برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
طرز تهیه انواع نان کتوژنیک

طرز تهیه انواع نان کتوژنیک

نان کتوژنیک که با نام نان کتو نیز شناخته می‌شود، غذایی است که کربوهیدرات کم ولی فیبر بسیار بالایی دارد. با مواد اولیه کمی تهیه می‌شود و برای همراهی غذا مناسب است. به طور معمول در تهیه این نان کم کربوهیدرات به جای اینکه با آرد گندم تهیه شود از آرد‌های جایگزین مانند آرد بادام، آرد نارگیل، آرد کنجد و غیره استفاده می‌شود. در این بخش از اندام برتر چند دستور طرز تهیه نان کتوژنیک برای افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنند، قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید و از تهیه این نان‌ها لذت ببرید.

دستور پخت نان کتوژنیک

دستور پخت نان کتوژنیک با پوسته پسیلیوم

این نان بدون آرد مانند یک نان سنتی خوشمزه است که برای رژیک کتوژنیک تهیه می‌شود. این نان کتوژنیک از نظر تغذیه‌ای دارای خواص زیر است:

برای 
1 برش نان (40 گرم)
میزان مواد مغذی
کالری130 کالری
چربی10 گرم حدود 15 درصد
کلسترول0 میلی‌گرم
سدیم7 درصد
فیبر4 گرم
قند1 گرم
کربوهیدرات خالص3 گرم
پروتئین5 گرم
آهن6 درصد
مواد معدنیامگا 6، مس، سلنیوم، کلسیم، آهن، فسفر،روی، منیزیم، منگنز
ویتامین‌هاویتامین E، نیاسین، ، ویتامین B2،

مواد لازم برای تهیه نان:

  • 300 گرم آرد بادام
  • 90 گرم پوسته پسیلیوم، بسیار ریز آسیاب شده است
  • 4 قاشق غذاخوری پودر خمیر مایه
  • 75 میلی لیتر سرکه سیب
  • 6 عدد سفیده تخم مرغ
  • آب جوش 375 میلی لیتر

قبل از شروع

لازم است پسیلیوم را قبل از آسیاب کردن، وزن کنید تا نانی با قوام خوب به دست آید. اگر از پسیلیوم از قبل آسیاب شده، استفاده می کنید، آن را وزن کنید و مطمئن شوید که بسیار ریز است. میکسر یا همزن برای تهیه این دستور غذا، لازم و کمک کننده است.

طرز تهیه

فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. بسته به روش پخت انتخابی، یک تابه نان (24x13x7 سانتی متر) یا یک تابه شیرینی را روغن بزنید.

  1. در یک کاسه مواد خشک را مخلوط کنید.
  2. سفیده تخم مرغ و سرکه سیب را با مواد خشک ترکیب کرده و چند ثانیه با همزن مخلوط کنید.
  3. آب جوش را داخل کاسه بریزید و با لیسک خوب هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.
  4. خمیر را داخل قالب نان بریزید و در وسط فر قرار دهید. به مدت 75 تا 90 دقیقه بپزید تا نان طلایی شود و داخل آن پخته شود. روش دیگر، خمیر را به 16 توپ تقسیم کنید تا ساندویچ شود. به سینی فر منتقل کنید و در وسط فر قرار دهید و 60 تا 75 دقیقه بپزید.
  5. نان را بگذارید تا کاملا خنک شود (حداقل 30 دقیقه)، سپس برش بزنید.

نکات مهم

پخت نان در قالب به نان بافت غلیظی می دهد. با این حال، اگر می‌خواهید ساندویچ درست کنید، از ورقه کوکی استفاده کنید تا نوعی نان با بافت نرم‌تری به دست آورید.

دستور پخت نان کتوژنیک

دستور پخت نان کتوژنیک بدون پسیلیوم

از جمله موادی که اغلب در زمینه دستور پخت نان کتوژنیک وجود دارد، پسیلیوم است. با این حال، همه دوست ندارند از آن استفاده کنند. اگر آن را ترجیح نمی‌دهید، می‌توانید یک آرد متفاوت را انتخاب کنید. در این مورد می‌توانید روی دانه‌های کنجد حساب کنید.

مواد لازم برای تهیه نان کتوژنیک بدون پسیلیوم:

  • 200 گرم آرد کنجد
  • ۷ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱۲۰ گرم کره ذوب شده
  • ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. زرده‌ها را از سفیده‌ها جدا کنید. سفیده‌ها را جدا هم بزنید تا سفت شود. کره ذوب شده، زرده تخم مرغ، آرد کنجد، نمک و بکینگ پودر را جداگانه با همزن، هم بزنید. این مخلوط را به آرامی به سفیده هم زده شده، اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

مخلوط به دست آمده را داخل قالب نان که با کاغذ پخت پوشانده‌اید، منتقل کنید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید. در آخر دقت کنید که وضعیت پخت نان را با خلال دندان بررسی کنید تا از پخته شدن آن مطمئن شوید.

طرز تهیه نان کتوژنیک

طرز تهیه نان کتوژنیک بدون تخم مرغ

در این نوع محصول از تخم مرغ برای نگه داشتن آرد‌هایی با محتوای گلوتن کاهش یافته در کنار هم استفاده می‌شود. با این حال، این وضعیت را می‌توان با انتخاب موادی که به طور طبیعی غنی از فیبر هستند، اصلاح کرد. در اینجا یک دستور العمل برای امتحان وجود دارد.

مواد لازم:

  • ۱ فنجان آرد نارگیل
  • ½ فنجان آرد بادام
  • ۱/۳ فنجان پسیلیوم
  • ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا
  • ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • ۵۳۰ میلی لیتر آب گرم
  • ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب

طرز تهیه:

تمام مواد خشک را در یک کاسه مخلوط کنید. سرکه سیب و آب گرم را کم کم اضافه کنید. چند ثانیه صبر کنید، ترکیب مایع قابل قالب‌گیری می‌شود. ۱ دقیقه ورز دهید و یک توپ ایجاد کنید تا ۱۰ دقیقه استراحت کند. یک نان درست کنید و آن را در قالب خانه منتقل کنید. در طبقه پایینی فر به مدت ۴۵ دقیقه و سپس در طبقه بالای فر به مدت ۱۵ دقیقه دیگر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد آن را بپزید.

طرز تهیه نان کتوژنیک

نان کتو با آرد بادام

برای تهیه نان کتو بدون پسیلیوم می‌توانید از آرد بادام استفاده کنید. در ادامه مواد تشکیل دهنده و فرآیند پخت آن را توضیح می‌دهیم.

مواد لازم:

  • ۱۵۰ گرم آرد بادام
  • ۶ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

طرز تهیه:

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. سفیده تخم مرغ را هم بزنید. پس از سفید شدن، آب لیمو را اضافه کنید. زرده‌ها را کنار بگذارید تا شفاف شوند. نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود. آرد بادام را در سه مرحله در زرده‌ها اضافه کرده و ۱/۳ سفیده را اضافه کرده و با ظرافت مخلوط کرده و بقیه قسمت را اضافه کنید. نان را در قالب نان، در فر داغ با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد حدود ۳۰ دقیقه بپزید.

همچنین بخوانید: صبحانه کتوژنیک : انواع دستورالعمل ها برای رژیم کتو

آیا نان کتو بهتر از نان معمولی است؟

برخلاف نان سنتی که می‌تواند سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده باشد که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی شود، نان کتو کربوهیدرات کم و چربی‌های سالم بالایی دارد که می‌تواند به کاهش وزن، کنترل سطح قند خون کمک کند و سلامت قلب را بهبود بخشد.

آیا نان کتوژنیک، گلوتن کمتری نسبت به نان معمولی دارد؟

اغلب با آرد نارگیل یا بادام یا ترکیبی از هر دو ساخته می شود. دستور العمل های نان کتوژنیک بسیار متفاوت است و با مواد مختلفی تهیه می شود، اما نتیجه نهایی همیشه یک جایگزین نان کم کربوهیدرات، شکر و بدون گلوتن است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط