برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با سرکه سیب + بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن

طرفداران سرکه سیب ادعا می کنند که این سرکه دارای فواید بی شماری برای سلامتی است و نوشیدن مقدار کمی یا مصرف مکمل قبل از غذا به کاهش اشتها و از بین رفتن چربی کمک می کند. با این وجود استناد علمی کمی برای این ادعا وجود دارد. مطالعات انجام شده روی سرکه سیب برای کاهش وزن، نتیجه قابل توجه و پایداری در گروه‌های مختلف مردم نشان نداده است. به یاد داشته باشید که هیچ گلوله جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد. نسبت به هر رویکردی که ادعا می کند می توانید بدون کاهش کالری یا افزایش فعالیت بدنی وزن کم کنید، شک داشته باشید.

سرکه سیب هزاران سال است که به عنوان یک خوراکی تاثیرگذار روی سلامت استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده که این ماده فواید فوق العاده ای برای کاهش قند خون دارد. اما آیا افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟ این مقاله تحقیقات انجام شده درباره سرکه سیب و کاهش وزن را بررسی می کند. در آخر نکاتی در مورد گنجاندن سرکه سیب در رژیم غذایی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب در یک فرآیند تخمیر دو مرحله ای ساخته می شود. ابتدا سیب ها را بریده یا له کرده و بعد با مخمر ترکیب می کنند تا شکر آنها به الکل تبدیل شود. در مرحله بعد باکتری برای تخمیر الکل به اسید استیک اضافه می شود. تولید سرکه سیب سنتی حدود یک ماه طول می کشد، اگرچه برخی از تولیدکنندگان به طور چشمگیری این روند را تسریع می کنند به طوری که تنها یک روز طول می کشد.

اسید استیک جزء فعال اصلی سرکه سیب است که به عنوان اسید اتانوئیک نیز شناخته می شود. این یک ترکیب عالی با طعم ترش و بوی قوی است. اسید استیک یک اسید چرب است که در بدن شما با استات و هیدروژن حل می شود. حدود 5 تا 6 درصد سرکه سیب از اسید استیک تشکیل شده است. همچنین حاوی آب و مقادیر کمی از اسیدهای دیگر مانند اسید مالیک نیز است. یک قاشق غذاخوری یا 15 میلی لیتر از سرکه حاوی حدود 3 کالری بوده و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد.

اینفوگرافیک توضیحات لاغری با سرکه سیب

خواص سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن

با توجه به فواید و ساختار سرکه سیب از آن برای لاغری نیز می توان استفاده کرد. در هر صورت مصرف آن اثراتی بر بدن می گذارد که در صورت استفاده صحیح در کنار یک دوره کاهش وزن اصولی می تواند به چربی سوزی بیشتر و بهتر آن دوره کمک کند و کمی سرعت کاهش وزن شما را تسریع نماید. از جمله خواص سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- کاهش احساس گرسنگی:
مصرف سرکه سیب همراه با غذا کمک میکند تا احساس گرسنگی طی روز کاهش پیدا کند و به همین ترتیب باعث کاهش کالری دریافتی روزانه شما می شود.

2- کاهش سرعت خروج غذا از معده:
زمانی که همراه با وعده غذایی خودتان از سرکه سیب هم استفاده میکنید، سرعت خروج غذا از معده شما کُندتر می شود پس هضم و جذب بهتری اتفاق میوفتد و از طرفی طی روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.

3- افزایش سرعت چربی سوزی:
مصرف سرکه سیب برای لاغری به لطف خاصیت اسیدی آن به چربی سوزی بیشتر و سریعتر در بدن شما کمک می کند.

به طور کلی با توجه به شرایط بدنی هر فردی، می بایست به نحوه مصرف آن توجه کنید تا احیانا به بدن آسیب نرساند! به همین ترتیب تحقیقات ثابت کرده با توجه به اینکه سرکه سیب مدت زمان ماندگاری غذا در معده را افزایش میدهد، مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه نمی شود.

تحقیقات انجام شده در خصوص تاثیر سرکه سیب برلاغری

نتایج یک پژوهش در سال 2009 نشان می دهد که سرکه سیب اثرات چشمگیری بر کاهش وزن و چربی بدن دارد. در این مطالعه 12 هفته ای، 144 بزرگسال ژاپنی مبتلا به چاقی هر روز 1 الی 2 قاشق غذاخوری سرکه مصرف می‌کردند.

شرکت کنندگانی که 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز مصرف کردند – به طور متوسط – به این موارد دست پیدا کردند:

  • کاهش وزن: 1.5 کیلوگرم
  • کاهش درصد چربی بدن: 9%
  • کاهش سایز: 1.4 سانتی متر
  • کاهش تری گلیسیرید: 26%

این موارد در شرکت کنندگانی که 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز مصرف کردند تغییر کرد:

  • کاهش وزن: 1.7 کیلوگرم
  • کاهش درصد چربی بدن: 1.8%
  • کاهش سایز: 1.9 سانتی متر
  • کاهش تری گلیسیرید: 26%

همچنین در یک آزمایش بالینی در سال 2018 که شامل 39 شرکت‌کننده در رژیم‌های غذایی با کالری محدود بود، آن‌هایی که روزانه حدود 2 قاشق غذاخوری (30 میلی‌لیتر) سرکه سیب در طول 12 هفته مصرف کردند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که سرکه سیب مصرف نکردند، وزن و چربی بدنشان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

بر اساس این مطالعه، افزودن 1 یا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به رژیم غذایی می توانید به کاهش وزن کمک کند. همچنین می تواند درصد چربی بدن شما را داده و باعث کاهش چربی شکم و کاهش تری گلیسیرید خون شما شود.

این دو مورد از معدود مطالعات انسانی هستند که اثرات سرکه سیب را بر کاهش وزن بررسی کرده اند. اگرچه نتایج دلگرم کننده هستند، اما باید مطالعات بیشتری انجام شود تا از تاثیر سرکه سیب روی کاهش وزن اطمینان پیدا کنیم.

جدول ارزش غذایی و کالری سرکه سیب

آگاهی از ارزش غذایی خوراکی هایی که استفاده میکنیم این امکان را به ما می دهد که تصمیم گیری بهتر و انتخاب بهتری طی روز داشته باشیم؛ به عبارتی بتوانیم غذاهایی را انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه ما را سیر می کنند و انرژی روزانه مان را تامین می کنند، ما را دچار چاقی نمی کنند. از همین رو بد نیست اطلاعات مربوط به ارزش غذایی و کالری سرکه سیب را مطالعه کنید:

ارزش غذایی“100 گرم” سرکه سیب
کالری18
کربوهیدرات0.04 گرم
پروتئین
چربی
آب94.78 گرم
فیبر
قند0.04 گرم
کلسترول

فواید سرکه سیب برای بدن و تناسب اندام

علاوه بر کاهش وزن و چربی سوزی، مصرف سرکه سیب چندین فایده دیگر برای بدن شما دارد. البته نباید فکر کنید که استفاده کردن از آن به تنهایی کمکی به کاهش وزن شما می کند یا مشکلات شما را رفع می کند! بلکه به یاد داشته باشید خواص و فواید سرکه سیب صرفا به عنوان کمک کننده بشمار می روند و کارکرد نهایی را برای شما ایفا نمیکند.

1- سرکه سیب قند خون و انسولین را کاهش میدهد:
تحقیقات نشان داده که وقتی سرکه سیب همراه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات مصرف شود، قند خون و سطح انسولین را پس از خوردن غذا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

2- سرکه سیب حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد:
مطالعات نشان می دهد که مصرف سرکه با یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا می‌تواند حساسیت به انسولین را بهتر کند.

3- سرکه سیب قند خون ناشتا را کاهش می دهد:
مطالعات انجام شده بین مصرف سرکه سیب و کاهش قابل توجه گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله پیدا کرده اند.

4. سرکه سیب علائم سندروم تخمدان پلی کیستینگ (PCOS) را بهبود می بخشد:
یک مطالعه در سال 2013 روی زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شد که این افراد به مدت 90 تا 110 روز سرکه مصرف کردند. در آخر تخمک گذاری 57 درصد از شرکت کنندگان دوباره شروع شد.

5. سرکه سیب سطح کلسترول را کاهش میدهد:
یک بررسی تحقیقاتی در سال 2021 نشان داد که سرکه سیب کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

6. سرکه سیب فشار خون را کاهش میدهد:
مطالعات حیوانی نشان می دهد که سرکه می‌تواند با مهار آنزیم مسئول انقباض عروق خونی، فشار خون را کاهش دهد. البته مطالعات انجام شده روی انسان کاهش قابل توجهی در فشار خون نشان نداده است.

7. سرکه سیب باکتری ها و ویروس های مضر را از بین میبرد:
مطالعات نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند یک جنگنده قوی علیه باکتری های مختلف باشد.

8. سرکه سیب بوی بد دهان را از بین میبرد:
یکی از علل معمول بوی بد دهان، باکتری هلیکوباکتر پیلوری است. باکتری ها در محیط های اسیدی به خوبی رشد نمی کنند؛ بنابراین اگر دارای بوی بد صبحگاهی دهان هستید، غرغره کردن محلولی از 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب و 1 فنجان (237 میلی لیتر) آب گرم می‌تواند به شما کمک کند. 

9. سرکه سیب عفونت روده یا پوست را بهبود میبخشد:
سرکه سیب در درمان قارچی که می‌تواند باعث عفونت‌های شدید روده یا عفونت‌های پوستی شود نیز موثر است.

مصرف سرکه سیب برای لاغری

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد اثرات دراز مدت سرکه سیب مورد نیاز است، اما سرکه سیب می‌تواند با سرکوب اشتها هنگام مصرف وعده غذایی به کاهش وزن افراد کمک کند. سرکه سیب در صورت ترکیب با سایر موارد موجود در رژیم غذایی و سبک زندگی به کاهش وزن کمک می کند. تصور می شود که این فواید کاهش وزن مربوط به اسید استیک موجود در سرکه است که می‌تواند ذخیره چربی و اشتها را کاهش دهد و ترشح هورمون های گرسنگی را به تاخیر بیندازد.

مصرف سرکه سیب برای بهبود هضم غذا

بسیاری از مردم سرکه سیب را قبل از وعده های غذایی با پروتئین بالا مصرف می کنند تا هضم بهتری داشته باشند؛ تئوری این است که سرکه سیب اسیدیته معده شما را افزایش داده و موجب تولید آنزیم مخصوص تجزیه پروتئین می شود. در حالی که هیچ پژوهشی در زمینه استفاده از سرکه برای هضم غذا وجود ندارد، اما مکمل‌های موجود در سرکه می تواند اسیدیته معده تان را افزایش دهد. در واقع همه غذاهای اسیدی مانند سرکه سیب می‌تواند اثرات مشابهی داشته باشند.

مصرف سرکه سیب چه عوارضی دارد؟

برخی تحقیقات نشان داده که مصرف بیش از حد سرکه سیب می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. اگرچه مقادیر کم به طور کلی خوب و سالم هستند، مصرف بیش از حد آن می تواند مضر و حتی خطرناک باشد. در ادامه برخی از عوارض مصرف سرکه سیب در دوزهای بالا را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1- مصرف سرکه سیب می تواند باعث تهوع و سوء هاضمه شود

سرکه سیب دارای سطح “pH 4.2” است. این بدان معنی است که در انتهای اسیدی تر مقیاس pH قرار دارد. غذاهای اسیدی در برخی افراد باعث سوء هاضمه و رفلاکس اسیدی می شوند، به خصوص زمانی که قبل از دراز کشیدن مصرف شود.

علاوه بر این، بسیاری از مردم سرکه سیب را به دلیل اثرات کاهش وزن آن می نوشند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که این اثرات در درجه اول ناشی از سرکه است که باعث تهوع و از بین بردن میل به خوردن می شود.

2- مصرف سرکه سیب می تواند به مینای دندان شما آسیب بزند

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن منظم هر نوع سرکه و خوردن غذاهای اسیدی باعث فرسایش مینای دندان می شود. این بدان معناست که سرکه به تدریج مینای دندان را که لایه بیرونی دندان است وظیفه محافظت از آسیب فیزیکی و شیمیایی به دندان را دارد از بین می برد. مینا اولین خط دفاعی برای دندان های شماست و نمی تواند دوباره رشد کند. به همین دلیل، توصیه می شود پس از مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی، دهان خود را با آب بشویید.

در یک مطالعه آزمایشگاهی، مینای دندان عقل در سرکه‌های مختلف با سطوح pH از 2.7 تا 3.95 غوطه‌ور شد. سرکه منجر به از بین رفتن 1 تا 20 درصد مواد معدنی دندان پس از 4 ساعت شد. نکته مهم این است که این مطالعه در آزمایشگاه و نه در دهان انجام شد، جایی که بزاق به حفظ اسیدیته کمک می کند؛ به این معنا که فرد به مدت 4 ساعت سرکه را در دهان خود نگه نمی دارد اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مقادیر زیاد سرکه می‌تواند باعث فرسایش دندان شود. یک مطالعه موردی همچنین نشان داد که پوسیدگی شدید دندان یک دختر 15 ساله به خاطر مصرف 237 میلی لیتر سرکه سیب رقیق نشده در روز با هدف کاهش وزن ایجاد شده است.

3- مصرف سرکه سیب می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد

سرکه سیب می‌تواند سطح پتاسیم خون را کاهش دهد. در نتیجه با داروهای خاصی که پتاسیم خون شما را کاهش می دهند تداخل دارد؛ از جمله این داروها می توان به داروهای مخصوص دیابت اشاره کرد. یک گزارش موردی می‌گوید یک زن 28 ساله که به مدت 6 سال روزانه 237 میلی لیتر سرکه سیب رقیق شده مصرف می کرد، با پتاسیم پایین و سایر ناهنجاری های خونی در بیمارستان بستری شد.

همچنین در این زن تشخیص پوکی استخوان هم داده شد، وضعیتی که باعث شکنندگی استخوان‌ها شده و به ندرت در افراد جوان دیده می‌شود. پزشکانی که این زن را معالجه کردند معتقدند دوزهای روزانه زیاد سرکه سیب باعث می‌شود مواد معدنی از استخوان‌های برای حفظ اسیدیته خون خارج شود. البته مقدار سرکه سیب در این مورد بسیار بیشتر از آن چیزی بود که بیشتر مردم در یک روز مصرف می‌کردند؛ او مصرف مقادیر بالای سرکه سیب هر روز و در چند سال ادامه داده بود.

دارو هایی که با سرکه سیب تداخل دارند:

  • تمام دارو های دیابت: افرادی که همراه سرکه سیب انسولین یا داروهای محرک انسولین مصرف می کنند ممکن است سطح قند خون یا پتاسیم آنها به طور خطرناکی کاهش پیدا کند.
  • دیگوکسین (لانوکسین): این دارو سطح پتاسیم خون شما را کاهش می دهد که مصرف آن همراه سرکه سیب به کاهش بیش از حد پتاسیم منجر می شود و این عوارضی دارد.
  • دارو های ادرار آور: برخی از این داروها باعث دفع پتاسیم از بدن شما می شوند. برای جلوگیری از کاهش بیش از حد سطح پتاسیم، این داروها را با مقادیر زیاد سرکه مصرف نکنید.

4- مصرف سرکه سیب باعث کند شدن تخلیه معده می شود

مطالعات انجام شده روی انسان نشان داده که سرکه سیب می‌تواند سرعت خروج غذا از معده و ورود به دستگاه گوارش تحتانی را کاهش دهد. این می تواند جذب مواد مغذی را در جریان خون کرا کاهش دهد و باعث بروز ضعف در شما شود. این اتفاق می‌تواند علائم گاستروپارزی (یک بیماری شایع که افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد) را بدتر کند. در گاستروپارزی، اعصاب معده به درستی کار نمی کنند، بنابراین غذا برای مدت طولانی در معده می ماند و با سرعت طبیعی تخلیه نمی شود. علائم گاستروپارزی شامل سوزش سر دل، نفخ و حالت تهوع است.

5- مصرف سرکه می تواند می تواند باعث اختلالات گوارشی شود

سرکه سیب می‌تواند در برخی افراد علائم گوارشی ناخوشایندی ایجاد کند. مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده است که سرکه سیب و اسید استیک می‌تواند اشتها را کاهش داده و احساس سیری را تقویت کند که منجر به کاهش طبیعی کالری دریافتی می شود. اما یک مطالعه نشان می دهد که اشتها و مصرف غذا می‌تواند به دلیل سوء هاضمه کاهش یابد. افرادی که نوشیدنی حاوی 25 گرم سرکه سیب مصرف کردند، اشتهای کمتری داشتند اما همچنین به طور قابل توجهی احساس تهوع بیشتری کردند.

جلوگیری از عوارض سرکه سیب

مصرف سرکه سیب نسبتاً بی خطر است اما در برخی افراد می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. از آنجایی که اسیدیته سرکه سیب مسئول بسیاری از فواید سلامتی آن است، آن را با چیزی که می تواند اسید را خنثی کند و اثرات مثبت آن را کاهش دهد، مخلوط نکنید. به خاطر داشته باشید که اسیدیته سرکه می‌تواند با استفاده منظم به مینای دندان آسیب برساند. نوشیدن از طریق نی و شستشوی دهان با آب پس از آن می تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند.

مصرف منظم مقادیر زیاد سرکه سیب برای دوره های طولانی می تواند خطرناک باشد و عوارضی مثل کاهش پتاسیم خون به دنبال آورد. اگر بعد از مصرف سرکه سیب با عوارض آزار دهنده مواجه شدید، مصرف آن را قطع کرده و این علائم را با پزشک در میان بگذارید.

چطور می توان از بروز عوارض سرکه سیب جلوگیری کرد؟

با توجه به اینکه افراد زیادی علاقمند به مصرف سرکه سیب هستند؛ در اینجا چند راه برای مصرف سرکه سیب وجود دارد که عوارض جانبی را به حداقل رسانده و بیشترین فواید را ارائه می‌دهد. در هر صورت توصیه اکید ما در اندام برتر اینکه تحت هیچ شرایطی برای مصارف درمانی به صورت خودسرانه از این ترکیب استفاده نکنید!

1- آن را رقیق کنید:
1-2 قاشق غذاخوری (15-30 میلی لیتر) سرکه سیب را با 1 فنجان (237 میلی لیتر) آب مخلوط کنید. خوردن سرکه رقیق نشده می تواند به گلو و مری شما آسیب برساند.

2- بلافاصله پس از مصرف سرکه سیب نخوابید:
نوشیدن سرکه سیب حداقل 30 دقیقه قبل از خواب می‌تواند خطر سوء هاضمه یا رفلاکس اسید را پس از دراز کشیدن کاهش دهد.

3- سرکه سیب را همراه با سالاد مصرف کنید:
سرکه سیب را می توان در سالاد استفاده کرد؛ این روشی دلپذیرتر و کم خطرتر به نسبت نوشیدن آن است.

4- مصرف سرکه سیب را محدود کنید:
با مقدار کم شروع کنید و به تدریج تا حداکثر 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) در روز، بسته به تحمل شخصی خود، رقیق شده در آب مصرف کنید.

5- از برخورد مستقیم سرکه سیب با دندان جلوگیری کنید:
قرار گرفتن دندان های خود در معرض اسید استیک را به حداقل برسانید. سعی کنید سرکه را در آب رقیق کرده و از طریق نی بنوشید.

6- پس از مصرف سرکه سیب دهانتان را بشویید:
بعد از مصرف سرکه سیب دهان خود را با آب بشویید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر مینای دندان، حداقل 30 دقیقه قبل از مسواک زدن سرکه سیب بخورید.

چند راه برای گنجاندن سرکه سیب در رژیم غذایی شما وجود دارد. یک روش آسان این است که از آن با روغن زیتون به عنوان سس سالاد استفاده کنید. این سس به خصوص با سبزیجات برگدار، خیار و گوجه فرنگی خوشمزه است. همچنین می توانید آن را با آب مخلوط کرده و بنوشید. مقدار سرکه سیب مورد استفاده برای کاهش وزن 1-2 قاشق غذاخوری (15-30 میلی لیتر) در روز است که با آب ترکیب شود.

بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب

بهتر است به جای اینکه تمام 2 الی 3 قاشق را در یک وعده مصرف کنید، آن را در دو الی 3 دور در طول روز بخورید. می توانید آن را قبل از وعده غذایی خود بخورید. مصرف بیش از این مقدار به دلیل عوارضی که مصرف دوزهای بالاتر دارد (تداخلات دارویی یا فرسایش مینای دندان و…) توصیه نمی شود. همچنین بهتر است با 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) شروع کنید تا ببینید بدن شما در مقابل آن چه واکنشی نشان می دهد.

بیش از 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) در یک دوز مصرف نکنید؛ چرا که باعث ایجاد حالت تهوع در شما می شود.

آیا قبل از خواب باید سرکه سیب بخوریم؟

یکی از مدل های مصرف سرکه سیب این است که آن را قبل از خواب استفاده کنید. شاید برای شما هم سوال باشد که این کار خوب است یا نه؟ در پاسخ این سوال باید گفت که نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا یا درست قبل از خواب می‌تواند بیشترین تأثیر را بر سطح قند خون شما داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب قبل از خواب به مدت 2 روز، سطح قند خون ناشتا را تا 6 درصد کاهش می دهد.

علاوه بر کاهش بالقوه قند خون ناشتا برای برخی افراد به نظر نمی رسد نوشیدن آن درست قبل از خواب فواید بیشتری نسبت به مصرف آن در هر زمان دیگری از روز داشته باشد. برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن مقادیر کمی سرکه سیب قبل از خواب می‌تواند به کاهش سطح قند خون صبحگاهی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. البته درباره اینکه در این حیطه به قطعیت نظر دهیم باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

جدا از کاهش قند خون ناشتا به نظر نمی رسد نوشیدن سرکه سیب درست قبل از خواب تفاوت زیادی در فواید آن برای سلامتی ایجاد کند. برای جلوگیری از بروز عوارض آن بهتر است به صورت رقیق شده و حداقل 30 دقیقه قبل از دراز کشیدن آن را مصرف کنید.

در آخر برای کاهش وزن سرکه سیب بخوریم؟

اندام برتر توصیه شخصی برای مصرف سرکه سیب جهت لاغری نمی کند چرا که بسته به وضعیت سلامتی بدن، ممکن است این ترکیب برای برخی از افراد عوارضی به همراه داشته باشد. اما به طور کلی استفاده کردن از سرکه سیب برای لاغری به تنهایی کاربردی ندارد! یعنی شما نباید انتظار داشته باشید که سرکه سیب بنوشید و کم کم وزن تان کاهش پیدا کند!

اما به طور کلی اگر در یک دوره کاهش وزن اصولی هستید؛ با توجه به برخی آزمایش هایی که روی این ترکیب انجام شده، در صورتی که روزانه 1 الی 2 قاشق از سرکه سیب را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید، این ترکیب می تواند روند چربی سوزی بدن شما را تسریع کند و کمی در کاهش وزن به شما کمک کند.

با این حال اگر تمایل به مصرف آن دارید، صرفا با توصیه دوست و آشنا اقدام نکنید و در صورت نیاز با مشاور و یا پزشک خود آن را در میان بگذارید تا در صورتی که مصرف سرکه سیب برای شما عوارضی ندارد، از آن استفاده کنید.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره مصرف سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن

آیا با سرکه سیب می‌توان لاغر شد؟

در صورتی که در یک دوره کاهش وزن هستید، مصرف سرکه سیب به شما کمک میکنه تا کاهش وزن سریعتری را داشته باشید.

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری چه زمانیه؟

1-2 قاشق غذاخوری همراه با ناهار بهترین زمان مصرف این ترکیب است.

خواص سرکه سیب برای لاغری و چربی سوزی

کاهش اشتها – افزایش زمان ماندگاری غذا در معده – افزایش سرعت چربی سوزی بدن

آیا سرکه سیب برای لاغری شکم مفیده؟

مصرف سرکه سیب به طور ویژه کمکی به لاغری موضعی نمیکند.

آیا سرکه سیب برای لاغری صورت مفیده؟

مصرف سرکه سیب به طور ویژه کمکی به لاغری موضعی نمیکند.

کالری سرکه سیب چقدره؟

18 کیلوکالری در 100 گرم

عوارض مصرف سرکه سیب برای لاغری چیه؟

مصرف بی رویه سرکه سیب باعث خرابی دندان، مشکلات گوارشی سوء هاضمه و اختلالات دارویی می شود

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط