برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
خواص بادام هندی

خواص بادام هندی و آنچه که لازم است بدانید

بادام هندی متعلق به خانواده Anacardiaceae است. درختان بادام هندی همیشه سبز هستند و می‌توانند به سرعت تا 20 متر رشد کنند، اما معمولا به ارتفاع 8-12 متر می‌رسند. درخت بادام هندی در مناطق گرمسیری با بارندگی سالانه بین 400 تا 4000 میلی متر رشد می‌کند و از سطح دریا تا ارتفاع 1000 متری رشد می‌کند. بادام هندی عمدتاً در هند، ویتنام، ساحل عاج، گینه بیسائو، تانزانیا، بنین، برزیل و سایر کشورهای شرق و غرب آفریقای مرکزی و جنوب شرق آسیا کشت می‌شود. اکنون کاشت در آفریقای جنوبی و استرالیا نیز انجام می‌شود. در این مقاله به خواص بادام هندی می‌پردازیم:

خواص بادام هندی

فواید آنتی اکسیدان

آجیل به عنوان منبع آنتی اکسیدانی در نظر گرفته می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که با خنثی کردن مولکول های آسیب رسان به نام رادیکال‌های آزاد، بدن شما را سالم نگه می‌دارند. به نوبه خود، این به کاهش التهاب کمک می‌کند و توانایی بدن شما را برای سالم ماندن و عاری از بیماری افزایش می‌دهد. به دلیل مشخصات آنتی اکسیدانی مشابه، انتظار می رود بادام هندی فواید مشابهی در مبارزه با اکسیداسیون ارائه دهد. این ممکن است به ویژه در مورد بادام هندی بوداده صادق باشد، که به نظر می رسد فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری در مقایسه با همتایان “خام” خود دارند.

خواص بادام هندی

بادام هندی دارای فواید زیادی است که در اینجا به به آن ها اشاره می‌کنیم:

 بادام هندی برای مردان

بادام هندی منبع غنی روی است و روی باعث افزایش جریان خون به سمت اندام‌های جنسی مردانه می‌شود. از این رو زندگی جنسی را بهبود می‌بخشد. آن‌ها همچنین به عضله سازی کمک می‌کنند. آن‌ها از سرطان پروستات در مردان جلوگیری می‌کنند و تولید تستوسترون را افزایش می‌دهند.

 بادام هندی و باروری

بادام هندی مانند سایر آجیل‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. سلنیوم و روی برای افزایش باروری بسیار مفید هستند. علاوه بر آن، آجیل‌هایی مانند بادام هندی نیز سطح قند خون شما را کنترل می‌کنند زیرا سرشار از فیبر هستند. بنابراین این نیز باعث افزایش باروری می شود.

 بادام هندی برای زنان

محتوای بالای منیزیم و پروتئین بادام هندی در بارداری بسیار مفید است. استفاده از آن‌ها در بارداری برای زنان باردار و جنین مفید است.

خواص بادام هندی و پوستی درخشان

آن‌ها سرشار از پروتئین هستند به همین دلیل برای پوست شما مفید هستند. می‌توانید آن‌ها را بخورید تا فواید مربوط به پوست را دریافت کنید یا می‌توانید به صورت موضعی برای مشاهده نتایج استفاده کنید. برای داشتن پوستی سالم و درخشان، بادام هندی را یک شب در یک فنجان شیر خیس کنید و صبح آن را آسیاب کنید و مقدار کمی لیمو یا کشک را مخلوط کنید و روی صورت بمالید.

کاهش استرس

بادام هندی سرشار از منیزیم است. و منیزیم برای سلامت مغز شما مفید است. آن‌ها دارای خواص ضد افسردگی طبیعی هستند. به همین دلیل است که آن‌ها برای کاهش استرس شما خوب هستند.

کاهش وزن

آجیل دارای کالری و چربی زیادی است. از این رو، به افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می‌شود که مقدار آجیل را در رژیم غذایی خود محدود کنند. با این حال، تحقیقات شروع به پیوند رژیم‌های غذایی غنی از آجیل با کاهش وزن بیشتر و وزن کمتر بدن نسبت به رژیم‌های غذایی بدون آجیل می‌کند. این می‌تواند تا حدی با این واقعیت توضیح داده شود که به نظر می‌رسد بادام هندی کالری کمتری نسبت به آنچه تصور می‌شد به بدن می‌رساند.

با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بدن انسان می‌تواند تنها 84 درصد از این کالری‌ها را هضم و جذب کند. این احتمالاً به این دلیل است که بخشی از چربی موجود در آن‌ها به جای جذب در طول هضم، در دیواره فیبری بادام هندی به دام می‌افتد.

از سوی دیگر، بو دادن یا آسیاب کردن آجیل می‌تواند توانایی بدن شما را برای هضم کامل آن‌ها افزایش دهد و درنتیجه تعداد کالری جذب شده را افزایش دهد. هم چنین مزایای کاهش وزن می‌تواند برای بادام هندی کامل و «خام» قوی‌تر باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع مورد نیاز است و می‌تواند فواید آنتی اکسیدانی حاصل از تفت دادن بادام هندی را از بین ببرد. آجیل‌ها علاوه بر این‌که کالری کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رود، دارند، سرشار از پروتئین و فیبر هستند که به کاهش گرسنگی و تقویت احساس سیری معروف هستند، که هر دو می‌توانند باعث کاهش وزن شوند.

به نظر می‌رسد بادام هندی کالری کمتری نسبت به زمانی که تصور می‌شد فراهم می‌کند. فیبر و پروتئین غنی آن‌ها می‌تواند به کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری کمک کند. هم‌چنین می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. همه این عوامل می‌تواند به کاهش وزن اضافی شما کمک کند.

خواص بادام هندی

سایر خواص بادام هندی

بادام هندی دارای قند کم و سرشار از فیبر، چربی‌های مفید و پروتئین گیاهی است. آن‌ها همچنین دارای مقادیر زیادی از مس، منیزیم، منگنز و مواد مغذی مهم برای تولید انرژی، سلامت مغز، ایمنی و سلامت استخوان‌ها هستند. هم‌چنین حاوی ترکیبات گیاهی مفید است. بادام هندی منبعی غنی از پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است.

بادام هندی سرشار از کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است، دو دسته از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌ها کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتر در مورد بادام هندی مورد نیاز است. همین امر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد کالری روزانه خود را از بادام هندی مصرف می کردند نسبت کلسترول LDL (بد) به کلسترول HDL (خوب) کمتری نسبت به افرادی که اصلاً بادام هندی مصرف نمی کردند، داشتند.

نسبت پایین LDL به HDL معمولاً به عنوان نشانگر سلامت قلب در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این‌ها، مصرف منظم بادام هندی می‌تواند فشار خون و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد. با این حال، هیچ تاثیری بر سطح کلسترول تام، LDL یا HDL پیدا نمی‌کند.

مراحل آماده سازی بادام هندی

آماده سازی آجیل برای پوست اندازی (خشک کردن، اندازه، تمیز کردن، پختن با بخار آب یا برشته کردن)

گلوله‌زنی (با ماشین های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا دستی)

پوست کندن (خشک کردن آجیل پوست کنده، پوست کندن اتوماتیک یا دستی)

درجه بندی (مرتب سازی رنگ، اندازه، تمیز کردن)

بسته بندی (توزین، آب بندی وکیوم)

مزیت اصلی پردازنده های پیشرو بادام هندی (مانند ویتنام) تولید در مقیاس بزرگ با استفاده از تجهیزات اتوماتیک است.

آیا بادام هندی ضرر دارد؟

افزایش وزن، افزایش فشار خون، ایجاد حساسیت، دردسرساز شدن با مصرف آنتی بیوتیک، مشکلات میگرن، آسیب به معده از مضرات مصرف زیاد بادام هندی می‌باشد.

آیا بادام هندی برای دیابت مفید است؟

بله، بادام هندی سطح انسولین را افزایش می دهد. به همین دلیل است که بادام هندی برای بیماران دیابتی مفید است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط