برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
تاثیر منیزیوم در لاغری

تاثیر منیزیوم در لاغری

ما می‌دانیم که منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که بدن ما برای انجام حداقل 300 واکنش آنزیمی مختلف به آن نیاز دارد. همچنین به آرام کردن تنش‌های عضلانی و عاطفی، بهبود خواب و خلق‌وخو کمک می‌کند و این برای کودکان نیز مفید است. اکنون آخرین تحقیقات می‌گوید که منیزیوم می‌تواند برای کسانی که نیاز به کاهش وزن دارند نیز مفید باشد. زیرا بر دو عامل کلیدی وزن، انسولین و چربی، نقش مهمی ایفا می‌کند. ما در این مقاله به بررسی تاثیر منیزیوم در لاغری پرداخته‌ایم. با ما در این مقاله از اندام برتر همراه باشید.

تاثیر منیزیوم در لاغری

منیزیوم چیست؟

منیزیوم یک مکمل غذایی بر پایه کربنات منیزیم و اسید سیتریک است و به دلیل سهولت جذب توسط روده به طور گسترده استفاده می‌شود. معمولاً منیزیم به صورت پودر یافت می‌شود و قبل از مصرف در آب داغ حل می‌شود. منیزیم بیش از همه توسط کسانی انتخاب می‌شود که می‌خواهند نتیجه سریع‌تری در کاهش وزن داشته باشند و نیاز به جذب آسان روده‌ای دارند.

تاثیر منیزیوم در کاهش وزن

یکی از نقش‌های این ماده معدنی تنظیم سطح قند خون و انسولین است. زمانی که ما از کمبود منیزیوم رنج می‌بریم در واقع این دو مقدار افزایش می‌یابند و در نتیجه بدن چربی و انسولین اضافی گلوکز را تبدیل می‌کند. منیزیوم یک ماده معدنی است که می‌تواند متابولیسم را تسریع کند. همراه با پتاسیم و کلسیم، بدن را وادار می‌کند تا مقادیر بیشتری چربی بسوزاند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع وقتی متابولیسم کند می‌شود، نمی‌تواند تمام کالری دریافتی را که به چربی تبدیل می‌شود، دفع کند و افزایش وزن را تسهیل کند. علاوه بر این، این سه ماده معدنی همچنین به مقابله با احتباس آب و تورم کمک می‌کنند که به ویژه در زنان می‌تواند منجر به افزایش سایز در همان روز شود.

علاوه بر این در بدن ما، منیزیوم یک ماده مغذی است که برای فعال کردن آنزیم‌های دخیل در هضم و جذب پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و لیپیدها که در واقع تغذیه سلول‌های ما را تشکیل می‌دهند، استفاده می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: اسفناج برای لاغری

آیا منیزیوم به کاهش چربی شکم کمک می‌کند؟

تحقیقات نشان داده است که این ماده معدنی می‌تواند به کاهش چربی شکم نیز کمک کند، تجمع آن توسط عوامل مختلفی تسهیل می‌شود که اغلب به نوبه خود ناشی از یک سبک زندگی است که متعادل نیست. یکی از این عوامل تجمع بیش از حد انسولین است. وقتی بدن نتواند به طور کامل از آن استفاده کند، تمایل دارد در شکم ذخیره شود و در نتیجه تجمع چربی در این قسمت از بدن بیشتر می‌شود. علاوه بر این، همان کمبود منیزیوم می‌تواند باعث چاقی شکمی شود. یکی دیگر از عواملی که تمایل به افزایش تولید کورتیزول دارد، کمبود خواب است که به نوبه خود می‌تواند با استرس بیش از حد تسهیل شود. کسانی که از اختلالاتی مانند بی خوابی رنج می‌برند، مقادیر کورتیزول بالاتری دارند.

همچنین منیزیوم بر روی همه این عوامل تأثیر می‌گذارد، زیرا به بهبود سطح گلوکز و در نتیجه مدیریت بهتر انسولین کمک می‌کند، با استرس مقابله می‌کند، آرامش را تسهیل می‌کند و به خواب کمک می‌کند، کیفیت و کمیت آن را بهبود می‌بخشد.

نحوه مصرف منیزیوم برای کاهش وزن

مصرف منیزیوم بسیار ساده است؛ اگر به صورت پودر است، یک یا دو قاشق چای‌خوری از آن را در یک لیوان یا فنجان آب گرم حل کنید. ترجیحاً با معده خالی میل کنید تا بهتر جذب شود. اگر روز پر استرسی را پشت سر گذاشته‌اید و هنگام شب به سختی به خواب می‌روید، می‌توانید آن را قبل از خواب مصرف کنید؛ اگر علاوه بر تمایل به کاهش وزن، مشکلات گوارشی نیز دارید، می‌توانید آن را 20 دقیقه بعد از غذا مصرف کنید. همچنین اگر بیماری خاصی ندارید و فقط باید وزن اضافی خود را کم کنید و به اندام خود بازگردید، مصرف منیزیوم هر زمانی از روز می‌تواند خوب باشد. همیشه قبل از مصرف منیزیوم با مشاور یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

تاثیر منیزیوم در لاغری

چرا منیزیوم باعث کاهش وزن می‌شود؟

در این قسمت به بررسی دلالیل تاثیر منیزیوم در لاغری پرداخته‌ایم. این دلایل عبارتند از:

سطح قند و انسولین در خون را متعادل می‌کند

زمانی که ما از کمبود منیزیم رنج می‌بریم، این دو مقدار تمایل به افزایش دارند و در نتیجه بدن گلوکز اضافی را به چربی و انسولین تبدیل می‌کند که نمی‌تواند دفع کند.

همچنین مطالعه کنید: خواص عرق زنیان برای لاغری

لیپولیز را تحریک می‌کند

منیزیم به عنوان یک ماده معدنی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند متابولیسم را سرعت بخشد. همراه با پتاسیم و کلسیم، بدن را وادار می‌کند تا مقادیر بیشتری چربی بسوزاند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، وقتی متابولیسم کند می‌شود، نمی‌تواند تمام کالری دریافتی را که به چربی تبدیل می‌شود، دفع کند و افزایش وزن را تسهیل کند. علاوه بر این، این سه ماده معدنی همچنین به مقابله با احتباس آب و تورم کمک می‌کنند که به ویژه در زنان می‌تواند منجر به افزایش سایز در همان روز شود.

آیا منیزیوم به کاهش وزن کمک می‌کند؟

بله! منیزیوم یک ماده معدنی است که می‌تواند متابولیسم را تسریع کند. به همین علت برای کاهش وزن استفاده می‌شود.

طریقه مصرف منیزیوم برای کاهش وزن چگونه است؟

مصرف منیزیوم بسیار ساده است؛ اگر به صورت پودر است، یک یا دو قاشق چای‌خوری از آن را در یک لیوان یا فنجان آب گرم حل کنید. ترجیحاً با معده خالی میل کنید تا بهتر جذب شود. اگر علاوه بر تمایل به کاهش وزن، مشکلات گوارشی نیز دارید، می‌توانید آن را 20 دقیقه بعد از غذا مصرف کنید. همچنین اگر بیماری خاصی ندارید و فقط باید وزن اضافی خود را کم کنید و به اندام خود بازگردید، مصرف منیزیوم هر زمانی از روز می‌تواند خوب باشد. همیشه قبل از مصرف منیزیوم با مشاور یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط