برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم سه روزه

رژیم سه روزه : مزایا و معایب آن

وقتی تابستان نزدیک می‌شود، تقریباً غیرممکن است که دچار وسوسه کاهش وزن سریع نشوید، به خصوص اگر لباسی وجود داشته باشد که باید پوشیده شود یا مراسمی که به زودی برگزار می‌شود، مانند تولد و عروسی. اینجاست که رژیم‌های شوک وارد عمل می‌شوند. جدا از رژیم‌های شوکی که از رژیم تخم مرغ تا رژیم خرما، از رژیم سیب زمینی گرفته تا رژیم ماست متفاوت است، اما همه آن‌ها وعده کاهش وزن زیادی در مدت زمان کوتاهی می‌دهند. یکی از این رژیم‌ها، رژیم سه روزه است که می‌توان تا پنج کیلو با آن وزن کم کرد. در این بخش از اندام برتر یک رژیم سه روزه را به شما معرفی می‌کنیم که باعث کاهش وزن می‌شود.

 رژیم سه روزه

رژیم شوک در واقع یک نام کلی است که برای رژیم‌های غذایی با هدف کاهش وزن سریع استفاده می‌شود. بنابراین هیچ رژیم شوکی واحدی وجود ندارد، لیست‌های رژیم غذایی شوک مختلفی وجود دارد. برخی از این‌ها، همانطور که در بالا گفتیم، رژیم‌هایی هستند که به عنوان رژیم غذایی ماست، رژیم تخم‌مرغ شناخته می‌شوند و در آن یک ماده مغذی منفرد مطرح می‌شود و منجر به یک رژیم غذایی یکنواخت برای مدت زمان مشخصی می‌شود. البته برای کسانی که نمی‌خواهند از این طریق تغذیه کنند، رژیم‌های شوک مختلفی وجود دارد، مانند رژیم سه روزه که نوعی رژیم شوک است.

 رژیم‌های شوک که تنوع غذایی نسبتاً بیشتری دارند، عموماً ترجیح داده می‌شوند، اما همه رژیم‌های شوک یک هدف مشترک دارند: کاهش وزن در کمترین زمان.

دقیقاً برای این منظور، تقریباً همه رژیم‌های شوک دارای یک برنامه تغذیه بسیار کم کالری از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری هستند. به این ترتیب کالری مصرفی در طول روز همیشه بیشتر از کالری دریافتی است و سرعت کاهش وزن افزایش می‌یابد.

بهتر است بسیاری از رژیم‌های غذایی با هدف کاهش وزن سریع مطابق با سن، وزن، جنسیت، فعالیت‌های فردی که آن را اعمال می‌کند، غذا‌های دارای آلرژی و عدم تحمل و بسیاری از متغیر‌های دیگر تهیه کنید، اما اگر همچنان می‌خواهید نمونه‌ای را ببینید می‌توانید به رژیم سه روزه لاغری که دراین بخش آورده‌ایم نگاهی بیاندازید.

روز اول از رژیم سه روزه لاغری

  • صبح: ۱ تکه نان سبوس دار، ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ لیوان چای شیرین نشده
  • ناهار: ۱ وعده غذای گیاهی کم چرب یا بدون چربی، ۱ کاسه ماست
  • عصر: ۱ کاسه سوپ سبزیجات (بدون خامه)، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز (سس سالاد با مواد حاوی چربی زیاد نباید باشد)

روز دوم از رژیم سه روزه لاغری

  • صبح: ۱ تکه نان سبوس دار، ۲ برش پنیر فتا، ۱ لیوان چای شیرین نشده
  • ناهار: ۱۰۰ گرم گوشت قرمز، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز
  • شام: ۱ وعده سبزیجات آب پز

روز سوم از رژیم سه روزه لاغری

  • صبح: ۱ لیوان شیر کم چرب، ۱ ​​تخم مرغ آب پز، ۱ لیوان چای شیرین نشده
  • ناهار: ۱ کاسه سوپ سبزیجات، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز
  • شام: ۲۰۰ گرم ماهی کبابی، ۱ کاسه بزرگ سالاد سبز

علاوه بر همه این‌ها، می‌توانید در طول رژیم غذایی که به مدت ۳ روز ادامه دارد، مقدار زیادی دوغ و چای گیاهی بنوشید و زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید می‌توانید مقدار بسیار کمی آجیل مانند گردو، فندق، بادام مصرف کنید.  همچنین هرگز نباید در طول رژیم از نوشیدن آب فراوان در طول روز غافل شوید.

رژیم سه روزه لاغری

عوارض رژیم سه روزه

اول از همه، رژیم شوک اگر برای مدت طولانی انجام شود، می‌تواند باعث کمبود مواد مغذی جدی در بدن شود. پیروی از این رژیم‌های کم کالری و بسیار سخت برای بیش از ۱ هفته توصیه نمی‌شود.

اگرچه رژیم‌های شوک به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست بدهید، اما با بازگشت به یک رژیم غذایی عادی، افزایش وزن شما نیز می‌تواند تسریع شود.

استفاده از رژیم شوک برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و جدی مانند قلب یا دیابت، افراد دارای بدن حساس، واکنش‌های آلرژیک و زنان در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.

علاوه بر این‌ها، رژیم‌های شوک می‌توانند باعث ایجاد تغییرات ذهنی و همچنین تغییرات فیزیکی شوند. در این دوره‌ها، ممکن است احساس خستگی، تنبلی، تحریک‌پذیری یا استرس داشته باشید زیرا کالری کمتری مصرف می‌کنید.

در پایان، اجازه دهید دوباره به شما هشدار دهیم، قبل از اینکه تصمیم به شروع یک برنامه تغذیه، از جمله رژیم شوک، بگیرید، حتماً باید از یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی کمک بگیرید، دقیق‌ترین لیست رژیم غذایی را برای خود تهیه کنید، با پزشک خود مشورت کنید و مطابق با آن عمل کنید.

مجموعه اندام برتر در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

چه کسانی نباید رژیم سه روزه داشته باشند؟

استفاده از رژیم غذایی در مدت زمان کوتاه (3-7 روز) ضرری ندارد. این رژیم به ویژه در صورتی ترجیح داده می شود که فرد در روند کاهش وزن متوقف یا کند شده باشد. مهم ترین نکته در اینجا این است که این رژیم های کم کالری توسط متخصص تغذیه دنبال می شود. افرادی که نباید این رژیم را رعایت کنند؛

  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که فشار خون پایینی دارند.
  • دیابتی ها
  • بیماران با فشار خون بالا
آیا رژیم سه روزه چربی می سوزاند؟

اساس چنین رژیم‌هایی بر اساس حذف مایعات اضافی یعنی ادم در بدن است. علاوه بر این، فرآیند چربی سوزی آغاز می‌شود. در برنامه‌های کاهش وزن، انتظار می‌رود که ادم در هفته‌های اول از بین برود. زیرا با یک رژیم غذایی سالم، بدن شروع به تصفیه می‌کند. سپس با حذف مایع اضافی، فرآیند چربی سوزی تسریع می‌یابد. به عبارت دیگر، پس از خلاص شدن از شر ادم با چنین رژیم‌های کاهش وزن سریع، می‌توان با یک برنامه تغذیه سالم، چربی سوزی خود را تسریع کرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط