برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم جنی کریگ

رژیم جنی کریگ رایگان + فواید و مزایا

رژیم جنی کریگ یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در جهان است که دارای بسیاری از توصیفات استثنایی و شامل استفاده از جایگزین‌های وعده‌غذایی برای کاهش وزن است و می‌تواند تا 700 دلار در ماه هزینه داشته باشد! اما نگران نباشید چرا که اندام برتر به شما نشان می‌دهد که چگونه این کار را بدون هیچ هزینه ای انجام دهید، در حالی که اصول رژیم غذایی را حفظ می‌کنید و به کاهش وزن مطلوب میرسید.

رژیم غذایی جنی کریگ چیست؟

رژیم جنی کریگ در واقع یک رژیم غذایی شامل وعده‌های غذایی کوچک و مکرر است. شما تا 6 بار در روز غذا می‌خورید، اما همه وعده‌های غذایی مقدار کالری یکسانی دارند ، یعنی از 150 تا 250 کالری در روز (ایده آل برای افراد دارای اضافه وزن). بنابراین با انجام برخی از محاسبات ما باید.

جنی کریگ یک برنامه رژیمی است که برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند و کنترل وزن خود را حفظ کنند. این برنامه وعده‌های غذایی از پیش بسته‌بندی‌شده و کم‌کالری و پشتیبانی یک به یک از یک مشاور را ارائه می‌دهد. هدف از بین بردن حدس و گمان در مورد آنچه که باید بخورید، در نتیجه کاهش وزن ساده است. در کشورهایی که این رژیم به صورت گروهی و زیر نظر تیم جنی گریک انجام می‌شود، باید حق اشتراک پرداخت شود تا مشاور در کنار فردی که رژیم دارد، باشد.

اما نگران نباشید! در این بخش تمامی موارد مهم و جزئیات رژیم جنی گریک را به همراه منوی غذای این رژیم به همراه بایدها و نبایدهای آن قرار داده‌ایم. شما می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

رژیم جنی کریگ برای چه کسانی مناسب است و چگونه می‌توان هفته‌ای 1 کیلوگرم وزن کم کرد؟

رژیم غذایی جنی کریگ برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، اما کم‌تحرک هستند، مناسب است. کسی که تمایل دارد در طول روز اغلب غذا بخورد، وعده‌های غذایی خیلی بزرگ را دوست ندارد و توانایی خوردن وعده‌های غذایی مکرر را دارد. این رژیم غذایی به شما امکان می‌دهد در صورت عدم انجام هر نوع فعالیت بدنی، 4 کیلوگرم در ماه، و اگر عادت به پیاده روی یک ساعت در روز را پیدا کنید، 5 کیلوگرم در ماه کم کنید.

به طور کلی، ایده‌آل‌ترین مسئله برای درک نحوه تهیه وعده‌های غذایی این است که متابولیسم کل روزانه خود را محاسبه کنید، 500 کالری در روز را حذف کنید و نتیجه را بر شش تقسیم کنید.  به عنوان مثال، اگر شما بیش از 45/50 سال سن دارید و یک زن کوچک (قد کمتر از پنج فوت) یا کم‌تحرک هستید، نیاز طبیعی شما به انرژی احتمالاً حدود 1600 کالری است.

 برای کاهش وزن 1 کیلوگرم در هفته به یک رژیم غذایی 1100 کالری با 6 وعده‌غذایی با حدود 180 کالری نیاز دارید، یا همچنان می‌توانید این زیربخش 1200 کالری را انتخاب کنید اما با پیاده روی حدود 3 کیلوگرم در ماه و 4 کیلوگرم در ماه کم خواهید کرد.

رژیم غذایی جنی کریگ رژیمی است که بر غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی، حبوبات تمرکز دارد. هر وعده‌غذایی کوچک باید متعادل باشد، یعنی باید حاوی یک غذای کربوهیدراتی، یک غذای مبتنی بر پروتئین و درصد کمی چربی باشد.

در صفحه دو نمونه‌ای را مشاهده می‌کنیم، اما توصیه می‌کنم یک برنامه کالری‌سنج را دانلود کنید تا بتوانید برنامه‌ی خود را تنظیم کنید و غذاها را تغییر دهید.

دو قانون طلایی رژیم را به‌خاطر بسپارید: 6 وعده‌غذایی با کالری یکسان.

رژیم جنی کریگ برای کاهش 1 کیلوگرم در هفته

رژیم غذایی جنی کریگ: نمونه‌ای از منوی 1200 کالری

وعده اول:

  • 170 گرم ماست یونانی بدون چربی سفید، یک قاشق چای خوری کاکائو تلخ، سه عدد بادام، 100 گرم میوه شامل هلو، زغال‌اخته، سیب، گلابی، توت‌فرنگی، زردآلو، شیرین‌کننده طبیعی، شیرین‌کننده بدون کالری به مزه، قهوه یا چای با شیرین‌کننده.
  • پنکیک با یک تخم مرغ متوسط ​​+ یک عدد سفیده تخم مرغ + 100 گرم موز + نصف قاشق چایخوری کره با دارچین پاشیده شده است. قهوه یا چای با شیرین‌کننده.
  • 2 بیسکویت سبوس دار پر شده با 90 گرم گالبانی سبک یا سانتا لوسیا ریکوتای سبک مخلوط با یک قاشق چای خوری کاکائو و شیرین‌کننده. یا 2 عدد بیسکویت سبوس دار با 50 گرم لایت فیلادلفیا + 2 قاشق چایخوری مربای بدون شکر + 7 عدد بادام. قهوه یا چای با شیرین‌کننده.

وعده دوم:

  • اسموتی با 300 میلی لیتر شیر بدون قند یا شیر سویا + 100 گرم سیب / گلابی / هلو یا 85 گرم گیلاس + 6 بادام یا 5 گرم شکلات تلخ اضافی.
  • 200 گرم خربزه با 40 گرم ژامبون خام یا 50 گرم برساولا + 100 گرم خیار.
  • یک تکه نان چاودار 30 گرمی یا دو عدد کیک برنجی با هوموس با 60 گرم نخود پخته شده، آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری سس تاهینی لبنانی + یک خیار بزرگ. به عنوان جایگزین برای هوموس: 100 گرم پنیر دلمه + نصف قاشق چایخوری عسل.

وعده سوم:

  • یک قوطی کوچک (52 گرم) ماهی تن آبکش شده در روغن، یک تکه نان برشته شده 25 گرمی، 150 گرم گوجه‌فرنگی یا کدوسبز کبابی.
  • یک عدد تخم مرغ، 100 گرم سالاد یا آرگولا، یک قاشق چایخوری روغن زیتون، آبلیمو، 50 گرم ذرت شیرین، 100 گرم خیار.
  • 1 گل رز سبوس دار 50 گرمی با 30 گرم ژامبون خام، 10 گرم ورقه پنیر و 100 گرم کاهو.

وعده چهارم:

  • 150 گرم سیب، 20 گرم پنیرگرانا پادانو، 5 گرم کره بادام زمینی.
  • 100 گرم پنیر دلمه، 100 گرم نوار هویج، 100 گرم شلیل یا سیب یا گلابی یا کیوی معمولی.

وعده پنجم:

  • 30 گرم ماکارونی سبوس دار یا برنج قهوه ای یا 100 گرم سیب زمینی (خام وزن شده)، 60 گرم لوبیا یا نخود از قبل آب پز شده، یک قاشق چایخوری پستو.
  • همبرگر با 70 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی گوساله یا مرغ، سالاد سبز مخلوط با آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری سس مایونز به‌اضافه یک عدد خردل یا یک قاشق چای خوری روغن در کل، یک کیک برنجی یا یک تکه وسا.

وعده ششم:

  • 100 گرم گلابی یا سیب یا ماندارین یا توت‌فرنگی، 100 گرم ماست یونانی سفید بدون چربی و 8 گرم شکلات تلخ اضافی.
  • 200 گرم هندوانه با 40 گرم برگ فتا و نعنا.
  • میلک شیک 200 گرم سویا یا شیر بدون چربی با یک قاشق کاکائو تلخ، شیرین‌کننده و 100 گرم موز متوسط ​​رسیده.
  • همانطور که از برنامه می‌بینید، در حالی که وعده‌های غذایی کوچک می‌خورید احساس می‌کنید زیاد غذا می‌خورید و این راز محبوبیت رژیم جنی کریگ است. در طول روز فقط می‌توانیم چای، قهوه یا دم‌نوش‌های گیاهی با شیرین‌کننده‌ها یا نوشیدنی‌های بدون کالری بنوشیم.

همچنین بخوانید: رژیم کم کالری چیست و چگونه می‌توانیم رژیم کم کالری بگیریم؟

رژیم جنی کریگ

فواید رژیم جنی کریگ

رژیم جنی کریگ فواید زیادی دارد که آن را به یک رژیم غذایی محبوب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. از جمله:

1. دنبال کردن آن آسان است

از آنجایی که جنی کریگ هنگام شروع کار، وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های از پیش آماده‌شده را فراهم می‌کند، اجرای برنامه نسبتاً آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک وعده‌غذایی اصلی را گرم کنید و میوه‌ها، سبزیجات یا لبنیات بدون چربی موردعلاقه خود را اضافه کنید. چنگ‌زدن و خوردن تنقلات نیازی به پخت‌وپز ندارد.

به آموزش اندازه و تعادل بخش کمک می‌کند

وعده‌های غذایی جنی کریگ کم‌کالری، کم‌چرب و کنترل شده است. این غذاهای از پیش بسته‌بندی‌شده به افراد کمک می‌کند تا اندازه وعده‌ها را بهتر درک کنند؛ بنابراین می‌توانند هنگام آشپزی یا غذاخوردن در خانه آنها را ضرب کنند.

افزودن میوه‌ها و سبزیجات به وعده‌های غذایی افراد را تشویق می‌کند تا محصولات بیشتری بخورند و یاد بگیرند که یک بشقاب متعادل درست کنند.

 خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد

علاوه بر کاهش وزن، رژیم جنی کریگ ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و کنترل قند خون را بهبود بخشد.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را در رژیم غذایی جنی کریگ از دست دادند، پس از دو سال التهاب کمتری داشتند و سطح انسولین، تری گلیسیرید و کلسترول کمتری داشتند که همه اینها عوامل خطر بیماری قلبی هستند . رژیم جنی کریگ ممکن است انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشد، زیرا با کنترل بهتر قند خون و سطوح تری گلیسیرید پایین در مقایسه با سایر روش های مشاوره مرتبط است .

معایب رژیم جنی گریک

در حالی که رژیم جنی کریگ برای برخی افراد گزینه خوبی است، اما دارای معایبی نیز هست. شروع رژیم جنی کریگ ارزان نیست و شامل ثبت‌نام پیش‌پرداخت، به‌اضافه هزینه ماهانه و هزینه غذا است. اعضا همچنین باید میوه، سبزیجات و محصولات لبنی اضافی خریداری کنند تا به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود اضافه کنند. از آنجایی که وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های رژیم جنی کریگ از قبل بسته‌بندی شده‌اند، ممکن است گزینه‌ها برای افرادی که از رژیم‌های غذایی خاصی پیروی می‌کنند محدود باشد. به عنوان مثال، هیچ یک از اقلام غذایی جنی کریگ دارای برچسب کوشر یا حلال نیستند و هیچ گزینه ناهار یا شام وگان وجود ندارد.

بسیاری از غذاهای بسته‌بندی‌شده جنی کریگ به‌شدت فراوری شده‌اند.  آنها حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات‌ها و چربی‌های تصفیه شده، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و مواد افزودنی هستند که می‌تواند برای سلامت روده شما مضر باشد. اگر دوست ندارید غذاهای بسته‌بندی‌شده یا منجمد زیادی بخورید، رژیم جنی کریگ ممکن است برای شما مناسب نباشد.

اگرچه مشاوران جنی کریگ بخش مهمی از برنامه رژیم غذایی هستند، اما آنها متخصص پزشکی نیستند و نمی‌توانند توصیه‌های غذایی در مورد شرایط پزشکی ارائه دهند. بسیاری از اعضای سابق جنی کریگ هستند که تصمیم گرفتند خودشان مشاور شوند. افرادی که دارای شرایط پیچیده سلامتی هستند باید قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید از یک متخصص تغذیه یا سایر متخصصان تغذیه راهنمایی بگیرند.

غذاهایی که باید در لیست رژیم غذایی جنی کریگ مصرف کنید

اگر در رژیم جنی کریگ هستید، می‌توانید بیش از 100 غذای راحت را انتخاب کنید. صبحانه‌ها، ناهارها، شام‌ها، میان‌وعده‌ها، دسرها و بارهای زیادی وجود دارد تا احساس نکنید بارها و بارها همان غذای تکراری را می‌خورید. علاوه بر وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های اصلی که جنی کریگ ارائه می‌دهد، توصیه می شود میوه، سبزیجات و لبنیات کم‌چرب را نیز به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و از میان وعده دلخواه خود بیشتر لذت ببرید.

هنگامی که به اهداف کاهش وزن خود برسید، به‌تدریج از غذاهای جنی کریگ دور می‌شوید و یاد می‌گیرید که غذاهای مغذی و کم‌کالری خود را بپزید.

رژیم جنی کریگ

لیست خرید جنی کریگ

هیچ غذایی در رژیم غذایی جنی کریگ ممنوع نیست، اما نوشیدن الکل زیاد و غذاخوردن مکرر بیرون از خانه توصیه نمی‌شود. لیست خرید زیر به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید:

میوه‌های جنی کریگ

  • انواع توت‌ها: توت‌فرنگی، زغال‌اخته، تمشک، تمشک یا انگور
  • مرکبات: پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو یا لیموترش
  • میوه دستی: سیب، گلابی، هلو، شلیل یا آلو
  • خربزه: طالبی، خربزه زمستانی یا هندوانه
  • میوه‌های استوایی: موز، آناناس یا انبه
  • سایر میوه‌ها: کیوی، انار، گیلاس یا آووکادو

سبزیجات غیر نشاسته‌ای

  • سبزی‌های برگ‌دار: اسفناج، چغندر سوئیسی، سبزی خردل یا کلم‌پیچ
  • سبزیجات سالاد: هر نوع کاهو، کل سر یا از قبل خرد شده
  • سبزیجات خشک: پیاز، سیر، موسیر، پیازچه، پیاز سبز یا تره‌فرنگی
  • سبزیجات سر گل: کلم بروکلی، گل‌کلم یا کنگر فرنگی
  • حبوبات: لوبیا پخته، نخود قندی یا نخود برفی
  • سبزیجات ریشه‌ای: چغندر، هویج، تربچه، ازگیل یا شلغم
  • سبزیجات ریشه‌ای: کرفس، مارچوبه یا ریواس
  • سایر سبزیجات: کدوسبز، قارچ، خیار، بادمجان، گوجه‌فرنگی یا فلفل
  • انواع کنسرو شده یا منجمد این میوه‌ها و سبزیجات نیز به خوبی کار می‌کنند.

کاهش چربی

  • پنیر کم‌چرب
  • ماست بدون چربی
  • شیر کم‌چرب یا بدون چربی

نوشیدنی‌ها

  • آب‌معدنی
  • قهوه
  • چای

سایر موارد

  • گیاهان تازه
  • ادویه خشک
  • سس سالاد کم‌چرب یا کم‌کالری
  • ترشی، کیپر، ترب، خردل، سرکه و غیره.

علاوه بر همه اینها، رژیم جنی کریگ ممکن است برای شما مناسب نباشد و بخواهید برای کاهش وزن و داشتن بدنی سالم یک برنامه تغذیه سالم برای خود ایجاد کنید. برای قدم‌گذاشتن در یک رژیم غذایی سالم و متعادل، می‌توانید از فرصت‌های رژیم غذایی آنلاینی که توسط متخصصان تغذیه آنلاین برای شما تهیه شده است، بهره‌مند شوید. اکنون، برای شروع کاهش وزن، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، یک رژیم غذایی آنلاین که مخصوص شما تهیه شده است، خریداری کنید.  در این صورت اندام برتر در کنار شماست و می‌توانید روی ما حساب کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط