برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟!

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟!

اگر سخت تلاش می‌کنید وزن خود را کاهش دهید، اما تا به حال تغییر نکرده‌اید، باید برنامه‌ی رژیم غذایی و تمرینی خود را دوباره مرور کنید. خوردن درست و به موقع همراه با ورزش منظم همیشه در تناسب اندام و مدیریت وزن موثر است. اما کاهش وزن با سرعت خوب تا حد زیادی به اولین چیزی که در صبح به صورت ناشتا مصرف می‌کنید، بستگی دارد. متخصصین تغذیه با در نظر گرفتن توده بدن، رژیم غذایی، فعالیت روزانه، مشکلات خواب و چندین مورد دیگر، چیزهای مختلفی را پیشنهاد می‌کنند.در این مقاله از اندام برتر، ما 8 نوشیدنی مختلف را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید با معده خالی (ناشتا) آن‌ها را بخورید و به راحتی نتایج شگفت‌آوری بگیرید.

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم

صبح ناشتا برای لاغری و کاهش وزن چی بخوریم؟

هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، اندام‌های داخلی شما به مدتی زمان نیاز دارند تا بعد از ساعات طولانی استراحت شروع به کار کنند. متخصصان سلامت توصیه می‌کنند که بهتر است روز خود را با مقداری آب گرم یا یک میان وعده سبک شروع کنید. ما فهرستی از غذاهای سالمی را تهیه کرده‌ایم که می‌توانید صبح ها قبل از اولین وعده غذایی خود مصرف کنید. هدف از مصرف این غذاها با معده خالی، بهبود هضم و به حداکثر رساندن جذب مواد مغذی کلیدی مورد نیاز بدن و کاهش وزن است. میزان مصرف این غذاها بسته به سن و تیپ بدنی شما متفاوت خواهد بود.

سرکه سیب

شکم صاف، رویای تقریباً همه افراد آگاه به سلامتی است. سرکه سیب سطح pH معده را متعادل نگه می‌دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند. آب را با سرکه سیب مخلوط کرده و صبح بعد از بیدار شدن از خواب بنوشید.

دانه چیا

دانه چیا سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است و به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند و شما را سیر می‌کند و در نتیجه کالری اضافی سوزانده می‌شود و در نهایت چربی انباشته شده کاهش می‌یابد.

بیشتر مطالعه کنید: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری

دارچین برای کاهش وزن

دارچین به تعادل سطح قند خون و کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند. این بخشی از ادویه‌های آشپزخانه ما است، اما نوشیدن آن با معده خالی برای سوزاندن چربی‌های سرسخت و در نتیجه کاهش وزنموثر است.

زردچوبه

در حالی که زردچوبه برای افرادی که از انواع مختلف مشکلات مربوط به معده رنج می‌برند به هیچ وجه خوب نیست، اما مصرف زردچوبه همراه با آب در صبح برای کنترل وزن بسیار توصیه می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل سطح قند خون را تنظیم می‌کند و اشتها را کنترل می‌کند و با توانایی جذب چربی برای کاهش وزن، موثر است. علاوه بر این، به درخشش پوست شما کمک می‌کند.

زیره برای کاهش وزن

سرعت متابولیسم و هضم را افزایش می‌دهد و در نتیجه کالری می‌سوزاند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود. برای مصرف، 2 قاشق غذاخوری زیره را یک شب در آب خیس کنید و صبح دانه‌ها را بجوشانید و بنوشید.

سیر برای سوزاندن چربی شکم

اعتقاد بر این است که سیر خام بهترین راه موثر برای سوزاندن چربی اضافی بدن است. می‌توانید آن را به قطعات کوچک برش دهید و قورت دهید یا می‌توانید آن را در آب بجوشانید و بنوشید.

لیمو با عسل

نوشیدن یک لیوان آب لیمو و مخلوط کردن یک قاشق عسل به آن، اغلب به عنوان موثرترین نوشیدنی برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود. اما برای فواید بهتر باید آن را در آب مصرف کنید.

تمام نکات کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است و اصلا توصیه نمی‌شود که هیچ یک از نوشیدنی‌های پیشنهادی را بدون مشورت با متخصص تغذیه مصرف کنید.

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم

صبحانه برای لاغری

بدن هنگام خواب کالری‌ها و مواد مغذی مختلفی را می‌سوزاند، بنابراین اگر صبح زود و اندکی پس از بیدار شدن از خواب ورزش می‌کنید، ضروری است که مواد مغذی از دست رفته در طول خواب را جبران کنید. ایده آل این است که حدود 30 دقیقه قبل از تمرین، یک صبحانه غنی از کربوهیدرات میل کنید که ترکیب آن باید بین 75 تا 100 درصد کربوهیدرات باشد.این نوع صبحانه معمولاً کاملاً سبک است و احتمالاً برای سیر کردن شما کافی نخواهد بود، اما برای تأمین سوخت بدن در هنگام تمرین و عدم ایجاد احساس گرسنگی، کافی است.

اگر انتظار می‌رود تمرین بیش از 40 دقیقه طول بکشد، توصیه می‌شود مقداری پروتئین به صبحانه اضافه کنید که در این مرحله، حداقل یک ساعت قبل از شروع فعالیت‌های روزمره خود، کاردیو انجام دهید تا معده بتواند آن را هضم کند.

همچنین بیشتر مطالعه کنید: اشتباهات رژیم لاغری

نمونه غذای کاردیو قبل از تمرین

اگر یک جلسه کاردیوی صبحگاهی با طول و شدت استاندارد دارید، صبحانه ممکن است شامل یک تکه نان سبوس دار و مقداری میوه مانند یک سیب یا یک فنجان کوچک بلغور جو دوسر همراه با کشمش یا یک موز یا ماست باشد. اما اگر وعده تمرین طولانی‌تر و سخت‌تر باشد یا در زمان دیگری برنامه‌ریزی شود، ممکن است نیاز به پروتئین داشته باشید. از سوی دیگر، از مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های ناسالم که علاوه بر ایجاد احساس سنگینی فوری، زمان بسیار بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها برای جذب در جریان خون نیاز دارد، کاملاً خودداری کنید.

برای لاغری در صبح ناشتا چه چیزی بخوریم؟

صبح ناشتا برای لاغری بهتر است ترکیب سرکه سیب و آب، لیمو با عسل، دارچین، زرد چوبه با آب و دانه چیا را میل کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
ابوالفضل دماوندی

سلام ، 64 سال سن دارم ، 170 سانتی متر قد ، 102 کیلو وزن ، متاسفانه به دلیل تزریق بیش از حد کورتون ، مفصل ران من خون رسانی ندارد و احساس درد شدید دارم که پزشکان به اتفاق نظر به جراحی و گذاشتن پروتز دارند به همین دلیل قادر به ورزش کردن نیستم به همین دلیل نیاز شدید به کاهش وزن دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

4 مهر 1402 پاسخ
لیلا

اضافه وزن

12 آذر 1402 پاسخ
گل ارا

عااااالی من امتحان کردم جواب داد

28 آذر 1402 پاسخ
هلیسا

می‌خوام ۸ کیلو لاغر بشم

8 بهمن 1402 پاسخ
زهرا

سلام من سن :۱۳ قد:۱۵۴ وزن:۷۰ دوست دارم که ۱۰ کیلو گرم وزن کم کنم

11 بهمن 1402 پاسخ
ارزو

بعد زایمان شکم بزرگ مونده کوچک نمیشه

15 بهمن 1402 پاسخ
مهتاب

من استفاده کردم جواب نداد....

21 بهمن 1402 پاسخ
مطالب مرتبط