برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
لاغری با سماق

سماق و لاغری چه ارتباطی با هم دارند!

سماق ادویه‌ای به رنگ ارغوانی است که کمی تند و طعم لیمویی دارد. ادویه از میوه‌های سماق، پس از خشک کردن و ریز خرد کردن آن به دست می‌آید. در میان ادویه‌هایی که در آشپزخانه استفاده می‌شود، سماق هم به دلیل طعم واقعاً خاص و دلپذیرش و هم به دلیل خواص و فوایدش ارزش امتحان کردن را دارد. یکی از سؤالاتی که اغلب پرسیده می‌شود درمورد رابطه بین سماق و لاغری است. باید گفت که می‌توان از سماق برای لاغری نیز استفاده می‌شود.

سماق و لاغری

رابطه سماق و لاغری

سماق به هضم غذا کمک می‌کند و مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ جلوگیری می‌کند. به دلیل این اثرات، از افزایش وزن ناخواسته ناشی از نفخ یا یبوست در ترازو جلوگیری می‌کند.

سماق که اثر تنظیم‌کننده قند خون دارد، به این ترتیب احساس کم و زیاد شدن ناگهانی غذای دسر را از بین می‌برد. به همین دلیل مصرف سماق مخصوصاً به رژیم گیرندگان و افرادی که مکرراً دچار بحران شیرین می‌شوند توصیه می‌شود. اگر می‌توانستیم از بحران‌های شیرین خود اجتناب کنیم.

سماق که به سیر شدن سریع کمک می‌کند، خاصیت تخلیه گاز نیز دارد. از آنجایی که مقدار کالری دریافتی متعادلی را فراهم می‌کند، مشاهده خواهید کرد که به مرور زمان از شر وزن‌های اضافی خود خلاص می‌شوید.

نحوه استفاده از سماق در آشپزی

اول از همه خوب است بگوییم که سماق نباید تازه مصرف شود، زیرا بسیار سمی است، بنابراین قبل از استفاده در آشپزخانه همیشه مفید است. مهم‌ترین مصرف سماق برای ما ایرانی‌ها در کنار کباب است. سماق و لاغری به علت خاصیت سیرکنندگی آن همواره همراه غذا هستند.

کاربرد‌های آن در آشپزخانه واقعاً چندگانه است، از جمله به لطف مرکبات و طعم قاطع آن، می‌تواند جایگزین معتبری برای نمک شود، اما بیایید جزئیات بیشتری را در مورد نحوه استفاده از این ادویه بررسی کنیم:

  • اگر می‌خواهید ماهی را طعم دار کنید، می‌توانید کمی لیمو به پودر اضافه کنید.
  • برای برنج یا سالاد، فقط سماق مخلوط با حمص را به سس اضافه کنید.
  • برای غذا‌های گوشتی می‌توان یک مخلوط فلسطینی به نام زعتر تهیه کرد که از کریاریا، کنجد و آویشن خشک به دست می‌آید.
مصرف سماق برای لاغری

برای لاغری، ماست و سماق بخورید!

هر روز معجزات جدیدی برای کاهش وزن ظاهر می‌شود. انواع و اقسام اطلاعاتی که بدون خستگی، فشردن و در صورت امکان بدون زحمت، کاهش وزن را به ارمغان خواهد آورد، به ویژه در مواردی مانند افزایش وزن و رژیم غذایی که بزرگترین مشکل خانم‌ها است، تبدیل به تاج اصلی خانم‌ها شده است. اخیراً درمان‌های ماست با گرفتن نمره کامل از متخصصان، جای خود را در لیست‌های رژیم غذایی گرفته‌اند. ماست که جزء لاینفک یک رژیم غذایی است، به لطف مواد مغذی موجود در آن بسیار مفیدتر می‌شود و چربی سوزی را تسریع می‌کند. در اینجا جالب‌ترین سؤالات در مورد طرز تهیه ماست با سماق برای کاهش وزن وجود دارد.

فواید مصرف ماست با سماق

سماق علاوه بر ادویه‌ای که در آشپزخانه برای طعم دادن به غذا‌های خود استفاده می‌شود، می‌تواند به عنوان مسکن نیز استفاده شود، در واقع پودر بنفش رنگ آن دارای خواص ضد التهابی شگفت‌انگیزی است که به طور قابل توجهی به تسکین درد کمک می‌کند.

از جمله اینکه دارای غلظت بالایی از اسید گالیک است که به عملکرد آنتی اکسیدانی کمک می‌کند، یعنی در برابر رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند و با شروع هر گونه بیماری و پیری پوست مقابله می‌کند. علاوه بر این، در صورت تب یا اختلالات مزاحم گوارشی، سماق واقعاً می‌تواند به یک متحد معتبر تبدیل شود، در واقع به لطف خواص ضد باکتریایی خود، می‌تواند هم به عنوان تب بر و هم با نظم بخشیدن به معده عمل کند. خواص سماق نه تنها خوب است بلکه خواص و فوایدی نیز دارد. مخصوصاً سماق عمل دارد:

  • ضد التهاب
  • آنتی اکسیدان
  • ضد عفونی‌کننده
سماق

سماق کلسترول را کاهش می‌دهد!

کلسترول بالا یکی از بزرگترین عوامل خطر بیماری قلبی است. کلسترول می‌تواند در شریان‌ها جمع شود و باعث انقباض و سفت شدن آن‌ها شود که باعث افزایش تلاش ماهیچه‌های قلب می‌شود و باعث مشکل در جریان خون می‌شود. تحقیقات جدید نشان داده است که سماق با کاهش کلسترول، عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. بر اساس مطالعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، سماق می‌تواند کلسترول و‌ تری گلیسیرید را در موش‌های با کلسترول بالا کاهش دهد.

سماق سرشار از آنتی اکسیدان است!

سرشار از آنتی اکسیدان، آنتی اکسیدان‌ها ترکیبات قدرتمندی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و همگی برای جلوگیری از آسیب به سلول‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر بیماری‌های مزمن هستند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که آنتی اکسیدان‌ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های پیچیده مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهند.

مصرف سماق احتمال پوکی استخوان را کاهش می‌دهد

از دست دادن استخوان یا پوکی استخوان، یک بیماری شایع است که با استخوان‌های ضعیف و افزایش خطر شکستگی، ناشی از کاهش توده استخوانی مشخص می‌شود. خطر از دست دادن استخوان با افزایش سن به طور پیوسته افزایش می‌یابد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می‌زند که نزدیک به ۲۵ درصد از زنان بالای ۶۵ سال از این پدیده در گردن و ستون فقرات کمری رنج می‌برند.

اگرچه تحقیقات در مورد اثرات احتمالی سماق بر سلامت استخوان بسیار محدود است، یک مطالعه نتایج‌امیدوارکننده و دلگرم‌کننده‌ای را نشان داد.

سماق می‌تواند در مبارزه با سرطان کمک کند!

اگر در اینترنت جستجو کنید که چگونه سماق می‌تواند به مبارزه با رشد سلول‌های سرطانی کمک کند، صد‌ها نتیجه مرتبط را خواهید یافت.

خبر خوب این است که مطالعات انجام شده در مورد رابطه بین سماق و سرطان روده بزرگ نشان داده است که درمان سلول‌های سرطانی به این روش به طور قابل توجهی مانع از رشد آن‌ها می‌شود.بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه اصفهان در ایران، علاوه بر این، رزین سماق مانع از رگزایی می‌شود، تشکیل رگ‌های خونی جدید که غذا و اکسیژن را برای تومور‌های سرطانی تأمین می‌کند.

توجه داشته باشید که:

با وجود فواید بسیار زیادی که به همراه دارد، توصیه اکید می‌شود که از مصرف این ادویه زیاده روی نکنید. زیرا هنوز دارویی است که اگر در دوز‌های بیش از حد مصرف شود، آسیب بسیار جدی به کلیه‌ها و سیستم گوارشی وارد می‌کند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط