایش مصرف سوخت شما خواهد شد. بدین ترتیب، مصرف قهوه با افزایش کالری‌سوزی روزانه سبب کاهش وزن و لاغری شما می‌شود.

رژیم قهوه چیه؟

لاغری با قهوه، اصول و قوائد خاصی دارد و صرف مصرف یک فنجان قهوه، تاثیری چندانی بر روی کاهش وزن شما نخواهد داشت. اگر تصمیم به لاغری با قهوه گرفته‌اید، لازم است تا از یک رژیم مصرف قهوه پیروی کنید تا تاثیر قهوه بر روی کاهش وزن شما نمایان شود.

برای نتیجه‌گیری از رژیم قهوه لازم است تا روزانه قهوه بدون خامه و شکر مصرف نمایید. برای اغلب بزرگسالان، مصرف قهوه تا 4 فنجان در روز، هیچ‌ مشکلی ندارد اما با این حال بسته به وضعیت بدنی خودتان و همینطور برنامه غذایی و ورزشی که برای کاهش وزن از آن پیروی می کنید، باید نسبت مصرف قهوه برای کاهش وزن را رعایت کنید.

رژیم‌های زیادی تحت عنوان رژیم قهوه وجود دارند اما مصرف قهوه برای لاغری فقط زمانی به شما کمک می کند که در کنار یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب در زمان های درست مثل قبل از شروع فعالیت ورزشی از قهوه استفاده کنید. علاوه بر آن توجه کنید که مصرف قهوه همراه با شیرین کننده کمکی به کاهش وزن شما نمی کند!

اینفوگرافیک توضیحات لاغری با قهوه

قهوه و لاغری شکم و پهلو

بیشترین چربی‌ ها در ناحیه شکم و پهلو ذخیره می‌شود و فرم نواحی شکم و پهلو پارامتر بسیار مهمی در سنجش تناسب اندام می‌باشد. برای بسیاری از افراد، آب‌ کردن چربی‌ های شکم و پهلو کار دشواری می‌باشد. با این‌ حال مصرف قهوه و لاغری شکم و پهلو، رابطه‌ای مستقیم دارد. درصورتی‌ که نوشیدن قهوه را با ورزش‌ های شکمی و پهلو ترکیب کنید، سرعت چربی‌ سوزی شکم و پهلو شما افزایش یافته و در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

انواع قهوه لاغری با چربی سوزی زیاد

قهوه نوشیدنی بسیار پر طرفداری بوده و انواع مختلفی از قهوه در بازار موجود می‌باشد. این موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال لاغری با قهوه هستند، در انتخاب قهوه مناسب برای لاغری دچار سردرگمی شوند. قهوه‌ ها بر اساس نوع، میزان رست و نحوه آماده‌سازی، خواص و میزان کافئین متفاوتی دارند.

بطور معمول قهوه‌ هایی که دارای مقدار بیشتری کافئین هستند، تاثیر بیشتری بر روی متابولیسم بدن داشته و سوخت‌ و ساز بدن را بیشتر بالا می‌برند. در نتیجه مصرف قهوه‌ های پرکافئین، تاثیر بیشتری بر روی لاغری داشته و شما را سریع‌ تر به هدف تناسب اندام‌ تان خواهد رساند.

لاغری با قهوه تلخ

لاغری با قهوه تلخ یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش وزن بدون نیاز به فعالیت بدنی می‌باشد. قهوه تلخ در واقع قهوه‌ فاقد شکر و خامه می‌باشد. یکی از پرطرفدار ترین انواع قهوه تلخ، قهوه تلخ فوری می‌باشد، چراکه آماده‌ سازی آن بسیار سریع بوده و به راحتی می‌توان آن را با آب حل نمود. گرچه دقت داشته باشید که قهوه‌های فوری فاقد عطر و طعم قهوه‌های دمی می‌باشد.

خواص قهوه تلخ برای کاهش وزن و چربی سوزی

نوشیدن قهوه تلخ برای کاهش وزن و چربی‌ سوزی مفید بوده و استفاده منظم از آن طی رژیم قهوه‌ ای که پیش‌تر خدمت شما معرفی شد، باعث لاغری شما خواهد شد. قهوه تلخ سرشار از آنتی‌‌ اکسیدان و کافئین بوده و مصرف آن در ابتدا روز باعث سرحال شدن و افزایش هوشیاری شما خواهد شده و کالری‌سوزی شما را افزایش می‌دهد.

طرز تهیه قهوه تلخ برای لاغری

برای تهیه قهوه تلخ دستور های متنوعی وجود دارد که شما بسته به امکانات، طبع و زمان خود می‌توانید قهوه تلخ خود را با یکی از این روش‌ها آماده نمایید.

1- جوشانده قهوه تلخ

برای تهیه قهوه تلخ می‌توانید قهوه آسیاب‌ شده را درون یک قهوه‌‌ جوش ریخته و روی آن آب اضافه نمایید. به ازای 1 قاشق چای‌ خوری قهوه آسیاب‌شده، 240 میلی‌ لیتر آب درون قهوه جوش ریخته و آن را روی شعله ملایم قرار دهید. پس از جوش آمدن قهوه، قهوه‌جوش را از روی شعله برداشته و آن را در یک فنجان بدون افزودن شکر و خامه سرو نمایید.

2- دم کردن قهوه اسپرسو

یکی از روش‌های تهیه قهوه برای لاغری، تحت فشار قرار دادن قهوه می‌باشد که به قهوه اسپرسو شهرت دارد. برای تهیه قهوه اسپرسو حتما نیازی به اسپرسو ساز ندارید. در این روش به پودر قهوه اسپرسو نیاز دارید.

شما می‌توانید قهوه اسپرسو را با استفاده از یک موکاپات تهیه نموده و میل کنید. برای اینکار کافیست تا موکاپات را باز کرده و آب را درون مخزن زیرین آن بریزید. سپس قطعه فلزی طوری‌مانند را بر روی مخزن قرار داده و قهوه آسیاب‌شده را درون آن ریخته و با فشار انگشت شصت خود و یا پشت قاشق، سطح آن را فشار دهید. در آخر نیز بخش بالایی موکاپات را روی مخزن قرار داده و سفت نمایید. حال موکاپات را بر روی شعله ملایم قرار دهید پس از بالا آمدن قهوه و ورود آن به مخزن بالایی موکاپات، آن را سرو نمایید.

3- دم کردن قهوه به روش قطره ای

یکی از روش‌های تهیه قهوه، کمک گرفتن از جاذبه و گذر قطرات آب جوش از میان قهوه آسیاب‌ شده می‌باشد.

برای استفاده از این روش لازم است تا قهوه آسیاب‌ شده را درون یک صافی ریخته و صافی را روی دهانه یک لیوان قرار دهید. سپس آب جوش را بالای صافی قرار دهید تا قطرات آب جوش آرام آرام بر روی قهوه آسیاب شده ریخته و از میان دانه‌های قهوه درون لیوان بریزند. برای قطره قطره ریختن آب جوش می‌توانید از یک قیف با دهانه بسیار کوچک استفاده نمایید. البته این روش تهیه قهوه برای لاغری چندان مناسب نمی‌باشد.

4- فرنچ پرس با قهوه فرانسه

یکی از سریع‌ ترین روش‌ های دم کردن قهوه، استفاده از فرنچ پرس می‌باشد. این روش تهیه قهوه مخصوص قهوه فرانسه می‌باشد. اگر می‌خواهید از این روش برای تهیه قهوه برای لاغری استفاده نمایید، باید آسیاب دانه‌ های قهوه شما کمی درشت‌ تر از آسیاب قهوه اسپرسو و ترک باشد.

قهوه فرانسه را درون محفظه فرنچ پرس ریخته و بر روی آن کمی آب جوش اضافه نمایید. به اندازه 30 ثانیه تا 1 دقیقه صبر نمایید تا ذرات قهوه به خوبی خیس بخورند. سپس بقیه آب جوش را درون محفظه ریخته و در فرنچ پرس را بر روی محفظه قرار دهید. به مدت 4 الی 5 دقیقه صبر نمایید. در آخر نیز اهرم فرنچ پرس را به آرامی پایین آورده و قهوه خود را سرو کنید. برای تهیه قهوه با فرنچ پرس به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب‌ شده، از 120 الی 150 میلی‌ لیتر آب جوش استفاده نمایید.

بهترین زمان مصرف قهوه تلخ برای لاغری

نوشیدن قهوه تلخ در صبح نه‌ تنها باعث افزایش نشاط شما می‌شود، بلکه باعث افزایش متابولیسم شما شده و تاثیر زیادی بر روی چربی‌ سوزی شما می‌گذارد. با این‌حال مصرف قهوه تلخ برای لاغری در صبح و یا شکم ناشتا سبب می‌شود تا اسید معده شما افزایش پیدا کرده و در طولانی مدت دچار آسیب‌های معده شوید. به خصوص اگر دچار زخم معده هستید، نباید به هیچ‌ عنوان قهوه تلخ را به صورت ناشتا استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه تلخ برای لاغری، در میان وعده های صبح یا عصر و یا قبل یا بعد از وعده‌ های اصلی می‌باشد. اگر قهوه را تا 2 ساعت قبل از وعده‌ های غذایی خود مصرف نمایید، اشتها شما پایین‌ تر آمده و احتمالا با مقدار وعده کمتری احساس سیری می‌کنید. همچنین مصرف قهوه پس از غذا نیز می‌تواند باعث کاهش جذب چربی شده و با افزایش اسید معده، به هضم غذا سهولت ببخشد.

لاغری با قهوه ترک

قهوه ترک قدمت بسیار دور و درازی داشته و بسیاری از افراد به دلیل عطر و طعم خوب این قهوه، تمایل بیشتری به نوشیدن قهوه ترک دارند. قهوه ترک به نسبت قهوه اسپرسو کافئین کمتری داشته و به طور میانگین، هر فنجان قهوه ترک دارای 50 تا 65 میلی‌گرم کافئین می‎باشد.

اگر قصد لاغری با قهوه را دارید و پیش از این سابقه نوشیدن مداوم قهوه را نداشته‌ اید، قهوه ترک می‎‎تواند گزینه بسیار مناسبی برای شروع رژیم قهوه شما باشد. قهوه ترک به دلیل دارا بودن کافئین کمتری نسبت به قهوه اسپرسو و ربوستا، تاثیر کمتری بر روی متابولیسم شما دارد.

خواص قهوه ترک برای کاهش وزن و چربی سوزی

قهوه ترک خواص زیادی از جمله جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، سم زدایی کبد و افزایش نشاط دارد ولی یکی از بهترین خواص قهوه ترک، کاهش وزن و لاغری می‌باشد. قهوه ترک به دلیل عطر و طعم مطبوع برای افرادی که علاقه چندانی به عطر تند و تلخی قهوه ندارند، بسیار مناسب بوده و می‌توان گفت که طعم قهوه ترک با هر ذائقه‌ای سازگار می‌باشد.

همچنین قهوه ترک به دلیل دارا بودن کافئین کمتر نسبت به سایر قهوه‌های پرکافئین مانند قهوه اسپرسو، اسید معده را کمتر تحریک کرده و درنتیجه برای افرادی که دچار سوزش معده و زخم معده هستند، مناسب‌تر می‌باشد.

طرز تهیه قهوه ترک برای لاغری

قهوه ترک را با استفاده از قهوه جوش یا جذوه تهیه دم می‌کنند. جذوه یا قهوه جوش همانند شیر جوش می‌باشد، با این تفاوت که جذوه معمولا از جنس مس بوده و قطر دهانه آن بطور معمول کوچک‌تر از قطر کف آن می‌باشد. بهترین روش تهیه قهوه ترک برای لاغری به شرح زیر می‌باشد.

قهوه ترک آسیاب‌شده را درون جذوه ریخته و آب سرد را به آن اضافه نمایید. جذوه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا قهوه شما شروع به جوشیدن کند. بطور معمول قهوه ترک برای جوشیدن به 5 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از آن‌که قهوه شما جوشید، با استفاده از یک قاشق آن را هم بزنید تا سر نرود. هم زدن را برای 2 دقیقه ادامه داده و سپس قهوه ترک خود را سرو کنید. همچنین می‌توانید به جای هم زدن قهوه ترک خود، فاصله جذوه را از شعله به مدت 2 دقیقه کم و زیاد نمایید تا قهوه شما سر نرود.

بهترین زمان مصرف قهوه ترک برای لاغری

همانطور که پیش‌ تر بیان شد، قهوه ترک کمتر از سایر قهوه‌ ها اسید معده را تحریک می‌کند. در نتیجه اگر تمایل دارید روز خود را با قهوه آغاز کنید، می‌ توانید یک فنجان قهوه ترک به همراه یک تکه بیسکوئیت میل نمایید. بهترین زمان مصرف قهوه ترک برای لاغری، پیش از صرف وعده‌های اصلی می‌باشد، چرا که قهوه ترک می‌تواند اشتها شما را کاهش دهد. البته می‌توانید قهوه ترک برای لاغری را پس از وعده‌ های غذایی خود نیز مصرف نمایید.

لاغری با قهوه سبز

امروزه لاغری با قهوه سبز بسیار سر زبان‌ ها افتاده و تبلیغات مختلفی را درباره تاثیر قهوه سبز روی لاغری مشاهده می‎کنیم. قهوه سبز در واقع همان دانه‌ های قهوه‌های متداول می‌باشند، با این تفاوت که دانه‌ های قهوه سبز، رست و برشته نشده‌اند. در واقع تمامی قهوه‌ ها پیش از رست شدن، به رنگ سبز می‌باشند و برشته کردن قهوه باعث می‌شود تا قهوه به رنگ قهوه‌ای درآمده و عطر تندی پیدا کند.

خواص قهوه سبز برای لاغری

مصرف قهوه سبز در کنار افزایش سوخت‌ و ساز و کالری‌ سوزی باعث کاهش جذب کلسترول و گلوکز شده و تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش وزن و لاغری دارد. هرچند طعم قهوه سبز برخلاف قهوه‌های رست شده مساعد نبوده و ممکن است باب طبع همه نباشد. برای لاغری با قهوه سبز نیز لازم است تا روزانه 3 فنجان از آن استفاده نموده و رژیم قهوه را حفظ نمایید.

طرز تهیه قهوه سبز برای لاغری

برای تهیه قهوه سبز می‌توانید آن را همانند دمنوش‌ ها، دم گذاشته و مصرف نمایید. اگر در مصرف قهوه سبز تازه‌ کار هستید، می‌توانید از دستور تهیه قهوه سبز زیر استفاده کنید.

قهوه سبز آسیاب شده را به میزان 10 گرم درون یک قوری یا لیوان در دار ریخته و 150 میلی‌لیتر آب جوش به آن اضافه نمایید. برای مدت 10 دقیقه صبر نمایید تا قهوه سبز به خوبی دم بکشد. سپس قهوه سبز خود را صاف کرده و آن را میل نمایید. از آنجایی‌ که طعم قهوه سبز کمی نا مطلوب می‌باشد، ممکن است قصد شیرین کردن آن را داشته باشید. برای شیرین کردن قهوه سبز خود از شکر استفاده نکنید، چرا که اضافه کردن شکر به قهوه سبز برای لاغری مناسب نمی‌باشد. درعوض می‌توانید قهوه سبز خود را با اضافه کردن عسل به آن شیرین نمایید.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری

مصرف قهوه سبز به صورت ناشتا باعث آسیب‌ دیدن معده شما و رفلاکس معده خواهد شد. قهوه سبز حاوی مقدار بالایی اسید کلروژنیک می‌باشد که باعث تحریک معده شده و اسید معده شما را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مصرف قهوه سبز به صورت ناشتا کاملا ممنوع می‌باشد.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری، 1 فنجان پس از صبحانه، 1 فنجان پس از نهار و 1 فنجان در هنگام عصر و کمی پیش از شام می‌باشد.

آیا قهوه اسپرسو هم به لاغری کمک می کند؟

قهوه اسپرسو یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری می‌باشد. قهوه اسپرسو، کافئین زیادی داشته و هر 100 گرم قهوه اسپرسو به طور معمول حاوی 210 میلی‌گرم کافئین می‌باشد. مصرف کافئین بیشتر به معنای افزایش بیشتر سوخت‌ و ساز بدن و درنتیجه لاغری شما می‌باشد.

گرچه اگر به تازگی رژیم لاغری با قهوه را آغاز کرده‌ اید، بهتر است تا این رژیم را با قهوه ترک آغاز کرده و کم کم به سراغ قهوه اسپرسو بروید.

نحوه لاغری با قهوه گانودرما چگونه است؟

گانودرما یک قارچ با طعم بسیار تند می‌باشد که باعث افزایش متابولیسم بدن شده و از این طریق، کالری‌ سوزی را افزایش می‌دهد. قهوه گانودرما نیز باعث افزایش سوخت‌ و ساز بدن شده و نمی‌توان از تاثیر قهوه گانودرما برای لاغری چشم‌پوشی کرد. با این‌حال گانودرما در طب سنتی کاربرد داشته و مصرف آن با بسیاری از داروها ایجاد تداخل می‌نماید. در نتیجه به طور کلی مصرف قهوه گانودرما توصیه نمی‌شود و بهتر است در صورت تمایل برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

نحوه لاغری با قهوه دکتر بیز چگونه است؟

با افزایش میانگین وزنی افراد جامعه و افزایش اشتیاق برای کاهش وزن، محصولات تجاری لاغری زیادی در بازار مطرح شده و تبلیغات زیادی نیز بر روی آن‌ها صورت گرفته‌ است. یکی از این محصولات، قهوه‌ های دکتر بیز است که در واقع همان قهوه گانودرما می‌باشد. همانطور که گفته شد، مصرف قهوه گانودرما برای لاغری نیازمند مشورت با پزشک می باشد.

نحوه لاغری با قهوه عربیکا

قهوه عربیکا کافئین کمی داشته و از همین‌ رو، تاثیر کمی بر روی سوخت‌ و ساز بدن دارد. در واقع مصرف قهوه عربیکا تاثیر کمی بر روی لاغری داشته و استفاده از قهوه عربیکا برای رژیم لاغری با قهوه توصیه نمی‌شود. گرچه اغلب قهوه‌ های موجود در بازار به صورت میکس قهوه عربیکا و ربوستا به نسبت‌ های درصدی متفاوت می‌باشند. استفاده از میکس قهوه عربیکا و ربوستا برای لاغری موردی ندارد اما استفاده از قهوه 100 درصد عربیکا برای لاغری کاربردی ندارد.

چه ترکیباتی با قهوه به لاغری بیشتر کمک می کند؟

مصرف قهوه با ترکیبات لاغر کننده و مفید برای سلامت بدن می‌تواند تاثیرات چربی‌ سوزی قهوه را افزایش داده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت نماید. مصرف قهوه بدون هیچ افزودنی برای بسیاری از افراد کمی سخت بوده و کنار آمدن با طعم تلخ قهوه، آن هم برای هر روز برای همه ساده نیست. از طرف دیگر اضافه کردن شکر و خامه که جزء اصلی‌ ترین افزودنی‌ های قهوه می‌باشند باعث کاهش تاثیر قهوه روی لاغری می‌شود؛ یکی از راه‌ ها برای بهتر کردن طعم قهوه و در کنار آن، افزایش سرعت لاغری با قهوه، افزودن ترکیبات زیر به قهوه است:

  • عسل
  • لیمو ترش
  • دارچین
  • زنجبیل
  • آبلیمو
  • شیر

1. قهوه با عسل برای لاغری

یکی از افزودنی‌ های بی‌ نظیر برای قهوه، عسل می‌باشد. قند موجود در عسل کمتر به صورت چربی در بدن ذخیره شده و به دلیل دارا بودن ریز مغذی‌ هایی چون ویتامین‌ های گروه B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

مصرف قهوه باعث افزایش ادرار شده و به دلیل طبع سرد خود، ممکن است در طولانی مدت باعث سرد شدن طبع معده شود. ترکیب عسل با قهوه باعث اصلاح طبع سرد قهوه می‌شود. همچنین پتاسیم موجود در عسل سبب می‌شود تا بدن شما با کمبود پتاسیم ناشی از مصرف قهوه مواجه نشود. در آخر نیز مصرف قهوه با عسل برای لاغری سبب از بین رفتن اشتها کاذب و پرخوری شده و روند کاهش وزن شما را تسریع می‌کند.

2. قهوه و لیمو ترش برای لاغری

لیمو ترش یکی از پر فایده‌ ترین مرکبات بوده و سرشار از ویتامین C می‌باشد که نقش مهمی در سلامتی بدن، پوست و مو ایفا می‌کند. مصرف لیمو ترش پس از غذا به هضم وعده‌ های غذا کمک شایانی کرده و برای کاهش چربی‌ های دور شکمی و پهلوها بسیار موثر می‌باشد. قهوه و لیمو برای لاغری یکی از ترکیب‌ های بسیار دوست‌ داشتنی می‌باشد و مصرف ترکیب قهوه و لیمو، کالری‌سوزی شما را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

3. لاغری با قهوه و با آبلیمو

زمانی‌ که صحبت از آبلیمو می‌شود، باید مشخص کرد که منظور، آبلیمو ارگانیک است و یا آبلیمو صنعتی؛ لاغری با قهوه و آبلیمو ارگانیک همانند قهوه و لیمو بوده و منعی برای استفاده از آبلیمو ارگانیک به جای لیمو ترش وجود ندارد. اما استفاده از آبلیمو صنعتی به عنوان افزودنی به قهوه، توصیه نمی‌شود. چراکه آبلیمو های صنعتی به طور معمول دارای سدیم متابی سولفیت و پتاسیم متابی سولفیت می‌باشند که این مواد برای معده مناسب نبوده و مصرف آن کنار قهوه می‌تواند برای معده مشکل‎ساز شود.

4. قهوه و دارچین برای لاغری

دارچین دارای طبع گرم بوده و تاثیری همانند قهوه بر روی متابولیسم بدن دارد. قهوه و دارچین برای لاغری یکی دیگر از ترکیب‌ هایی می‌باشد که می‌توانید در رژیم قهوه خود جای دهید. گرمی دارچین باعث اصلاح سردی قهوه شده و همچنین برای تقویت معده بسیار مفید است. برای درست کردن ترکیب قهوه و دارچین می‌توانید یک چوب دارچین کوچک را در فنجان قهوه خود قرار دهید.

5. قهوه و زنجبیل برای لاغری

زنجبیل یکی از مواد غذایی با کالری صفر می‌باشد، یعنی زنجبیل هیچ کالری وارد بدن شما نمی‌کند. این ماده خوراکی جزء گرمی‌ های شدید بوده و یکی از خواص آن، کاهش وزن و چربی‌ سوزی می‌باشد. نوشیدن قهوه و زنجبیل برای لاغری یک ترکیب بسیار فوق‌العاده می‌باشد که در کنار افزایش بیشتر متابولیسم، باعث کاهش اشتها شده و رژیم لاغری با قهوه شما را تاثیر گذارتر می‌کند.

6. قهوه و شیر برای لاغری

مصرف شیر برای لاغری منطق علمی قابل توجهی ندارد اما طبق برخی از مطالعات، مصرف کلسیم باعث چربی‌ سوزی در نواحی پهلو ها و شکم می‌شود. بنابراین مصرف قهوه و شیر برای لاغری می‌تواند یکی از گزینه‌ های پیش روی شما باشد. توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از ترکیب قهوه و شیر برای لاغری دارید، حتما از شیر کم‌ چرب برای تهیه این ترکیب استفاده کنید.

آیا قهوه ناشتا برای لاغری خوبه؟

مصرف قهوه به صورت ناشتا برای معده مناسب نبوده و باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شود. ممکن است در روز هایی که به صورت ناشتا قهوه نوشیده باشید، دچار رفلاکس معده شوید. درنتیجه مصرف قهوه ناشتا برای لاغری، گزینه هوشمندانه‌ای نیست.

آیا لاغری با قهوه فوری امکان پذیره؟

قهوه فوری فاقد مزایا قهوه‌ دمی می‌باشد، با این‌ حال مصرف قهوه فوری برای لاغری کماکان نتیجه بخش بوده و درصورتی‌ که وقت کافی برای دم کردن قهوه ندارید، می‌توانید از قهوه فوری استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که قهوه فوری باید فاقد شکر و مواد شیرین‌کننده باشد.

به طور کل توصیه می‌شود تا برای لاغری با قهوه از قهوه‌های دمی استفاده نمایید و اگر در برخی از وعده‌ها امکان دم کردن قهوه برای شما فراهم نمی‌باشد، قهوه فوری را جایگزین قهوه دمی نمایید.

در نهایت بهترین روش لاغری با قهوه چیه؟

اگر به دنبال لاغری سریع می‌باشید، بهترین روش لاغری با قهوه، همراه کردن رژیم قهوه با ورزش کردن و همینطور برنامه غذایی اصولی می‌باشد. کمی پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، متابولیسم بدن شروع به افزایش کرده و بدن شما کالری بیشتری از حالت معمول می‌سوزاند. برای افزایش نرخ کالری‌ سوزی، کافیست تا ورزش‌ های هوازی و کاردیو را با نوشیدن قهوه همراه کنید.

همچنین ترکیب قهوه با عسل، دارچین، لیمو ترش و زنجبیل می‌تواند باعث افزایش بیش از پیش سوخت‌ و ساز شما شده و روند سوزاندن کالری‌ ها را سریع‌تر گرداند.

دقت داشته باشید که کالری مصرفی روزانه شما نقش بسزایی در وزن و تناسب اندام شما دارد. اگر میزان کالری‌های دریافتی روزانه خود را مدیریت نکنید، رژیم لاغری با قهوه برای شما تاثیر چندانی نخواهد داشت. پس برای لاغری با قهوه در زمان کوتاه، باید کالری‌ های مصرفی روزانه خود را به شکل بهتری مدیریت کرده و کربوهیدرات‌ های پیچیده را جایگزین کربوهیدرات‌ های ساده‌ ای چون قند و شکر نمایید.

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره لاغری با قهوه

آیا قهوه لاغر کننده است؟

قهوه افزایش دهنده متابولیسم بدن است که به افزایش چربی سوزی کمک شایانی می کند.

قهوه برای لاغری شکم و پهلو مفیده؟

با قهوه امکان چربی سوزی موضعی ندارید بلکه چربی سوزی در تمام بدن شما انجام می شود.

آیا امکان لاغری با قهوه و لیمو هم هست؟

بله – لیمو یکی از ترکیبات کاربردی جهت اضافه کردن به قهوه برای افزایش خاصیت چربی سوزی می باشد.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری چه زمانی است؟

میان وعده های صبح و عصر بهترین زمان می باشند.

انواع قهوه برای لاغری شکم و پهلو کدام موارد هستند؟

قهوه تلخ – قهوه اسپرسو – قهوه ترک – قهوه سبز و…

آیا مصرف قهوه ناشتا برای لاغری خوبه؟

خیر – مصرف قهوه ناشتا آسیب های شدیدی به گوارش شما میزنه و کمکی به کاهش وزن هم نمیکنه!

خواص قهوه برای لاغری چیه؟

افزایش سوخت و ساز بدن – افزایش انرژی بدن و عملکرد بهتر مغز – کاهش اشتها – سرشار از کافئین

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط