برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین نان برای لاغری

بهترین نان برای لاغری + بهترین زمان خوردن نان در رژیم

نان با کمترین کالری مورد تقاضای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند. نان که اساسی‌ترین محصول غذایی روی میز است به ما کمک می‌کند، احساس سیری کنیم. با این حال، مصرف بیش از حد نان منجر به وزن ناخواسته می‌شود. مصرف نان در حین رژیم نیز امکان‌پذیر است. به همین جهت اهمیت انتخاب بهترین نان برای لاغری بسیار بالا است. در این بخش از اندام برتر می‌توانید پاسخ هر سؤالی که درمورد مصرف نان  دارید را دریابید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بهترین نان برای لاغری

بهترین نان برای لاغری

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، مصرف نان سفید به دلیل کالری بسیار زیاد توصیه نمی‌شود. به جای آن، ما توصیه می‌کنیم که با آرد سبوس‌دار، غنی از فیبرهای مفید برای روده‌ها تهیه شده باشد. به آنها نمک‌های معدنی و ویتامین‌ها اضافه می‌شود. حتی نان با انواع مختلف غلات در پایه منبعی از مواد مغذی باارزش است.

برای یک رژیم غذایی صحیح و متنوع، ایده‌آل این است که انواع مختلف نان تولید شده با غلات مختلف را جایگزین کنید. اگر امکان تهیه نان تازه و انتخاب نان بسته‌بندی را ندارید، کارشناسان توصیه می‌کنند همیشه میزان چربی و مهمتر از همه نمک روی برچسب را بررسی کنید. علاوه بر این، این نوع آرد ممکن است حاوی مواد نگهدارنده، افزودنی‌ها، الکل و چربی‌هایی باشد که برای سلامتی مفید نیستند.

هنگام رژیم چه نانی بخوریم؟

همچنین همه انواع نان لاغری یکسان نیستند و بنابراین اگر باید مراقب کالری دریافتی روزانه خود باشیم، بهتر است تفاوت‌هایی را که بین انواع مختلف نان وجود دارد، بدانیم. بسیار مهم است که با چه غذاهایی نان بخوریم. مثلاً بدن ما نیازی به خوردن نان با پلو ندارد و خطر افزایش وزن وجود دارد. اما اگر سالاد سبز یا سوپ آب مرغ دارید، می‌توان چندتکه نان سبوس‌دار با آن میل کرد تا تعادل تأمین شود.

هر متخصص تغذیه اطلاعات مختلفی در مورد خوردن نان در رژیم غذایی ارائه می‌دهد و بدن شما حرف آخر را خواهد زد. اگر بعد از خوردن نان احساس سنگینی می‌کنید، اگر مشکلاتی مانند یبوست یا نفخ دارید، اگر قند خونتان به‌سرعت بالا می‌رود، ممکن است نان برای شما مناسب نباشد.

در حین رژیم می‌توانید غلات کامل، نان سبوس‌دار، نان جو و… بخورید. اما باید مراقب کارهای بعدی باشیم. از خوردن بیش از 3-4 برش نان در روز خودداری کنیم و از میزان و تعادل آن اطمینان حاصل کنیم.

در مصرف نان دقت کنید:

نان فقط در صورتی می‌تواند شما را چاق کند که از مقدار آن فراتر رفته یا در بدترین زمان مناسب از روز آن را بخورید. حذف کامل مصرف آن برای شما خوب نیست. البته مقدار توصیه شده می‌تواند از فردی به فرد دیگر بر اساس جنسیت، سن، سبک زندگی و فعالیت بدنی که به صورت روزانه انجام می‌شود متفاوت باشد .

به‌طورکلی مصرف 50 گرم در روز توصیه می‌شود. نکته مهم این است که در وعده ناهار یا شام زیاده‌روی نکنید، به خصوص اگر ماکارونی یا غذاهای حاوی برنج می‌خورید که از قبل منبع کربوهیدرات هستند. این در واقع یکی از رایج‌ترین اشتباهات است که باعث می‌شود کالری اضافی به دست بیاید.

اگر قبلاً آن را برای ناهار یا شام می‌خورید، تسلیم وسوسه تهیه ساندویچ برای میان‌وعده نشوید. به گفته متخصصان تغذیه، ایده‌آل این است که به جای پاستا، سیب‌زمینی و برنج، نان بخورید. قانون اصلی این است که آن را با پروتئین‌های ساده و چربی‌های خوب همراه کنید.

بهترین نان برای لاغری

 نان سبوس‌دار برای لاغری (224 کالری در 100 گرم) 

اگر رژیم دارید، مصرف نان سبوس‌دار مناسب‌ترین است؛ زیرا حاوی 6.5 فیبر در 100 گرم است (در مقایسه با نان سفید که به طور متوسط حاوی 2 گرم در 100 گرم است) و کالری کمی دارد؛ بنابراین قدرت سیرکنندگی بالایی دارد و علاوه بر آن روده تنبل را تحریک می‌کند و باعث انتقال روده می‌شود. البته همیشه نوشته‌های روی بسته‌بندی را بررسی کنید و اجازه ندهید رنگ تیره نان شما را فریب دهد. اغلب به نان سیاه‌رنگ اضافه می‌شود؛ اما سبوس‌دار نیست. اولین ماده موجود در لیست باید آرد سبوس‌دار باشد و فیبر مصرفی نباید کمتر از 3 گرم در هر وعده باشد.

خواص نان جو برای لاغری

پاسخ دیگر به این سؤال که کدام نان باید در رژیم غذایی مصرف شود نان جو است. خواص نان جو بی‌شمار است؛ اما مهم‌ترین خواص نان جو برای لاغری عبارت‌اند از:

  • نان جو یکی از انواع نان‌های ضروری در لیست‌های غذایی کم‌کالری است.
  • میزان نمک این نان‌ها که با آرد جو تهیه می‌شود نیز بسیار کم است.
  • اگر به دنبال نانی هستید که دلچسب باشد و متابولیسم را پشتیبانی کند، باید نان جو برای خانه خود بخرید.

نان روگن برای لاغری

نان روگن (Rye bread) می‌تواند یک گزینه مناسب برای رژیم لاغری باشد. این نوع نان از آرد جو و آرد جوانه گندم تهیه می‌شود و دارای مزایای زیر است:

  • نان روگن حاوی فیبر غذایی بالا است که می‌تواند به احساس سیری کمک کند و گرسنگی را کاهش دهد.
  • نان روگن دارای کمترین درصد چربی نسبت به بسیاری از نان‌ها است.
  • آرد جو و جوانه گندم که در تهیه نان روگن استفاده می‌شوند، حاوی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و منگنز هستند.
  • نان روگن حاوی ویتامین‌های گروه B و انواع ویتامین E است.
  • در کنترل قند خون و کاهش ریسک بیماری‌های مرتبط با قند خون مفید باشد.

با این حال، همانند هر رژیم غذایی دیگر، مهم است که در مصرف نان روگن نیز میزان مناسبی را رعایت کنید و به تنوع غذایی دقت کنید. همچنین، همواره بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید تا بر اساس نیازها و وضعیت شخصی خود، رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید.

جایگزین بهترین نان برای لاغری

کربوهیدرات‌ها یکی از مواد مغذی ضروری بدن شما هستند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم کربوهیدرات‌ها به دو دسته کربوهیدرات‌های پیچیده و کربوهیدرات‌های ساده تقسیم می‌شوند و با انتخاب درست می‌توانید بخش قابل توجهی از کربوهیدرات مورد نیاز خود را از نان تأمین کنید. همان‌طور که  می‌توانید حدس بزنید، نخوردن نان در رژیم غذایی رفتاری نیست که ما توصیه کنیم. نان علاوه بر کربوهیدرات‌های با کیفیتی که ارائه می‌کند، سهم زیادی در رژیم غذایی و سلامتی شما دارد.

احتمالاً نیازی نیست به شما بگوییم که سیر ماندن برای مدت طولانی در طول رژیم چقدر اهمیت دارد، رژیم داران این مسئله را بهتر می‌دانند. کافی است تصور کنید تنقلات بی‌مزه و بدون نمک زیادی را امتحان کرده‌اید به این امید که شما را سیر نگه دارند. مصرف نان فایده بسیار مهمی در این زمینه دارد. اول از همه، از آنجایی که مقدار فیبر موجود در آن زیاد است، فضای بیشتری را در معده اشغال می‌کند و در نتیجه کمک می‌کند احساس گرسنگی دیرتر ایجاد شود. از آنجایی که هضم نان در دهان شروع می‌شود، این واقعیت که سیگنال سیری سریع‌تری را به مغز ارسال می‌کند نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. همچنین قند خون شما را متعادل نگه می‌دارد؛ بنابراین، باعث می‌شود در روند رژیم غذایی خود یک گام به جلو در کنترل اشتها بردارید.

کلام آخر در مورد بهترین نان برای لاغری

برخی از انواع نان دارای تمام ویتامین‌های گروه B به جز B12 هستند. به‌عنوان‌مثال، نان‌های غلات کامل منابع مهم این ویتامین‌ها هستند. دریافت کافی از این ویتامین‌ها برای عملکرد خوب متابولیسم بسیار مهم است. علاوه بر این، در صورت کمبود ویتامین‌های گروه B، ممکن است با شرایط نامطلوبی مانند ضعف، خستگی، بدخلقی و علائم افسردگی مواجه شوید.

نان همچنین به لطف فیبر موجود در آن به سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا به طور منظم و سالم کار کند. با توجه به این ویژگی‌ها، توصیه می‌کنیم این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که یکی از آسان‌ترین منابع کربوهیدراتی است و نقش مهمی در تأمین انرژی مورد نیاز روزانه شما دارد.

همچنین بخوانید: طرز تهیه انواع نان کتوژنیک

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط