برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
عرق زنیان برای لاغری

خواص عرق زنیان برای لاغری و نحوه مصرف آن!

زنیان یکی از گیاهان دارویی با خواص معجزه آسا است که نام‌های دیگر آن انیسون بری، کمون حبشی، اجوان، اسپری کای و نانخواه است. میوه Zenian کوچک، بیضی شکل و به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و حاوی تیمول است. از ویژگی‌های زنیان می‌توان به مواردی مانند تنظیم سطح کلسترول، کنترل فشار خون، درمان التهاب، درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان آسم، اشاره کرد. در این مقاله اندام برتر به خواص عرق زنیان برای لاغری می‌پردازیم.

خواص عرق زنیان برای لاغری

بافت شناسی گیاه زنیان

برگ‌های این گیاه دارای بریدگی‌ها و تقسیمات ظریف زیادی است. به دلیل این بریدگی‌های زیاد، ساقه‌های گیاه زبر و ضخیم نمی‌شوند، بلکه بسیار ظریف و نازک می‌شوند. گل‌های زنیان به زیبایی روی شاخه‌های آنها قرار می‌گیرد. این گل‌ها کوچک و سفید به شکل چتر هستند. این میوه‌ها کوچک، بیضی شکل و به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد هستند و اسانس خوشبویی شبیه آویشن دارند.

زنیان برای تهیه پودر کاری، ترشی، کراکر و سایر غذاها استفاده می‌شود. باید گفت این گیاه در صنعت صابون سازی و عطرسازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از عطر آن در ساخت انواع دهانشویه‌ها و خمیردندان‌ها استفاده می‌شود. دانه‌های زنیان حاوی مقادیر زیادی تیامین، نیاسین، کلسیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، آهن، تیمول، اسیدهای چرب و فیبر هستند.

مهم‌ترین خواص عرق زنیان

یکی از معروف‌ترین عصاره‌های گیاهی، عرق زنیان است که فواید بسیاری از آن ذکر شده است. یکی از مهم‌ترین خواص زنیان خاصیت ضد نفخ آن است و افراد مبتلا به دل درد می‌توانند از خواص درمانی زنیان به عنوان یک داروی مفید بهره‌مند شوند. همچنین گفتنی است عرق زنیان از یک طرف باعث تصفیه خون و از طرف دیگر باعث کاهش چربی خون می‌شود.

فواید باورنکردنی عرق زنیان برای کاهش وزن

افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند می‌توانند برای کنترل بهتر وزن خود از عرق زنیان در رژیم غذایی خود استفاده کنند. عرق زنیان یکی از عرقیجات تند است و در هضم غذا موثر است و در نتیجه با هضم بهتر غذا از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند. یکی از خواص زنیان تقویت معده و التیام سوء هاضمه ناشی از ضعف و کمبود انرژی است که به مصرف بهتر و کارآمدتر غذا کمک می‌کند و از بروز چاقی جلوگیری می‌کند. زنیان خاصیت ملین دارد. بنابراین باعث می‌شود که غذا به سرعت دفع شود و برای جذب در بدن در دسترس نباشد و در نتیجه از تجمع چربی و چاقی جلوگیری کند. همچنین عرق زنیان را می‌توان به عنوان داروی ضد تهوع و اسهال در افراد مبتلا به سردرد یا مشکلات گوارشی استفاده کرد.

مقدار و نوع مصرف عرق زنیان برای لاغری

در این قسمت به بررسی خواص عرق زنیان برای لاغری می‌پردازیم.

مقدار مصرف عرق زنیان برای بزرگسالان: روزی سه بار دو قاشق غذاخوری عرق زنیان را در کمی آب حل کرده و بعد از غذا مصرف کنید.

مقدار مصرف عرق زنیان برای کودکان: روزی سه بار دو قاشق مربا خوری زنیان را در کمی آب حل کرده و بعد از غذا مصرف کنید.

برای استعمال خارجی: یک قاشق غذاخوری عرق زنیان را در گلو بریزید و قرقره کنید، سپس قورت دهید. همچنین می‌توانید دو قطره عرق را در دو سوراخ بینی بریزید و آن را استنشاق کنید.

همچنین مطالعه کنید : عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

خواص درمانی عرق زنیان

عرق زنیان علاوه بر خواصی که بر کاهش وزن و لاغری دارد، خواص درمانی دیگری نیز دارد. در این قسمت به بررسی خواص درمانی عرق زنیان می‌پردازیم.

ضد درد

از عرق زنیان می‌توان برای تسکین درد و رفع التهاب مفاصل، تسکین درد آرتریت، رفع اسپاسم عضلانی استفاده کرد.

خواص عرق زنیان برای لاغری

بهبود سیستم گوارش و کاهش وزن

زنیان با تقویت معده و درمان سوء هاضمه به بهبود جذب و هضم بهتر غذا کمک می‌کند و با بهبود نقش دستگاه گوارش در هضم به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند. عرق زنیان به عنوان داروی تهوع و اسهال عمل می‌کند و به التیام دستگاه گوارش به ویژه در افراد سرد مزاج کمک می‌کند. یکی از خواص شناخته شده گیاه زنیان و همچنین عرق حاصل از آن که در طب سنتی و خانواده‌های ایرانی بر آن تاکید شده است، تسکین سردرد است.

عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد

از عرق زنیان می‌توان برای رفع مشکلات سنگ در دستگاه گوارش، از جمله سنگ کلیه و سنگ مثانه، استفاده کرد. همچنین به خلاص شدن از شر آن سنگ‌ها کمک می‌کند.

تنظیم قاعدگی و کاهش علائم قبل از قاعدگی

زنان سرد مزاج بیشتر از مشکلات قاعدگی رنج می‌برند. یکی از این مشکلات سیکل نامنظم قاعدگی است. عرق  زنیان می‌تواند نقش مهمی در درمان و تنظیم چرخه قاعدگی داشته باشد. زنیان دارای خواص ضد اسپاسم و ضد درد طبیعی است که ممکن است به تسکین درد قاعدگی کمک کند. در واقع، دانه‌های زنیان انتقال عصبی را که باعث درد می شود، کاهش می‌دهد.

خوشبو کننده دهان

بوی معطر و خاصیت ضد میکروبی عرق زنیان باعث می‌شود از آن به عنوان یک دهان شویه طبیعی استفاده شود. یکی دیگر از فواید عریق این گیاه این است که می‌توان از آن برای تمیز کردن دندان استفاده کرد.

عوارض جانبی، اقدامات احتیاطی و موارد منع مصرف در مورد عرق زنیان

افراد با مزاج گرم نباید از این عرق استفاده کنند و در صورت نیاز باید آن را به مقدار کم و با گیاهان دارویی سرد مانند شطره و کاسنی مصرف کنند. همچنین مصرف این عرق در زنان باردار، کودکان زیر 7 سال و افراد مبتلا به اختلالات تیروئید باید با احتیاط همراه باشد.

همچنین مطالعه کنید : لاغری با زیره

آیا عرق زنیان به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند؟

بله! زنیان خاصیت ملین دارد. بنابراین باعث می‌شود که غذا به سرعت دفع شود و برای جذب در بدن در دسترس نباشد و در نتیجه از تجمع چربی و چاقی جلوگیری کند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط