برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با زیره + بهترین روش مصرف زیره برای لاغری

چند سالی است که لاغری با زیره مطرح شده و ادعاهای زیادی درباره لاغری شکم و پلو با زیره عنوان می شود. در واقع طی سال‌های اخیر توجه افراد و دانشمندان بر روی رژیم‌های غذایی طبیعی بسیار بیشتر شده و به نوعی مردم متوجه این موضوع شده‌اند که درمان و راهکار بسیاری از مشکلات در رژیم‌های غذایی می‌باشد که پدربرزگ‌ها و مادربزرگ‌های ما از آن استفاده می‌کردند.

زیره یکی از ادویه‌های بذری می‌باشد که بسیاری از برخی از فعالین تغذیه، آن را برای لاغری و کاهش وزن به افراد دچار اضافه وزن و مشکلات گوارشی توصیه می‌کنند. در این مقاله از اندام برتر به 0 تا 100 لاغری با زیره و بهترین روش مصرف زیره برای لاغری می‌پردازیم و این ادویه پرخاصیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر در مورد تجربه‌ های لاغری با زیره مطالبی شنیده‌اید و قصد ایجاد تحول در رژیم غذایی خود با زیره را دارید اما نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، این مقاله مخصوص شما آماده شده است.

فهرست مطالب

با زیره لاغر شدم! آیا واقعیت داره؟

زیره یکی از ادویه‌های بذری پرطرفدار میان اهالی کرمان و طرفداران لاغری با رژیم‌های غذایی می‌باشد. اما آیا مصرف زیره باعث لاغری و کاهش چربی‌های بدن می‌شود؟ برای روشن کردن این موضوع لازم است تا سری به تاثیرات زیره بر روی لاغری بزنیم.

زیره یکی از مواد غذایی بسیار کم کالری و پر خاصیت است که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی از آن می‌شود. مصرف زیره سبب افزایش سوخت‌وساز و متابولیسم بدن شده و فیتوسترول و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن باعث کاهش قند خون و کاهش کلسترول می‌شود. همچنین زیره سرشار از فیبر بوده و مصرف آن باعث کاهش اشتها و میزان وعده‌های غذایی می‌شود. درنتیجه زیره باعث می تواند به لاغری کمک کند اما باید یک نکته حائز اهمیت را به یاد داشته باشید.

لاغری یا زیره نه تنها امکان‌ پذیر می‌باشد، بلکه مصرف زیره باعث کاهش سطح کلسترول خون و قند نیز می‌شود اما برای لاغری با زیره لازم است تا رژیم غذایی خود را مدیریت نمایید. به عبارت دیگر اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، تاثیر زیره بر روی لاغری شما بسیار کمتر از تاثیر رژیم بد غذایی شما بر روی چاقی خواهد بود. بنابراین برای نتیجه‌گیری از مصرف زیره بر روی لاغری بایستی رژیم غذایی کنترل شده ای داشته باشید و مصرف مواد غذایی پر کالری را محدود نمایید.

اینفوگرافیک توضیحات لاغری با زیره و بهترین روش مصرف زیره برای لاغری

خواص دانه زیره برای بدن و کاهش وزن

دانه زیره جزء یکی از پرخاصیت‌ ترین مواد غذایی ادویه‌ ای می‌باشد اما بسیاری به دلیل طعم زیره، تمایلی زیادی به مصرف آن ندارند. زیره نه‌ تنها برای لاغری موثر می‌باشد، بلکه مصرف دانه زیره به حفظ سلامت بدن و پیش‌گیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

زیره در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه وجود دارد که هر یک از آن‌ها، خواص منحصر بفرد خود را دارند. بارزترین خواص دانه زیره سبز و سیاه، کمک به سلامت بدن و بهبود عملکرد دستگاه های مختلف درون بدن است. هر دو نوع زیره سبز و زیره سیاه کالری کمی داشته و قرار گرفتن آن در رژیم غذایی می‌تواند کمک شایانی به کاهش وزن نماید.

خواص دانه زیره سبز برای لاغری و سلامتی

دانه زیره سبز دارای خواص قابل‌ توجهی برای لاغری و حفظ سلامتی می‌باشد. بد نیست بدانید که زیره سبز نسبت به زیره سیاه درشت تر است و عطر کمتری هم دارد. به همین ترتیب خاصیت گرمی کمتری نسبت به زیره سیاه دارد. برخی از خواص دانه زیره سبز برای لاغری و سلامتی عبارتند از:

1- مصرف زیره سبز به افزایش متابولیسم کمک می کند

مصرف زیره سبز باعث افزایش متابولیسم بدن شده و میزان کالری‌ سوزی شما را افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید همه ما در روز مقداری کالری دریافتی و مقداری کالری مصرفی داریم. برای لاغری و کاهش وزن می‌توان کالری‌ های دریافتی را کمتر کرده و یا کالری مصرفی را افزایش داد. زیره سبز کالری بسیار کمی داشته و به دلیل افزایش سوخت‌وساز بدن، میزان کالری مصرفی شما را افزایش می‌دهد.

2- مصرف زیره سبز به بهبود هاضمه کمک می کند

مصرف زیره سبز به دلیل طبع گرم آن و همچنین تحریک غددی که مسئولیت ترشح اسیدها و آنزیم‌ های معده را دارند، باعث بهبود هضم غذا شده و برای لاغری افرادی که دچار مشکلات هاضمه هستند، بسیار مفید می‌باشد.

3- مصرف زیره سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

زیره سبز دارای ویتامین C می‌باشد. ویتامین C نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا کرده و جزء آنتی‌ اکسیدان‌ های محلول در آب می‎‌باشد. شاید برای تان جالب باشد که کمبود ویتامین C در بدن باعث افزایش جذب گلوکز در سلول‌ها شده و تولید انسولین در بدن افزایش می‌یابد. در این وضعیت، چربی‌سوزی بدن کاهش پیدا کرده و وزن افزایش پیدا می‌کند.

4- سایر خواص زیره سبز برای سلامتی

مصرف زیر سبز به صورت خفیف به سایر عملکرد های بدن هم کمک می کند تا بهینه تر و بهتر باشند. هر چند خواص این ادویه در عملکرد کلی بدن تاثیر گذار است اما به طور خاص تاثیر گذاری بیشتری روی عملکرد بخش های زیر در بدن دارد:

  • کاهش مخاط ریه
  • کاهش استرس
  • کمک به درمان هموروئید
  • تقویت حافظه
  • درمان بی خوابی
  • رفع کم خونی
  • رفع نفخ روده و معده

جدول ارزش غذایی و کالری زیره سبز

اگر قصد مصرف زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن را دارید اینکه از ارزش غذایی و کالری زیره سبز آگاهی داشته باشید اهمیت زیادی دارد. چرا که میزان و نحوه مصرف آن را برای شما در برنامه غذایی تان مشخص می کند. عدم آگاهی نسبت به ارزش غذایی و کالری مواد غذایی، می تواند روتین کاهش وزن شما را بهم بریزد! از همین رو بد نیست نیم نگاهی به جدول ارزش غذایی و کالری زیره سبز بیندازید:

ارزش غذایی 100 گرم زیره سبز
کالری375 کیلوکالری
کربوهیدرات44.24 گرم
پروتئین17.81 گرم
چربی22.27 گرم
آب8.06 گرم
فیبر10.50 گرم
قند2.25 گرم
کلسترول

خواص دانه زیره سیاه برای لاغری و سلامتی

زیره سیاه یا زیره کوهی طبع بسیار گرم و خشک داشته و مصرف آن با وعده‌های غذایی می‌تواند لاغری و کاهش وزن را به دنبال داشته باشد. مصرف زیره سیاه نیز برای کاهش وزن و لاغری گزینه بسیار مناسبی می‌باشد و به دلیل عطر و بو قوی‌تر می‌توان از آن در هنگام طبخ غذاها استفاده نمود. از خواص زیر سیاه برای لاغری و سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مصرف زیره سیاه به تنظیم متابولیسم کمک می کند

مصرف منظم زیره سیاه سبب تنظیم و بهبود متابولیسم بدن شده و باعث لاغری افرادی می‌شود که متابولیسم بدن آن‌ ها کاهش پیدا کرده است. با تنظیم متابولیسم روند چربی سوزی در بدن بهتر شکل میگرد و مسیر کاهش وزن هموار می شود.

2- مصرف زیره سیاه به هضم غذا کمک می کند

استفاده از زیره سیاه، هضم غذا را راحت‌تر کرده و باعث بهبود هاضمه می شود؛ هر چقدر وضعیت هضم در بدن بهتر اتفاق بیوفتد، کیفیت مواد مغذی وارد شده به بدن افزایش میابد و در نتیجه بدن در وضعیت پایدار تری برای کاهش وزن قرار میگیرد. همچنین مصرف زیره سیاه باعث کاهش نفخ و سردی معده خواهد شد.

3- مصرف زیره سیاه به رفع بی خوابی کمک می کند

زیره سیاه به افرادی که دچار مشکلات خواب هستند، کمک می کند. این ادویه دارای مقادیر زیادی از منیزیم، کاروتوئن و لوتئین می‌باشد که باعث بهبود کیفیت خواب و رفع بی‎خوابی می‌شود. به همین ترتیب با مصرف این ادویه در وعده های غذایی شبانه می توانید نظم بهتری به خواب خودتان بدهید.

4- مصرف زیره سیاه از کمبود پتاسیم جلوگیری می کند

افرادی که از رژیم‌های لاغری خاص استفاده می‌کنند و برای هیدراته کردن خود آب زیادی مصرف می‌نمایند معمولا دچار کمبود پتاسیم می‌شوند. قرار دادن ریزه سیاه در رژیم روزانه باعث تامین شدن پتاسیم و جلوگیری از کاهش زیاد پتاسیم در بدن می‌شود.

جدول ارزش غذایی و کالری زیره سیاه

هر چند زیره سیاه به عنوان یک ادویه بدون عوارض و مفید شناخته می شود اما بد نیست بدانید که در یک دوره کاهش وزن اصولی، شما باید روی مصرف مواد غذایی خودتان آگاهی کافی داشته باشید. در صورتی که بی رویه و خارج از برنامه از ادویه ای مثل زیره استفاده کنید، بسته به نوع برنامه غذایی تان، ممکن است روند کاهش وزن شما دچار بهم ریختگی شود. از همین رو با مطالعه جدول ارزش غذایی و کالری زیره سیاه از مقدار مصرف آن خاطر جمع شوید:

ارزش غذایی100 گرم زیره سیاه
کالری333 کیلو کالری
کربوهیدرات49.90 گرم
پروتئین19.77 گرم
چربی14.59 گرم
آب9.87 گرم
فیبر38.00 گرم
قند0.64 گرم
کلسترول

آیا زیره برای لاغری شکم و پهلو هم مناسبه؟

شکم و پهلو در جذب چربی بسیار مستعد بوده و آب‌ کردن چربی‌ های این نواحی نیز معمولا بسیار سخت‌ تر از سایر بخش‌های بدن می‌باشد. مصرف زیره برای آب‌ کردن چربی‌ های شکم و پهلو نیز مناسب بوده چرا که در یک روند کاهش وزن اصولی به صورت یکپارچه چربی سوزی در بخش های مختلف بدن اتفاق میوفتد؛ مصرف زیره در کنار یک رژیم کم کالری می‌تواند چربی‌های این نواحی را کاهش دهد.

همچنین بسیاری از افرادی که دچار نفخ معده و روده، شکم برآمده‌ ای دارند. خبر خوب برای این افراد این است که مصرف زیره با کاهش نفخ معده و روده، برآمدگی شکم آن‌ها را کاهش داده و جلوه بهتری به اندام‌ این افراد می‌بخشد.

کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

همانطور که پیش‌تر خدمت شما بیان کردیم زیره به دو نوع زیر سبز و زیره سیاه طبقه‌بندی می‌شود. هر دو نوع زیره برای کاهش وزن و لاغری مناسب بوده و قرار دادن آن در کنار رژیم غذایی مناسب می‌تواند منجر به لاغری و کاهش وزن شود.

زیره سبز قیمت پایین‌تری نسبت به زیره سیاه داشته و همچنین به اندازه زیر سیاه گرم نیست. درنتیجه افرادی که طبع گرمی دارند، بهتر است تا از زیره سبز به جای زیر سیاه استفاده کنند. مصرف زیاد زیره سیاه به دلیل طبع بسیار گرم و خشک آن می‌تواند برای افرادی که طبع گرم و خشک دارند، توصیه نمی‌شود.

بطور کل لاغری با زیره با هر دو نوع زیره سبز و سیاه امکان‌پذیر بوده و می‌توان هر دو نوع زیره سبز و سیاه را در کنار هم استفاده نمود.

لاغری با زیره سبز

زیره سبز با افزایش سوخت‌ و ساز بدن برای لاغری گزینه بسیار مناسبی بوده و می‌توان آن را در کنار غذا و یا با ماست و سالاد میل کرد. مصرف زیره سبز برای افراد دارای طبع گرم و مزاج صفرایی و دموی مناسب‌ تر از زیره سیاه می‌باشد. زیره سبز در کنار افزایش متابولیسم بدن باعث هضم بهتر غذا و افزایش کیفیت خواب شده که همه این موارد در لاغری جزء فاکتور های مثبت می‌باشند. همچنین مصرف زیره سبز باعث می‌شود تا احساس سیری کرده و کمتر به سراغ میان وعده‌ های پر کالری بروید. زیره سبز به تنهایی باعث لاغری نشده و برای لاغری با زیره سبز باید حتما از یک رژیم غذایی مناسب تبعیت کنید.

لاغری با زیره سیاه

زیره سیاه طبع گرم و خشک شدیدی داشته و برای افرادی که طبع بدنشان سرد بوده و مزاج بلغمی و سودایی دارند، بهتر از زیره سبز می‌باشد. زیره سیاه نیز متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و استفاده از آن باعث هضم بهتر غذا می‌شود. همچنین زیره سیاه انرژی بدن را به خوبی تامین می‌کند که این موضوع برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت می‌باشد. لاغری با زیره سیاه نیز در گرو داشتن رژیم غذایی مناسب می‌باشد.

طریقه مصرف زیره برای لاغری

زیره را می‌توان به شکل های مختلفی استفاده کرد. اگر طرفدار راه‌ های آسان می‎ باشید، می‌توانید زیره را بصورت پودر شده در ماست، سالاد و در کنار وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. به طور کل طریقه مصرف زیره برای لاغری، شکل‌ های مختلفی دارد. شما می‌توانید زیره را بصورت هر یک از روش‌ های زیر استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که در تمامی روش‌ های زیر بایستی حد مجاز مصرف زیره را رعایت نمایید. به طور کل زیره جزء دارو های مورد استفاده در طب سنتی بوده و مصرف زیاد آن می‌تواند معده شما را دچار مشکل نموده و ایجاد زرداب نماید. به خاطر داشته باشید که نباید زیره را بی رویه و در روز های متوالی، پشت هم مصرف کنید.

1- مصرف زیره برای لاغری به صورت پودر

یکی از ساده‌ ترین روش‌ های مصرف زیره برای لاغری، ریختن کمی پودر زیره بر روی غذا، سالاد و ماست می‌باشد. دقت داشته باشید که در هر وعده غذایی خود، از مقدار کمی پودر زیره استفاده نمایید چراکه مصرف زیاد پودر زیره می‌تواند مشکلاتی چون گرمی شدید، سنگین شدن معده و یبوست را به همراه داشته باشد.

2- مصرف دانه های زیره برای لاغری

اگر علاقه‌ ای به مصرف زیره پودر شده ندارید، می‌توانید دانه‌ های زیره سیاه را به همراه یک نوشیدنی ببلعید. یکی از بهترین روش‌های مصرف زیره این است که یک لیوان آب گرم را با آبلیمو و عسل ترکیب کرده و پس از اینکه دانه‌ های زیره سیاه را مصرف کردید، آب و آبلیمو و عسل را نیز با آن بنوشید.

3- مصرف زیره به صورت دمنوش برای لاغری

یکی دیگر از راه‌ های مصرف زیره برای لاغری، درست کردن دمنوش زیره می‌باشد. دمنوش زیره را می‌توان به راحتی با اضافه کردن پودر زیره به آب و جوشاندن آن تهیه کرد. سپس بسته به طبع و سلیقه خود می‌توانید زیره جوشیده شده با آب را با عسل، لیمو، دارچین، زنجبیل، رازیانه و یا چای سبز ترکیب نمایید.

بهترین زمان مصرف زیره برای کاهش وزن

مصرف زیره بصورت ناشتا می‌تواند بیشترین تاثیر را بر روی لاغری داشته باشد. البته الزامی برای مصرف زیره بصورت ناشتا وجود نداشته و شما می‌توانید در هر زمانی از روز، زیره را مصرف کنید. برای مثال می‌توانید زیره را بصورت پودر شده در کنار صبحانه و پنیر استفاده نمایید و یا آن را با ماست ترکیب کرده و برای شام نوش جان کنید.

در واقع شما با مصرف زیره در هر ساعتی از روز باعث لاغری شما خواهد شد، بنابراین نیازی به سخت‌گیری در مورد زمان مصرف زیره نیست. در عوض برای نتیجه گرفتن از لاغری با زیره بر روی برنامه غذایی روزانه خود تمرکز نموده و میزان کالری‌های دریافتی خود را محدود نمایید.

5 دمنوش زیره برای کاهش وزن و چربی سوزی

یکی از راه‌های پرطرفدار مصرف زیره برای لاغری، نوشیدن دمنوش زیره به همراه افزودنی‌های لاغرکننده می‌باشد. مواد غذایی چون دارچین، زنجبیل، رازیانه، لیمو ترش و چای سبز جزو مواد غذایی پرطرفدار بوده و خواص بی‌شماری دارند. ترکیب این مواد با زیره می‌تواند باعث سریع‌تر شدن فرایند لاغری شما شده و سلامتی شما را بهبود ببخشد.

1- دمنوش زیره و دارچین برای لاغری

دارچین یکی از ادویه‌ های پر طرفدار در آشپزخانه هر ایرانی می‌باشد. دارچین حاوی ریز مغذی‌هایی چون کلسیم، فیبر، آهن و منگنز بوده و طبعی گرم دارد. مصرف دارچین همانند زیره باعث افزایش متابولیسم بدن و افزایش چربی‌ سوزی می‌شود. همچنین مصرف دارچین باعث می‌شود تا احساس سیری نمایید و از خوردن تنقلات خودداری نمایید. مصرف دمنوش زیره و دارچین برای لاغری با افزایش متابولیسم کاهش وزن شما را سریع‌ تر می‌گرداند.

برای تهیه دمنوش زیره و دارچین برای لاغری می‌توانید یک تکه چوب دارچین را در کنار یک قاشق چای‌‌ خوری زیره، دم کرده و پس از 10 دقیقه آن را صاف کنید و بنوشید.

2- دمنوش زیره و زنجبیل برای لاغری

زنجبیل جزء مواد غذایی بدون کالری بوده و همینطور جزء گرمی‌ جات می‌باشد. مصرف زنجبیل برای کاهش وزن به خصوص در نواحی شکم و پهلو بسیار مناسب بوده و در بسیاری از رژیم‌ های غذایی از زنجبیل برای کاهش وزن استفاده می‌شود. دمنوش زیره و زنجبیل می‌تواند سطح سوخت‌ و ساز بدن شما را به شکل چشم‌ گیری بالا برده و به چربی‌ سوزی سرعت ببخشد.

برای تهیه دمنوش زیره و زنجبیل می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زیره را با یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل در آب جوش ریخته و بگذارید برای مدت 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف کرده و نوش‌جان نمایید.

3- دمنوش زیره و رازیانه برای لاغری

رازیانه بسیار شبیه به زیره سبز بوده و خواص آن بر روی لاغری نیز همانند زیره می‌ باشد. رازیانه حاوی سلنیم، فسفر، کولین، لوتئین، منگنز، روی می‌باشد. مصرف رازیانه باعث فعال‌شدن آنزیم‌های معده و کمک به هضم بهتر غذا می‌شود.

دمنوش زیره و رازیانه برای لاغری را می‌توان با ریختن یک قاشق‌ چای‌ خوری پودر رازیانه و زیره در آب جوش و دم کردن آن به مدت 10 دقیقه تهیه کرد. مصرف دمنوش زیره و رازیانه به کاهش چربی‌های شکم و پهلو کمک شایانی می‌کند.

4- دمنوش زیره و لیمو برای لاغری

لیمو ترش یکی از مرکبات پرخاصیت می‌باشد که به دلیل ویتامین C بسیار بالای خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین جلوگیری از جذب بالای گلوکز در سلول‌ها می‌شود. لیمو ترش باعث بهتر شدن هضم غذا شده و تقویت کننده معده می‌باشد.

دمنوش زیره و لیمو برای لاغری و کاهش وزن به شکل موثری عمل کرده و سرعت چربی‌ سوزی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. برای تهیه دمنوش زیره و لیمو می‌توان یک قاشق چای‌خوری زیره را با آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده و سپس آب یک نصف لیمو ترش را به آن اضافه نمود.

5- دمنوش زیره و چای سبز برای لاغری

چای سبز یکی از پرخاصیت‌ ترین دمنوش‌ های گیاهی برای لاغری، سلامتی و تناسب اندام می‌باشد که از دیر باز در آسیای شرقی و طب سنتی چین جای داشته است. چای سبز سرشار از آنتی‌ اکسیدان بوده و حاوی پلی‌ فنول می‌باشد که باعث افزایش اکسیداسیون چربی‌ ها و افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

مصرف دمنوش زیره و چای سبز برای لاغری یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می‌باشد. برای تهیه دمنوش زیره و چای سبز برای لاغری می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زیره سبز را با مقدار دلخواه چای‌ سبز در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا برای 15 دقیقه دم بکشد.

3 ترکیب زیره برای کاهش وزن

مصرف زیره برای لاغری به تنهایی برای بسیاری از افراد دشوار بوده و ممکن است باعث ایجاد درد معده و یبوست شود. از همین‌ رو بهتر است تا اگر قصد استفاده از زیره را به صورت پودر و یا دانه دارید، آن را با مواد غذایی ترکیب نمایید. از ترکیب‌ های زیره برای کاهش وزن می‌توان به ترکیب زیره با ماست، زیره با عسل و زیره با برنج اشاره کرد.

1- زیره با ماست برای لاغری

ترکیب زیره با ماست برای لاغری یکی از ترکیب‌های مشهور زیره می‌باشد که باعث آسان‌ شدن مصرف زیره برای افرادی می‎شود که علاقه‌ای به طعم آن ندارند. افرادی که طبع گرم دارند و با مصرف زیره دچار گرمی شدید می‌شوند، می‌توانند از ماست برای اصلاح گرمی زیره استفاده نمایند. همچنین مصرف ماست پس از غذا به هضم غذا کمک زیادی خواهد کرد.

اگر قصد لاغری با زیره را دارید اما طبع‌ گرمی دارید، می‌تواند از ترکیب زیره و ماست برای لاغری استفاده نمایید. ترکیب یک قاشق‌چای‌خوری زیره با 100 گرم ماست و مصرف آن برای مدت 20 روز می‌تواند باعث لاغری شما شود.

2- زیره با عسل برای لاغری

عسل یکی از مواد غذایی بسیار غنی می‌باشد که دارای ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، آهن، پتاسیم و آهن بوده و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین قند موجود در عسل برخلاف قند های صنعتی کمتر جذب بدن شده و باعث چاقی نمی‌شود.

ترکیب زیره با عسل برای لاغری یکی از ترکیب‌ های بسیار موثر بوده و مصرف آن می‌تواند وزن شما را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید. شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زیره سبز را با مقدار دلخواه عسل ترکیب کرده و در آغاز روز نوش‌جان نمایید. ترکیب زیره سیاه با عسل به دلیل گرمی شدید هر دو این مواد توصیه نمی‌شود.

3- زیره با رنج برای لاغری

برنج جزء وعده‌های غذایی دارای طبع سرد می‌باشد. ترکیب زیره با برنج باعث از اصلاح طبع سرد برنج شده و مشکلات و بیماری‌های ناشی از سردی بدن را کاهش می‌دهد. ترکیب زیره با برنج برای لاغری مناسب می‌باشد اما توجه داشته باشید که برای لاغری با زیره لازم است تا مصرف برنج خود را محدود نمایید. به عبارت دیگر خوردن چهار کفگیر برنج با زیره تاثیری بر روی لاغری شما نداشته و حتی ممکن است به دلیل مصرف بالای برنج باعث چاقی شما نیز شود؛ در ترکیب زیره با برنج برای لاغری، اضافه کردن یک قاشق‌ چای‌خوری زیره به برنج کافی می‌باشد.

روش و زمان مصرف عرق زیره برای لاغری

مصرف عرق زیره برای لاغری یکی از جایگزین‌ های دانه و پودر زیره می‌باشد و تاثیرگذاری عرق زیره بر روی لاغری تفاوت زیادی با دانه‌های زیره ندارد. عرق زیره باعث درمان نفخ شده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. همچنین با مصرف عرق زیره، اشتها کاذب از بین رفته و فرد مصرف‌کننده عرق زیره، کمتر به ریزه‌ خواری روی می‌آورد.

بهترین زمان برای مصرف عرق زیره، نیم‌ ساعت پیش از نهار یا شام می‌باشد. همچنین مصرف عرق زیره به اندازه یک فنجان کوچک در روز برای بزرگ‌سالان بی‌خطر می‌باشد.

روش و زمان مصرف پودر زیره برای لاغری

مصرف پودر زیره برای لاغری همانند دانه‌های زیره بوده و تفاوتی چندانی میان پودر و دانه‌های زیره وجود ندارد. پودر زیره را می‌توان به سادگی با انواع سالادها، ماست، عسلو برنج ترکیب کرده و یا آن را بصورت دمنوش تهیه کرده و مصرف نمود. زمان مصرف پودر زیره برای لاغری نیز به خود شخص بستگی دارد. اگر از دمنوش زیره برای لاغری استفاده می‌کنید، بهترین زمان مصرف آن، صبح‌ها می‌باشد.

اگر ورزشکار هستید و ورزش‌های هوازی انجام می‌دهید، می‌توانید زیره را نیم‌ساعت قبل از شروع ورزش استفاده نمایید تا تاثیر لاغری با زیره، دوچندان شود.

آیا قرص زیره هم برای لاغری مفیده؟

قرص زیره برای لاغری در بسته بندی های مختلف در بازار وجود دارد اما واقعیت اینکه تهیه و مصرف آن برای کاهش وزن چندان موثر نیست! چرا که زیره یک ترکیب خانگی به شمار می رود که به تنهایی کمکی به کاهش وزن نمی کند و صرفا در مصرف طولانی مدت همراه با سایر وعده های غذایی می تواند مفید باشد. شاید مصرف قرص زیره ضرر چندانی نداشته باشد اما کاربرد قابل توجهی هم برای کاهش وزن ندارد.

آیا مصرف زیره برای لاغری در دوران شیردهی مفیده؟

مصرف هر غذایی که به نوعی تعادل بدن را بهم بزند و به افزایش یا کاهش متابولیسم کمک کند به صورت عمومی در دوران شیردهی توصیه نمی شود. ادویه زیره هم به همین صورت است! هر چند خواص قابل توجه زیره برای بدن مفید هستند اما مصرف بدون برنامه و بی رویه آن می توانند مشکلاتی را به وجود بیارد. از همین رو در صورتی که در دوران شیردهی قصد استفاده از زیره برای لاغری را دارید، حتما با پزشک مشورت کنید.

آیا مصرف زیره برای لاغری در دوران حاملگی خطرناک است؟

همانطور که جلوتر هم گفته شد، مصرف هر ماده غذایی که امکان بهم زدن تعادل بدن را داشته باشد در شرایط خاص مثل دوران حاملگی توصیه نمی شود! شاید ادویه زیره برای لاغری در دوره حاملگی مفید باشد، اما نیازمند توصیه پزشک و مصرف با برنامه است تا تاثیرات سوئی روی جنین نگذارد. به همین دلیل در صورتی که قصد مصرف زیره برای لاغری در دوران حاملگی را دارید، حتما با پزشک مشاوره کنید.

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری و چربی سوزی

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری و چربی‌ سوزی، مصرف آن در کنار مواد غذایی چون دارچین، زنجبیل، عسل، رازیانه، لیمو ترش و چای سبز و یا همراه با غذا می‌باشد. این مواد غذایی برای لاغری بسیار مفید بوده و هر یک از آن‌ها به نوبه خود متابولیسم بدن و سطح انرژی را افزایش می‌دهند. ترکیب این مواد غذایی با زیره و مصرف آن می‎تواند لاغری شما را سرعت بخشیده و شما را هرچه سریع‌تر به تناسب اندام دلخواه‌تان برساند.

ورزش و رژیم غذایی اصلی‌ترین راه کاهش وزن و لاغری می‌باشد. شما با مصرف ترکیب زیره با دارچین، عسل، چای سبز و دیگر ترکیبات معرفی‌شده، میزان کالری‌ سوزی خود را افزایش می‌دهید. حالا اگر مصرف ترکیبات زیره برای لاغری در کنار یک دوره اصولی کاهش وزن مشتکل از رژیم غذایی و ورزش همراه شود، تاثیری که بر روی کاهش وزن و لاغری خود مشاهده می‌کنید، بسیار بیشتر از صرف نوشیدن دمنوش‌ های زیره برای لاغری می‌باشد.

پس با شرکت در یک دوره اصولی کاهش وزن در کنار مصرف زیره برای لاغری می‌توانید چربی‌ سوزی بسیار بالایی را تجربه نمایید.

جمع بندی؛ برای لاغری زیره بخوریم یا نه؟

زیره یکی از ادویه‌های بذری بسیار پرخاصیت است که به دو صورت زیره سبز و زیره سیاه رشد می‌کند. زیره سبز گرمی و خشکی کمتری از زیره سیاه دارد اما هر دو نوع زیره برای لاغری موثر می‌باشند. البته لاغری با زیره منوط به پیروی از رژیم غذایی اصولی و صحیح می‌باشد. اگر رژیم روزانه شما کالری زیادی داشته باشد، بدانید که زیره برای لاغری شما معجزه نمی‌کند.

زیره با افزایش سوخت‌ و ساز بدن به جنگ با چربی‌ های بدن رفته و در کنار آن با بهبود بخشیده به هضم غذا باعث لاغری شما خواهد شد. ترکیب کردن زیره با زنجبیل، دارچین، رازیانه، چای سبز، عسل و لیمو ترش می‌تواند اثر افزایش متابولیسم زیره را درچندان نماید.

مصرف زیره نیز همانند هر ماده غذایی دیگری، حد و اندازه داشته و مصرف بی رویه آن می‌تواند باعث یبوست، مشکلات معده، کهیر های پوستی و گرمی شدید بدن شود، درنتیجه لازم است تا در مصرف زیره دقت داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی از مصرف بیش از دانه زیره و یا یک قاشق چای‌خوری پودر زیره در هر وعده پرهیز نمایید.

اگر تصمیم به لاغری با زیره گرفته‌اید، می‌توانید از دمنوش‌های زیره‌ ای که خدمت شما معرفی شد استفاده کنید به شرط اینکه همزمان در یک دوره کاهش وزن اصولی باشید.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره لاغری و کاهش وزن با زیره

کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

زیره سیاه نسبت به زیره سبز عملکرد بهتری برای لاغری و کاهش وزن دارد

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری چیه؟

بسته به علاقمندی خودتان می توانید از دمنوش زیره، دانه زیره، زیره پودر شده و… با غذا و یا ترکیباتی مثل ماست برای مصرف استفاده کنید.

تجربه لاغری با زیره واقعیه؟

مصرف زیره در کنار یک دوره کاهش وزن اصولی به چربی سوزی بیشتر شما کمک می کند اما به تنهایی نباید از آن انتظار چربی سوزی داشته باشید.

خواص زیره برای لاغری چیه؟

مصرف زیره به تنظیم متابولیسم بدن شما کمک می کند و زمینه چربی سوزی بهتر را فراهم مینماید.

آیا زیره برای لاغری شکم و پهلو هم مفیده؟

به طور کلی زیره برای چربی سوزی مناسبه اما به طور خاص نباید انتظار چربی سوزی موضعی در شکم و پهلو را با مصرف زیره داشت!

آیا خوردن روزانه زیره برای بدن ضرر داره؟

در صورتی که درگیر بیماری نیستید و همینطور به خوردن زیره هم حساسیت ندارید، مشکلی ایجاد نمیکند.

چقدر زیره بخورم تا لاغر بشم؟

تاکید میکنیم که زیره به تنهایی کمکی به کاهش وزن نمی کنه! در صورتی که کنار یک برنامه غذایی اصولی از زیره هم استفاده کنید به چربی سوزی بیشتر برنامه غذایی شما کمک می کند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی ali ahmadi

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط