برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری این است که آن را بعد از صبحانه به جای قبل آن میل کنید. کافئین قبل از تمرین نیز بسیار موثر است. زیرا فرد می‌تواند سخت‌تر و زمان طولانی‌تری تمرین کند و به این صورت کالری بیشتری نسبت به آنچه از طریق غذا دریافت می‌کنید خواهید سوزانید.

نوشیدن قهوه دارای طیف وسیعی از فواید است که به کاهش وزن کمک می‌کند. کافئین می‌تواند به مدیریت وزن کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که با مصرف مداوم قهوه در طول روز کالری بیشتری می‌سوزانید. بدون شک بهتر است قهوه بدون شیر یا شکر بنوشید تا از مصرف کالری اضافی جلوگیری کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای کاهش وزن، اواسط تا اواخر صبح زمانی است که سطح کورتیزول کمتری دارید. اگر ساعت 6:30 صبح بیدار می‌شوید، به طور خاص، بهتر است بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح قهوه بنوشید. شایان ذکر است که برای کمک به کاهش وزن باید تا اوایل بعدازظهر به نوشیدن قهوه ادامه دهید.

نوشیدن قهوه به طور منظم می‌تواند در طول روز خطرناک باشد. در این مقاله به آنچه که باید برای ایمن و سالم بودن هنگام نوشیدن قهوه برای مدیریت وزن انجام دهید، خواهیم پرداخت. در مورد زمان مناسب برای نوشیدن قهوه زمانی که قصد ورزش کردن دارید و اینکه آیا بهتر است یک وعده غذایی را با قهوه خود بخورید یا خیر ، صحبت خواهیم کرد.

آیا قهوه در صبح برای کاهش وزن مفید است؟

آیا قهوه در صبح برای کاهش وزن مفید است؟

قهوه در صبح برای کنترل وزن مفید است و اکثر مردم اول صبح قهوه می‌نوشند. اما بهتر است پس از بیدار شدن مدت کمی صبر کنید سپس قهوه خود را مصرف نمایید تا بیشترین مزایا از خوردن آن را دریافت کنید.

به عنوان مثال، اگر هر روز صبح ساعت 6:30 صبح از خواب بیدار می‌شوید، باید تا ساعت 9:30 صبح برای شروع نوشیدن قهوه صبر کنید و می‌توانید نوشیدن قهوه را تا اوایل بعد از ظهر ادامه دهید.

دلیل اینکه باید قهوه اول صبح خود را به تعویق بیندازید این است که می‌تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد. اگر زمانی که سطح کورتیزول در بیشترین مقدار است، قهوه بنوشید، می‌تواند این هورمون را افزایش دهد.

سطح بالای کورتیزول در دوره‌های طولانی مدت می تواند به سیستم ایمنی بدن شما آسیب برساند و در نتیجه مشکلات سلامتی ایجاد کند. گفته می‌شود، افزایش کورتیزول ناشی از کافئین در افرادی که به طور مکرر کافئین مصرف می‌کنند کمتر است.

قهوه در صبح متابولیسم را بالا می‌برد و سطح انرژی را تا اوایل بعدازظهر بالا نگه می‌دارد. بنابراین، به طور طبیعی، تحرک در طول روز به فرد کمک می‌کند تا کالری بسوزاند و وزن خود را کاهش دهد، پس از اینکه رژیم غذایی سالم و متناسبی داشت.

آیا می‌توانیم برای کاهش وزن در شب قهوه بنوشیم؟

نوشیدن قهوه در شب برای کاهش وزن ایده خوبی نیست زیرا می‌تواند خواب را مختل کند که بدن به خواب نیاز دارد تا خود را ترمیم کند.

شما باید حداقل شش ساعت قبل از خواب از نوشیدن کافئین خودداری کنید، زیرا حدود شش ساعت طول می‌کشد تا بدن نیمی از کافئین مصرفی را دفن کند.

اگر به محرک هایی مانند کافئین حساس هستید، قهوه را بعد از ظهر نخورید و یا در صورت نیاز به طور کامل قطع کنید. اثر کافئین از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

توجه داشته باشید که کافئین را می‌توان در چای، نوشابه و حتی شکلات یافت. علاوه بر این، برخی از داروها و مکمل‌ها ممکن است حاوی کافئین باشند، بنابراین باید برچسب مواد تشکیل‌دهنده آن را بخوانید.

کافئین می‌تواند خواب را تحت تاثیر قرار دهد، به عنوان مثال، کافئین ممکن است خوابیدن را در ابتدای شب دشوار کند. با این حال، شرایط دیگر نیز می‌تواند باعث شود که شما به طور منظم قبل از صبح از خواب بیدار شوید. اگر به طور مداوم با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید، باید با یک متخصص خواب در مورد راه های بهبود خواب خود صحبت کنید.

آیا می‌توانم فقط با نوشیدن قهوه وزن کم کنم؟

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم قهوه با کاهش اشتها و افزایش کالری سوزانده شده به کاهش وزن کمک می‌کند. با این حال، خواص خاصی در قهوه وجود دارد که می‌تواند متابولیسم را تغییر دهد. بهتر است مصرف قهوه برای کاهش وزن را با برنامه ریزی ویژه و زیر نظر متخصص انجام دهید.

تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا دید کاملی در مورد چگونگی تأثیر قهوه بر کنترل وزن به دست آید. مصرف دم کرده کافئین‌دار می‌تواند فرد را کمتر گرسنه کند، بنابراین به کاهش کالری دریافتی کمک می‌کند. اگر قبل از غذا قهوه می‌نوشید، ممکن است تمایلی به خوردن آن نداشته باشید.

به نظر می‌رسد نوشیدن قهوه 3 تا 4 ساعت قبل از غذا هیچ تغییری در اشتهای در وعده غذایی بعدی ایجاد نمی‌کند. در حالی که قهوه می‌تواند به فرد کمک کند وزن خود را کاهش دهد، رژیم غذایی فقط با قهوه، دارای معایب زیادی است. با این حال، مشکل اصلی این است که در دراز مدت نباید استفاده شود.

بر اساس شواهد، کسانی که چند هفته از این رژیم پیروی می‌کنند، متوجه می شوند که منجر به مشکلات خواب و سلامت روان می‌شود. این مشلات می‌تواند کاهش وزن را بسیار دشوار کند، و حفظ وزن در طولانی مدت ممکن است امکان‌پذیر نباشد.

در حال حاضر هیچ مطالعهای مصرف طولانی مدتی رژیم قهوه را ارزیابی نمی‌کند و به همین دلیل، بهتر است این رژیم را برای مدت طولانی دنبال نکنید.

کدام قهوه برای کاهش وزن مفید است؟

کدام قهوه برای کاهش وزن مفید است؟

قهوه یک نوشیدنی عالی برای کاهش وزن است، به ویژه زمانی که آن را در حد اعتدال، حداکثر چهار فنجان در روز، و بدون شکر بنوشید.اما قهوه می‌تواند منجر به افزایش وزن ناسالم شود، زیرا بسیاری از نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی قند و کالری اضافی هستند.

آیا قهوه سیاه فوری برای کاهش وزن خوب است؟

قهوه فوری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این قهوه با دانه‌های قهوه ارزان‌قیمت درست می‌شود، بنابراین طعم‌ها آنقدر تند نیستند و محتوای کافئین آن معمولاً بیشتر از قهوه عربیکا است،  با این حال، از آنجایی که قهوه فوری فقط قهوه‌ای است که برای بسته‌بندی دم کرده و کم آب شده است، ممکن است چند ماده نگهدارنده نیز داشته باشد.

آیا نوشیدن قهوه سیاه به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کند؟

اگر با معده خالی هستید و قهوه سیاه می‌نوشید، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما می‌تواند فرد را بیمار کند و باعث مشکلاتی مانند حالت تهوع، ریفلاکس اسید، سوزش سر دل، IBS و سوءهاضمه شود.

علاوه بر این، نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از صبحانه می‌تواند مضر باشد زیرا هیچ غذایی وجود ندارد که مانع از آسیب دیدن پوشش معده توسط اسید شود.

در حالی که شواهد کافی برای ارتباط مشکلات گوارشی با دم کرده قهوه وجود ندارد، تعداد کمی از افراد حساسیت شدید به قهوه دارند و اغلب با نوشیدن قهوه دچار سوء هاضمه، استفراغ و سوزش سر دل می شوند، خواه با یا بدون غذا می‌نوشند. با این وجود، شما باید پاسخ‌های بدن خود به خوردن قهوه را بررسی کنید.

آیا نسکافه و لیمو چربی شکم را می‌سوزاند؟

در حالی که نوشیدن روزانه قهوه فواید کاهش وزن را به همراه دارد، ادعای افزودن لیمو به نسکافه یا هر برند قهوه دیگری برای سوزاندن چربی شکم نادرست است. در نهایت، نه قهوه و نه لیمو نمی‌توانند چربی شکم را آب کنند. تنها راه مطمئن برای کاهش وزن، مصرف کالری کمتر و سوزاندن آنهاست.

کافئین می‌تواند ضربان قلب متابولیک را در طی سه ساعت پس از مصرف افزایش دهد و کالری‌های سوزانده شده‌تان را بین 8 تا 11 درصد افزایش دهد. شما می‌توانید بین 79 تا 150 کالری در روز بسوزانید. هر گونه کاهش وزن ممکن است به دلیل محتوای کافئین قهوه باشد و نه ترکیب قهوه با لیمو.

آیا قهوه را قبل یا بعد از تمرین بنوشم؟

آیا قهوه را قبل یا بعد از تمرین بنوشم؟

فواید مصرف قهوه قبل از تمرین است. بسیاری از مردم قبل از ورزش کافئین می‌نوشند تا سطح انرژی خود را افزایش دهند و به آنها در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کنند. حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از ورزش قهوه بنوشند تا کافئین بهتر در جریان خون جذب شود و اثربخشی آن حداکثری باشد.

از آنجایی که یک فنجان معمولی حاوی حدود 100 میلی‌گرم کافئین است، مصرف 1 تا 2 فنجان 45 تا 60 دقیقه قبل از تمرین، کافئین کافی برای کمک به عملکرد بدن را تامین می‌کند.

نوشیدن قهوه قبل از تمرین مضراتی نیز دارد. در طول ورزش، بدن خون را به سمت گروه‌های عضلانی فعال دور از سیستم گوارش می‌برد و روند هضم را کند می‌کند. برای برخی افراد، این اتفاق می‌تواند منجر به ناراحتی معده و مشکلات گوارشی شود، در این صورت، بهتر است که بدون خوردن غذا ورزش کنید.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند منجر به مشکلات خواب یا بی‌خوابی شود و عملکرد ورزشی را مختل کند. اگر مصرف کافئین بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد، بهتر است از آن اجتناب کنید. زیرا می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی مغذی یک تمرین عالی را مدیریت کنید.

حرف آخر درباره مصرف قهوه

مصرف قهوه  در زمان مناسب بدون شک می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطمئن شوید که مقدار مناسب قهوه مصرف می‌کنید. بیشتر بزرگسالان می‌توانند تا 400 میلی گرم کافئین در روز بنوشند که حدود 3 تا 4 فنجان قهوه است. به عنوان مثال، اگر احساس ناراحتی می‌کنید، مصرف کافئین خود را تنظیم کنید و آن را با یک وعده غذایی میل کنید یا به طور کامل از آن اجتناب کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
نیما

ممنون از مقاله عالی

30 بهمن 1401 پاسخ
    اندام برتر

    خواهش میکنم متشکر از همراهی شما

    30 بهمن 1401 پاسخ
مطالب مرتبط