برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
تقویت عضلات شکم : انواع تمرینات

تقویت عضلات شکم : انواع تمرینات

اگر از وضعیت بدن خود راضی نیستید، اگر قصد کاهش چربی شکم خود را دارید و می‌خواهید ناحیه شکم خود را در کنار سایر قسمت‌های بدنتان تقویت کنید، می‌توانید در بین حرکات ماهیچه‌های شکم هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. با تمرین نقاط مختلف ناحیه شکم، می‌توانید عضلات خود را توسعه دهید و اطمینان حاصل کنید که چربی انباشته شده در این نواحی در مدت زمان کوتاه‌تری سوزانده می‌شود. ما در این مقاله از اندام برتر به بررسی تقویت عضلات شکم پرداخته‌ایم. با ما تا آخر این مقاله همراه بمانید.

تقویت عضلات شکم

تمرین‌های لازم برای تقویت عضلات شکم

تقویت عضلات شکم با حرکات منظم شکمی بسیار آسان است. شما می‌توانید با اطمینان از اینکه غذاهایی که در این دوره مصرف می‌کنید کم کربوهیدرات و پروتئین بالا هستند، به رشد عضلات خود کمک کنید. برای رشد عضلات شکم، تمرینات زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون ابزار انجام دهید. با انجام تمرینات منظم می‌توانید به هدف خود برسید. این تمرینات، عبارتند از:

پلانک

موثرترین تمرین شکمی، پلانک است. این ورزش تمام عضلات را از جمله شکم مورب، عضلات راست روده، شکم پهلو و باسن را درگیر می‌کند. حرکت پلانک، یک حرکت چالش برانگیز است که متابولیسم را تسریع می‌کند، وضعیت بدن را تنظیم می‌کند و باعث تقویت عضلات شکم می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: ورزش لاغری شکم در خانه

بالا بردن پا

روی یک فرش یا تشک ورزشی به پشت دراز بکشید و تمرینی را انجام دهید که به شدت روی شکم شما کار می‌کند. با دستان خود از یک جسم ثابت بگیرید و همزمان پاهای خود را با هم بالا بیاورید و کمی آهسته تر پایین بیاورید. سه ست ده‌تایی انجام دهید.

شاتل

حرکت شاتل یکی از اولین تمریناتی است که در حرکات عضلات شکم به ذهن می‌رسد. به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید. زانوهای شما باید در سطح لگن باز باشد. دست‌های خود را پشت سر خود قرار دهید، اما انگشتان خود را به هم نزنید. آرنج خود را به سمت بیرون، کمی به سمت داخل نگه دارید. چانه خود را کمی بالا بیاورید تا بین سینه و چانه شما فاصله باشد. شکم خود را به داخل بکشید. تیغه‌های سر، گردن و شانه خود را همزمان از زمین جدا کنید. برای پایان دادن به حرکت به آرامی پایین بروید.

دراز و نشست جزئی با بازو

دراز و نشست جزئی با بازوها که شبیه به حرکت دراز و نشست کامل است، یکی از حرکات کلاسیک عضلات شکم است. تمرینی است که انجام آن راحت‌تر است و به کمر شما آسیبی نمی‌رساند. به پشت دراز بکشید و پاهای خود را با زاویه 90 درجه خم کنید. دست‌های خود را بالا بیاورید و سعی کنید با قدرتی که از بازوهای خود می‌گیرید کمی از زمین بلند شوید، سپس دوباره دراز بکشید. سعی کنید این حرکت را که عضلات بالای شکم شما را به کار می‌اندازد، در سه ست پانزده‌تایی تمرین کنید.

تقویت عضلات شکم

فواید تقویت عضلات شکم

تقویت عضلات شکم دارای بسیاری از فواید است. در زیر به برخی از این فواید اشاره خواهم کرد:

سازگاری با فعالیت‌های روزمره

عضلات شکم یکی از مهم‌ترین عضلات است که در فعالیت‌های روزانه ما نقش مهمی دارد. تقویت این عضلات باعث بهبود توانایی شما در انجام وظایف روزمره می‌شود، از جمله حمل و نقل اشیاء سنگین، نگهداری تعادل در فعالیت‌های ورزشی و زندگی روزمره.

بهبود وضعیت پشت و کمر

عضلات شکم قسمتی از مجموعه عضلات است که در حمایت و پشتیبانی از ناحیه کمر نقش مهمی دارد. با تقویت این عضلات، پشت شما مستحکم می‌شود و ریسک ایجاد درد و مشکلات پشتی کاهش می‌یابد.

کاهش درد پشت

تقویت عضلات شکم می‌تواند به کاهش درد و مشکلات پشت کمک کند. عضلات قوی شکم به عنوان یک وسیله ضد شوک عمل می‌کنند و فشار روی ناحیه کمر را کاهش می‌دهند.

تقویت هسته بدن

عضلات شکم به همراه عضلات پشت، عضلات لگن و عضلات سرشانه به عنوان هسته بدن یا مرکز بدن شناخته می‌شوند. تقویت این عضلات می‌تواند به بهبود تعادل، استقامت و قدرت کل بدن کمک کند.

بیشتر مطالعه کنید: شکم تخت با ورزش

بهبود ظاهر بدن

تقویت عضلات شکم می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری سفت و تناسب اندامی بدست آورید. با افزایش تقویت عضلات شکم، شکل بدن شما تعادل بیشتری پیدا می‌کند و کمک به کاهش چربی در این ناحیه می‌کند.

اهمیت توجه به تقویت عضلات شکم را نباید فقط به بهبود ظاهر بدن نسبت داد. تقویت عضلات شکم در واقع بهبود کیفیت زندگی و عملکرد بدن در طول روز را نیز به همراه دارد. اهمیتی که باید به آن توجه کنید، انجام تمرینات به درستی و با فنون صحیح است. همچنین، به منظم بودن و پیوسته ادامه دادن به برنامه تمرینی نیز توجه کنید. در صورت نیاز، بهتر است با مربی ورزشی یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب برای شما تنظیم شود و در طی انجام تمرینات صحیح را رعایت کنید.

آیا ورزش می‌تواند به تقویت عضلات شکم کمک کند؟

بله. عضلات شکم یکی از مهم‌ترین عضلاتی است که در فعالیت‌های روزانه ما نقش مهمی دارد. برخی از ورزش‌ها از جمله: دراز نشست‌،‌ پلانک،‌ شاتل و… می‌توانند به تقویت عضلات شکم کمک کنند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط