برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
صبحانه رژیمی با جو پرک

صبحانه رژیمی با جو پرک

اگر می‌خواهید وزن کم کنید و برای تابستان تناسب اندام داشته باشید، می‌توانید از جو پرک کمک بگیرید که فواید آن برای سلامتی بی‌پایان است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای یک صبحانه رژیمی و خوش‌طعم باشد. در این بخش از اندام برتر چندین دستورالعمل صبحانه رژیمی با جو پرک برای شما عزیزان قرار داده شده است. امیدوارم با تهیه آنها علاوه بر رژیم، از یک صبحانه خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه پنکیک رژیمی با جو دوسر

خواص غذایی جو پرک

جو پرک یک غلات غنی از ویتأمین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های آمینه ضروری با مقدار زیادی کربوهیدرات و مقدار قابل توجهی پروتئین است. با خوردن جو پرک بدون افزایش قند خون برای مدت طولانی احساس انرژی می‌کنید. نکته مهم دیگر این است که به طور طبیعی بدون گلوتن است! پس می‌تواند یک گزینه خوشمزه برای صبحانه باشد.

جوپرک حاوی ویتأمین‌های A، B، D، E و  املاح معدنی مانند کلسیم، آهن و روی است، بنابراین به شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید و به سلامت بسیاری از اندام‌های شما، به ویژه پوست و روده‌ها کمک می‌کند. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی آن اغلب برای تهیه کرم‌ها، صابون‌ها و پماد‌ها و یا در محصولاتی برای درمان تحریکات و عفونت‌های پوستی استفاده می‌شود.

شاید باورش سخت باشد اما جوپرک به کاهش چربی‌های مضر بدن کمک می‌کند. در واقع چون حاوی پنج اسید آمینه از هشت اسید آمینه ضروری است در کاهش کلسترول بد موثر بوده و کبد را برای پاکسازی بدن تحریک می‌کند.

این دانه دارای مقدار زیادی انرژی است و به ازای هر ۱۰۰ گرم، ۶۶ گرم کربوهیدرات دارد. کربوهیدرات‌هایی که دیرجذب هستند به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می‌کنند. جودوسر سبوس دار برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود و به دلیل اینکه غنی از پروتئین است (۱۶.۹ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم) به راحتی باتخم مرغ و ماهی رقابت می‌کند.

چرا برای صبحانه بهتر است جو پرک بخورید؟

اهمیت صبحانه خوب برای همه ما واضح است. جو پرک به عنوان پایه‌ای برای یک صبحانه مغذی و متعادل، عالی است؛ زیرا سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات‌های پیچیده است.

مزیت دیگر این غلات عطر و طعم خنثی آن است که با مواد زیادی به خوبی ترکیب می‌شود. همه می‌توانند آن را دوست داشته باشند، فقط دستور پخت مناسب آن را پیدا کنید.

همچنین بخوانید: صبحانه کم کالری راهی برای کاهش وزن

صبحانه رژیمی با جو پرک

طرز تهیه صبحانه با جو پرک

همانطور که خواندید، خواص بی‌نظیر جو پرک، هرکسی را ترغیب می‌کند که از این ماده خوراکی خوشمزه در صبحانه خود استفاده کند. اگر تمایل به تهیه صبحانه با جوپرک دارید، دستورهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

صبحانه رژیمی جو پرک با شیر یا ماست

ساده‌ترین روش مصرف جوپرک، افزودن آن به شیر است، اما برای هضم شدن آن، بهتر است آن را از قبل بپزید یا خیس کنید. در واقع، دانه‌های جو پرک که به این روش، بدون پخت و پز یا درمان‌های دیگر خورده می‌شوند، می‌توانند باعث تورم روده شوند. علاوه بر این، بدن قادر به استخراج بسیاری از مواد مغذی موجود در این غلات نخواهد بود.

فرنی جوپرک

فرنی یا بلغور جو دوسر یک غذای معمولی شمال اروپا به ویژه اسکاتلند و انگلیس است. این فرنی می‌تواند هم شیرین و هم خوش طعم باشد و به لطف طعم خنثی‌اش، جز متنوع‌ترین چاشنی‌‌ها شناخته می‌شود. فرنی جوپرک که به آن بلغور جو دوسر نیز می‌گویند در بازار کشور‌های آنگلوساکسون به صورت یخ‌زده به فروش می‌رسد.

طرز تهیه پنکیک رژیمی با جو دوسر

برای تهیه میانگین ۱۲ عدد پنکیک رژیمی به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲۰۰ گرم آرد جو پرک
  • ۲۰۰ میلی لیتر شیر بادام
  • ۲ عدد موز رسیده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • پودر دارچین
  • شربت افرا اختیاری

موز را پوره کنید یا با چنگال خوب له کنید. در یک کاسه بزرگ، آرد، موز له شده، بکینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط غلیظ، کرمی و بدون گلوله شود. پنکیک‌ها را در تابه نچسب که از قبل گرم شده و کمی روغن زده‌اید، بپزید.

چه زمانی پنکیک را برگردانیم؟ به محض اینکه اولین حباب‌ها روی خمیر ایجاد شد، آن‌ها را به آرامی با کاردک بلند کرده و سریع بچرخانید.

صبحانه رژیمی با جو پرک و موز

نصف لیوان بلغور جو دوسر را با نصف لیوان شیر بدون چربی مخلوط کرده، ۱ عدد موز، نصف قاشق چایخوری دارچین را اضافه کرده و میل کنید. می توانید ۱ فنجان چای یا قهوه شیرین نشده با آن بنوشید.

همچنین بخوانید: صبحانه کتوژنیک : انواع دستورالعمل ها برای رژیم کتو

موارد منع مصرف جو پرک چیست؟

جو پرک به استثنای واکنش‌های آلرژیک احتمالی و موارد خاص که معمولا از کودکی مشخص می‌شوند، هیچ منع مصرف قابل توجهی ندارد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط