برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با رازیانه + خواص رازیانه برای لاغری شکم

رازیانه گیاهی مدیترانه ای و دارای طبع گرم و خشک است که خواص و فواید بالای آن باعث شده تا در سراسر دنیا از این گیاه به عنوان داروی گیاهی استفاده شود. لاغری با رازیانه تنها یکی از خواص این داروی گیاهی بی نظیر می باشد. دانه رازیانه در طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه ای داشته و امروزه نیز از آن برای لاغری، بهبود سیستم ایمنی، تسکین دردهای قاعدگی، بهبود هاضمه و پیشگیری از سرطان استفاده می شود.

لاغری با رازیانه برای افراد سالم عمدتا بی خطر بوده و می توان آن را در رژیم های جای داد. در این مقاله از اندام برتر به بررسی فواید رازیانه برای لاغری شکم و پهلو پرداخته و انواع روش های مصرف رازیانه برای لاغری و بهره مندی از خواص آن برای سلامتی را معرفی خواهیم نمود.

فهرست مطالب

رازیانه برای لاغری خوبه؟

رازیانه گیاهی گرم و خشک است که به دلیل داشتن فیبر برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید می باشد. فیبر رازیانه با کاهش سرعت هضم غذا باعث می شود تا برای مدت طولانی تری احساس سیری نموده و از مصرف مواد غذایی اضافی، پرهیز نمایید. همچنین رازیانه باعث بهبود متابولیسم بدن شده و سطح سوخت و ساز شما را تنظیم می نماید. این گیاه کم کالری، ادرار آور بوده و از تجمع آب در بدن جلوگیری می نماید.

با توجه به این موارد، مصرف رازیانه برای لاغری بسیار مناسب و سودمند بوده و با کاهش تجمع آب در بدن، کاهش احساس گرسنگی، تنظیم تحرکات روده و بهبود هاضمه می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

اینفوگرافیک و توضیحات لاغری با رازیانه، خواص رازیانه برای کاهش وزن و چربی سوزی

لاغری با رازیانه در هفت روز امکان پذیره؟

مصرف گیاه رازیانه برای لاغری مناسب بوده و با قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه خود می توانید به لاغری و کاهش وزن خود سرعت ببخشید. با این حال، ادعای لاغری با رازیانه در طول هفت روز اشتباه بوده و صرف مصرف رازیانه نمی تواند باعث لاغری شما در هفت روز شود. با این حال در صورت مصرف رازیانه می توانید در هفته اول، نتایج آن را بر روی کاهش وزن خود مشاهده نمایید. همچنین اگر دلیل چاقی شما، تجمع آب فراوان در بدنتان باشد، مصرف رازیانه به دلیل خاصیت دیورتیک یا ادرار آوری خود می تواند وزن شما را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

برای دستیابی به اندام دلخواه خود می توانید مصرف رازیانه را با ورزش کردن همراه نمایید. انجام ورزش های هوازی و کالری سوزی در کنار مصرف رازیانه باعث سرعت گرفتن لاغری شما خواهد شد. همچنین مصرف رازیانه با مواد غذایی چون خاکشیر و عرق زیره به لاغری سریع تر شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

خواص رازیانه برای لاغری

خواص رازیانه برای لاغری به شکل های متفاوتی ظاهر شده و باعث کاهش وزن شما از طریق مواردی چون دفع آب اضافی بدن، هضم بهتر غذا و کاهش میل به غذا می شود. همچنین رازیانه حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی بوده و به جذب بهتر ویتامین های مورد نیاز بدن و کاهش احساس خستگی کمک می کند. تاثیر خواص رازیانه برای لاغری به شرح زیر می باشد.

1. خواص رازیانه برای لاغری: جلوگیری از تجمع آب در بدن

رازیانه خاصیت دیورتیکی داشته و آب اضافی را از بدن شما دفع کرده و مانع از تجمع آب در بدن شما می شود. مواردی چون کم تحرکی، مصرف نمک زیاد، کمبود پروتئین، کم کاری تیروئید و کمبود ویتامین های گروه B به خصوص ویتامین B1 باعث تجمع آب در بدن و افزایش وزن می شود.

جمع شدن آب در بدن باعث ورم دست و پا، متورم شدن صورت، تورم شکم و اضافه وزن می شود. با مصرف رازیانه به صورت روزانه، آب احتباس شده در بدن شما کاهش پیدا کرده و وزن شما کاهش پیدا می کند.

2. خواص رازیانه برای لاغری: کمک به هضم غذا

رازیانه برای تسکین درد معده و کاهش نفخ، مفید بوده و با کاهش سرعت عبور غذا از معده به هضم بهتر غذا کمک می کند.

3. خواص رازیانه برای لاغری: کاهش گرسنگی

فیبر موجود در رازیانه به دلیل کاهش دادن سرعت هضم و عبور مواد از روده باریک باعث احساس سیری بیشتری در افراد می شود. بنابراین مصرف رازیانه می تواند از ریزه خواری و گرسنگی کاذب کاسته و میزان کالری دریافتی شما را کاهش دهد.

4. خواص رازیانه برای لاغری: تنظیم سوخت و ساز بدن

همانطور که می دانید، متابولیسم و کالری سوزی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. هر چه متابولیسم بالاتر باشد، کالری سوزی و کاهش وزن نیز بیشتر می شود. مصرف رازیانه می تواند سوخت و ساز بدن را بهبود ببخشد.

جدول ارزش غذایی و کالری رازیانه

رازیانه حاوی مواد معدنی چون آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز و ویتامین های C، A و گروه B می باشد. این گیاه گرم و خشک کالری بسیار پایینی داشته و به دلیل وجود فیبر برای لاغری شکم و پهلو مناسب می باشد.

ارزش غذایی100 گرم رازیانه
کالری30 کیلو کالری
کربوهیدرات7.3 گرم
فیبر3.1 گرم
پروتئین1.24 گرم
کلسیم0.73 میلی گرم
آهن17 میلی گرم
منیزیم17 میلی گرم
فسفر50 میلی گرم
پتاسیم414 میلی گرم
سدیم52 میلی گرم
روی0.2 میلی گرم
منگنز0.19 میلی گرم
سلنیم0.7 میکرو گرم

رازیانه برای لاغری شکم و پهلو

برای لاغری شکم و پهلو می توان از رازیانه در طول روز استفاده نمود. فیبر موجود در رازیانه باعث هضم بهتر غذا شده و به معده کمک می کند تا مواد مغذی و معدنی غذا را به شکل بهتری دریافت نماید. فیبر رازیانه باعث می شود تا هضم غذا کند تر شود و معده برای مدت زمان بیشتری پر بماند. در نتیجه فرد احساس سیری کرده و وعده های دریافتی کاهش پیدا می کند.

افرادی که به دلیل کمبود مواد معدنی، کمبود پروتئین و کم کاری تیروئید، آب در بدنشان تجمع پیدا کرده است می توانند رازیانه را در رژیم غذایی خود وارد کرده و با دفع آب اضافی بدن خون، کاهش وزن پیدا کنند. همچنین اگر متابولیسم بدن شما پایین است می توانید با مصرف کردن رازیانه در بلند مدت، متابولیسم خود را تنظیم نمایید.

با اینکه مصرف رازیانه برای لاغری شکم و پهلو بسیار مناسب بوده و مصرف آن برای کاهش وزن مفید است، اما مصرف رازیانه به تنهایی نمی تواند به لاغری شما کمک کند. در واقع مصرف رازیانه در کنار یک رژیم غذایی کم کالری و البته کامل می تواند باعث لاغری شکم و پهلو ها شود.

رازیانه برای لاغری چگونه مصرف شود؟

برای لاغری با رازیانه می توانید از دمنوش رازیانه و عرق رازیانه استفاده نمایید. همچنین می توان از پودر رازیانه به عنوان ادویه در غذا و سالاد نیز استفاده کرد. همچنین برای تاثیر گذاری بیشتر رازیانه برای لاغری شکم و پهلو می توانید از ترکیبات رازیانه و عرق زیره، دارچین، زنجبیل و خاکشیر نیز استفاده کنید.

اگر تصمیم جدی برای لاغری دارید، باید رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و از رازیانه نیز به عنوان تسریع کننده لاغری استفاده کنید. اگر رژیم غذایی شما مملو از کالری، چربی و کربوهیدرات باشد، مصرف رازیانه کمک چندانی با لاغری شما نخواهد کرد. همچنین در کنار اصلاح رژیم غذایی خود، ورزش های هوازی و کاردیو نیز باعث سریع تر شدن لاغری شکم و پهلو با رازیانه می شوند.

بهترین روش خوردن رازیانه برای لاغری

رازیانه را می توان به شکل های مختلفی استفاده نمود. راحت ترین روش استفاده از رازیانه برای لاغری، ریختن پودر رازیانه در غذا و سالاد می باشد. پودر رازیانه بسیار معطر بوده و به غذا عطر خوبی می دهد. اگر علاقه ای به عطر رازیانه در غذا ندارید، می توانید از دمنوش رازیانه برای لاغری استفاده کرده و از عرق رازیانه استفاده نمایید.

در میان انواع روش های مصرف رازیانه برای لاغری، بهترین روش تهیه دمنوش رازیانه و نوشیدن آن پیش از صرف وعده های غذایی می باشد. دمنوش ها رازیانه را می توان به سادگی تهیه نمود. همچنین مصرف عرق رازیانه نیز برای لاغری و بهره مندی از خوصا رازیانه برای سلامتی مفید می باشد.

طرز تهیه رازیانه برای کاهش وزن

تهیه دمنوش رازیانه، نوشیدن عرق رازیانه و اضافه کردن پودر رازیانه به غذا، همگی از روش های مصرف رازیانه برای لاغری و کاهش وزن می باشند. به عبارتی جهت استفاده از رازیانه برای لاغری شکم و کاهش وزن، دست شما کاملا باز بوده و می توانید از رازیانه به شکل دمنوش، عرق و یا پودر شده استفاده کنید.

برای کاهش وزن موثر تر با رازیانه، می توانید این دانه پر ارزش را در کنار مواد غذایی افزایش دهنده سوخت و ساز استفاده کرده و تاثیر آن بر روی لاغری را دو چندان کنید.

بهترین زمان مصرف رازیانه برای لاغری

شما می توانید در هر زمانی از روز رازیانه مصرف کنید. در واقع محدودیتی زمانی برای مصرف رازیانه وجود نداشته و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از رازیانه برای لاغری و کاهش وزن استفاده نمایید. با این حال بهترین زمان مصرف رازیانه برای لاغری، قبل و بعد از صرف وعده های غذایی اصلی می باشد. مصرف رازیانه به صورت پودر شده در کنار وعده های غذایی نیز برای لاغری مناسب می باشد.

بهتر است تا دمنوش های رازیانه را کمی قبل از صرف وعده های غذایی خود استفاده کنید. مصرف اغلب دمنوش های رازیانه پیش از نهار و شام باعث کاهش اشتها شما شده و مقدار وعده غذایی شما را کاهش می دهند.

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای لاغری

بهترین زمان برای مصرف عرق رازیانه، بعد از وعده غذایی نهار و شام می باشد. مصرف عرق رازیانه پس از نهار و شام به کاهش نفخ، بهبود عملکرد معده در هضم غذا و افزایش جذب مواد معدنی کمک می کند. البته می توان از عرق رازیانه پیش از وعده های غذایی و یا هر زمان دیگری نیز استفاده کرد اما بهترین زمان برای مصرف عرق رازیانه برای لاغری، پس از نهار و شام می باشد.

مقدار مصرف عرق رازیانه برای لاغری

در طول روز می توانید حداکثر از 3 لیوان عرق رازیانه استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از عرق رازیانه می تواند باعث ایجاد معده درد و مشکلات گوارشی شود. برای لاغری با عرق رازیانه بهتر است تا مصرف عرق رازیانه خود را در طول روز تقسیم کنید. نوشیدن 1 فنجان عرق رازیانه پس از نهار و 1 فنجان پس از شام برای بهره مندی کامل از خواص لاغری رازیانه توصیه می شود.

خواص درمانی رازیانه

رازیانه در بسیاری از کشورها به عنوان داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه دارویی خواص بسیار زیادی داشته و خواص درمانی زیر را دارا می باشد.

  • درمان عفونت مثانه
  • سم زدایی از بدن
  • کاهش مشکل تنگی نفس
  • کاهش درد قاعدگی
  • درمان تنلبی تخمدان
  • بهبود وضعیت دستگاه گوارش
  • خوش بو کردن دهان و بدن
  • افزایش استحکام استخوان ها
  • پیشگیری از سرطان

انواع ترکیبات رازیانه برای کاهش وزن

مصرف رازیانه با مواد غذایی کم کالری و لاغر کننده باعث افزایش تاثیر گذاری رازیانه بر روی لاغری شکم و پهلو می شود. مواد غذایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند، می توانند در کنار رازیانه به لاغری شکم و پهلو های شما کمک کرده و وزن شما را کاهش دهند. از بهترین ترکیبات رازیانه برای کاهش وزن و لاغری می توان به ترکیب رازیانه و زیره، خاکشیر، دارچین و زنجبیل اشاره کرد.

اگر دچار بیماری هستید و یا داروهای خاصی استفاده می کنید، پیش از اقدام به مصرف رازیانه با پزشک خود مشورت کنید. مصرف رازیانه برای خانم های باردار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مصرف رازیانه در دوران بارداری می تواند به زایمان زودرس و سقط جنین منجر شود.

دمنوش زیره و رازیانه برای لاغری

دمنوش زیره و رازیانه برای لاغری بسیار سودمند می باشد. زیره و رازینه هر دو جزو مواد غذایی لاغر کننده بوده و ترکیب آن ها می تواند باعث لاغری سریع شما گردد. دقت داشته باشید که زیره و رازیانه هر دو طبعی گرم و خشک داشته و مصرف دمنوش زیره و رازیانه برای لاغری باعث افزایش گرمی بدن می شود. بنابراین اگر طبع شما گرم و خشک است، بهتر است تا از مصرف دمنوش زیره و رازیانه صرف نظر نمایید.

برای تهیه دمنوش زیره و رازیانه برای لاغری می توانید 2 قاشق چای خوری زیره و 2 قاشق چای خوری رازیانه را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید تا برای مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کرده و برای بهبود طعم، کمی آب لیمو به آن اضافه نموده و میل نمایید.

دمنوش رازیانه و زنجبیل برای لاغری

زنجبیل می تواند متابولیسم بدن شما را به شکل قابل توجهی افزایش داده و چربی سوزی بدن شما را سریع تر نماید. دمنوش رازیانه و دارچین برای لاغری یکی از دمنوش های بسیار قدرتمند برای کاهش چربی های کل بدن به خصوص شکم و پهلو می باشد. همچنین مصرف این دمنوش باعث بهبود دستگاه گوارش شده و نوشیدن 2 مرتبه از دمنوش رازیانه و زنجبیل به پاکسازی کبد کمک می کند.

جهت تهیه دمنوش رازیانه و زنجبیل برای لاغری، 2 قاشق چای خوری رازیانه و 2 قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده یا چند ورقه زنجبیل تازه را به 1 لیوان آب جوش اضافه نمایید. پس از گذشت 10 دقیقه، دمنوش را صاف کرده و کمی عسل طبیعی به آن اضافه نمایید.

دمنوش رازیانه و دارچین برای لاغری

دارچین خواص خارق العاده ای برای کاهش وزن و لاغری دارد. مصرف دارچین، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث افزایش چربی سوزی تا 3 برابر می شود. همچنین مصرف دارچین باعث کاهش مقاومت به انسولین شده و به میل به مصرف شیرینی را کاهش می دهد. دمنوش رازیانه و دارچین جزو بهترین ترکیبات لاغری با رازیانه بوده و به لاغری شکم و پهلو کمک شایانی می کند.

دمنوش رازیانه و دارچین برای لاغری را می توان با اضافه کردن 2 قاشق چای خوری رازیانه و یک تکه دارچین به 1 لیوان آب جوش و دم کردن آن برای 10 دقیقه، تهیه نمود.

لاغری با رازیانه و خاکشیر

خاکشیر در افزایش تحرکات روده و کاهش سموم بدن بسیار موثر بوده و مصرف آن به صورت ناشتا در بلند مدت باعث لاغری و کاهش وزن می شود. مصرف خاکشیر باعث اشغال شدن فضای معده شده و احساس سیری ایجاد می کند. ترکیب لاغری با رازیانه و خاکشیر می تواند در کاهش وزن مفید واقع شده و با کاهش میل به غذا و تقویت معده به کاهش وزن کمک نماید.

رازیانه برای چی خوبه؟

رازیانه فواید زیادی برای سلامتی دارد و از آن به عنوان گیاه دارویی بانوان یاد می شود. رازیانه جدای از لاغری برای کاهش درد قاعدگی، رفع عفونت رحم و تخمک گذاری مفید بوده و می توان از آن برای افزایش تنظیم سیکل قاعدگی استفاده نمود. البته رازیانه برای آقایان نیز مفید بوده و آقایان می توانند برای لاغری و افزایش قدرت باروری از رازیانه استفاده نمایند. دقت داشته باشید که مصرف رازیانه به هر شکلی برای خانم های باردار، کاملا ممنوع می باشد.

رازیانه برای پریودی

برخی از بانوان به دلیل اختلالات تخمدانی و یا مشکلات هورمونی دچار تاخیر در قائدگی می شوند. مواردی چون استرس بالا، رژیم نا مناسب و مصرف برخی از دارو ها می تواند باعث اختلالات هورمونی در بانوان شود. مصرف رازیانه باعث افزایش سطح هورمون استروژن شده و سیکل پریودی بانوان را تنظیم می کند. همچنین رازیانه برای کاهش درد قائدگی نیز موثر می باشد.

رازیانه برای مردان

مصرف مقدار مناسبی از رازیانه می تواند در کنار لاغری به تقویت اسپرم و افزایش قوای باروری مردان کمک نماید. البته آقایان نباید در مصرف رازیانه زیاده روی کنند، چراکه رازیانه حاوی استروژن گیاهی بوده و مصرف زیاد آن برای مردان می تواند باعث کاهش باروری شود.

رازیانه برای تخمدان

بانوانی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک و یا تنبلی تخمدان هستند، می توانند از رازیانه برای افزایش تخمک گذاری استفاده نمایند. سندرم تخمدان پلی کیستیک عمدتا به دلیل افزایش هورمون های مردانه بروز پیدا کرده و باعث کاهش تخمک گذاری در زنان می شود. مصرف رازیانه می تواند در بهبود این سندرم و تنبلی تخمدان موثر واقع شده و تخمک گذاری را افزایش دهد.

رازیانه برای عفونت رحم

رازیانه برای پاکسازی رحم از عفونت و باکتری مناسب بوده و در طب سنتی نیز از آن برای رفع عفونت رحم استفاده می گشت. برای پاکسازی رحم می توانید از دمنوش رازیانه همراه با عسل استفاده نمایید.

جمع بندی؛ لاغری شکم با رازیانه

همگی ما از خواص گیاهان دارویی برای سلامتی و کاهش وزن مطلع هستیم اما کمتر به سراغ آن ها می رویم. یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید برای لاغری و کاهش وزن، رازیانه است. مصرف رازیانه به لاغری شکم و پهلو کمک کرده و باعث بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش می گردد. رازیانه حاوی فیبر بوده و با کاهش سرعت تخیله مواد غذایی از معده، در کنار کاهش احساس گرسنگی به جذب بهتر مواد معدنی و مغذی نیز کمک می کند. البته مزایای رازیانه به لاغری و گوارش ختم نمی شود.

رازیانه یکی از مناسب ترین گیاهان دارویی برای بانوان بوده و به دلیل دارا بودن استروژن گیاهی برای بسیاری از مشکلات بانوان مفید واقع شود. البته مصرف رازیانه برای خانم های باردار کاملا ممنوعیت داشته و مصرف آن در دوران بارداری می تواند باعث رشد ناقص جنین، زایمان زودرس و یا سقط شود.

بهترین روش برای مصرف رازیانه برای لاغری، تهیه دمنوش رازیانه و نوشیدن آن پیش از وعده های غذایی اصلی می باشد. همچنین عرق رازیانه نیز برای لاغری موثر بوده و می توان از آن برای کاهش وزن و بهره مندی از خواص آن استفاده نمود.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره لاغری با رازیانه

خواص رازیانه برای لاغری شکم

مصرف رازیانه به صورت مستقیم به چربی سوزی شکم کمک نمیکند اما به طور کلی خواص رازیانه برای کاهش وزن عبارتند از: افزایش سوخت و ساز بدن – هضم بهتر – کاهش احساس گرسنگی طی روز

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای لاغری

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای چربی سوزی و کاهش وزن بیشتر 30 دقیقه بعد از غذا می باشد.

طریقه مصرف رازیانه برای لاغری

رازیانه را می توانید به صورت دمنوش، عرق، پودر و… مصرف کنید. در هر صورت از خواص آن بهره مند خواهید شد.

کالری رازیانه چقدر است؟

هر 100 گرم رازیانه حدود 30 کیلو کالری دارد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط