برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟!

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند، مشکل وزن است. زمانی که می‌خواهید وزن خود را در مدت زمان کوتاهی کاهش دهید، مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنید. خیلی از افراد می‌خواهند به صورت موضعی تنها بخشی از بدن خو را لاغر کنند. شکم یکی از اندام‌هایی است که معمولا افراد در لاغر کردن این ناحیه از بدن با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی مواد غذایی که به لاغری شکم کمک می‌کنند، پرداخته‌ایم. اگر شما هم در جستجوی این هستید که برای لاغری شکم چه بخوریم پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله از اندام برتر با ما همراه باشید.  

برای لاغری شکم چه بخوریم

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند باید غذاهایی با کالری کم و ارزش غذایی بالا مصرف کنند که باعث افزایش سرعت متابولیسم و ​​شروع چربی سوزی می‌شود. بنابراین، برای کاهش وزن چه بخوریم؟ اگر می‌خواهید به پاسخ این سوال دست یابید، مقاله ما را تا انتها بخوانید.

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

در این قسمت به بررسی مواد غذایی که برای لاغری شکم مفید هستند، می‌پردازیم. این مواد غذایی عبارتند از:

خیار

خیار یک میوه با محتوای زیاد آب است. برای مصرف در هر زمانی از روز مناسب است. با مصرف خیار،کمبود آب بدن را تامین می‌کنید. همچنین خیار، سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد زیرا یک میوه آنتی اکسیدانی است. با مصرف خیار به عملکرد روده‌ها کمک می‌کنید.

 نان غلات

نان غلات نوعی نان غنی از ویتامین B است. دارای ویژگی است که آن را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و حاوی فیبر است. در وعده‌های غذایی که همراه با نان مصرف می‌شود، می‌توانید نان غلات را انتخاب کنید. نان غلات به دلیل ارزش غذایی بالا باعث سیری در وعده‌های غذایی می‌شود. پاسخ به این سوال که برای لاغری شکم چقدر نان بخوریم به قد و شاخص وزن و ویژگی‌های ساختاری فرد بستگی دارد.

لیمو

لیمو حاوی ویتامین C است و حاوی مواد معدنی لازم برای چربی سوزی است. با انتخاب لیمو در سس سالاد و نوشیدن آب می‌توانید کاهش وزن را تسریع کنید؛ به خصوص اگر آن را در صبح به صورت ناشتا بخورید، این کار باعث کاهش چربی شکم می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید نیز به کاهش وزن کمک می‌کند.

ماست

در فهرست غذاهایی که برای لاغری شکم باید بخوریم، باید غذاهایی وجود داشته باشند که به سلامت دستگاه گوارش و دفع کمک کنند. برای اینکه روده‌ها به درستی کار کنند، باید ماست بخورید. با مصرف ماست خانگی، متابولیسم بدن خود را تسریع می‌کنید.

گریپ فروت

در پاسخ به این سوال که برای لاغری شکم چه بخوریم، گریپ فروت را به عنوان جایگزین بعد از لیمو به عنوان منبع ویتامین C اضافه می‌کنیم. گریپ فروت میوه‌ای با خاصیت چربی سوزی است. می‌توانید با مصرف تکه‌های گریپ فروت یا نوشیدن آب، آن روز را با متابولیسم فعال شروع کنید. به لطف گریپ فروت که اشتها را متعادل می‌کند، می‌توانید در مدت کوتاهی از شر چربی‌های اطراف شکم خلاص شوید.

نوشیدن چای سبز

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از آنها کاهش وزن است. چای سبز حاوی مقادیر کمی کافئین است. حاوی کاتچین است که مانند کافئین عمل می‌کند و یک آنتی اکسیدان قوی است. اگرچه شواهد متناقض هستند اما مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، چای سبز می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شکم کمک کند.

برای لاغری شکم چه بخوریم

مصرف فیبر

رژیم غذایی سرشار از فیبر برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند توصیه می‌شود. دو نوع فیبر وجود دارد، محلول در آب و نامحلول. فیبر محلول اغلب با کنترل وزن همراه است. حبوبات، میوه‌ها و جو دوسر نمونه‌هایی از غلاتی هستن که به لاغری در شکم کمک می‌کنند. فیبرهای نامحلول از یبوست جلوگیری کرده و عملکرد روده را تنظیم می‌کنند. سبزیجات سبز و پوست میوه نمونه‌هایی از فیبر نامحلول هستند. فیبر با افزایش احساس سیری به طور کلی به کاهش کالری دریافتی کمک می‌کند. علاوه بر تمام این فواید، رژیم فیبر اثر محافظتی در برابر سرطان روده نیز دارد. مصرف روزانه 25 تا 30 گرم فیبر برای لاغری شکم توصیه می‌شود.

برای لاغری شکم مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده شامل بخش فیبری و مغذی غذا است که جدا شده است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند باعث افزایش و افت قند خون شود. این تغییرات ناگهانی قند خون باعث می‌شود فرد احساس گرسنگی کند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده به شدت با چاقی مرتبط هستند. اگر قصد دارید کربوهیدرات بخورید، بهتر است که آنها را با فیبر طبیعی میل کنید.

کربوهیدرات‌های اضافی را در رژیم غذایی کاهش دهید

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث بهبود سلامت می‌شود. حتی کربوهیدرات‌های سالم نیز در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند در کاهش وزن اختلال ایجاد کنند. هدف این است که کربوهیدرات‌های سالم را به شیوه‌ای کنترل شده مصرف کنید.

پروبیوتیک‌های طبیعی مصرف کنید

باکتری‌های مفید زیادی در روده ما زندگی می‌کنند. غذاهای تخمیر شده طبیعی، پروبیوتیک‌های طبیعی هستند. نشان داده شده است که خانواده لاکتوباسیلوس، توده چربی شکم را کاهش می‌دهد. این در مورد همه گونه‌های لاکتوباسیلوس صدق نمی‌کند. لاکتو آکیدوفیلوس با افزایش وزن مرتبط است. گنجاندن این غذاها در برنامه غذایی خود در فواصل زمانی معین ممکن است مفید باشد. نمونه‌هایی از غذاهای تخمیر شده طبیعی عبارتند از: ماست خانگی، کفیر، خیار شور خانگی، کلم ترش خانگی، تمپه (محصول تخمیر شده سویا).

انجام ورزش‌های هوازی

کالری‌هایی که می‌سوزانیم به اندازه کالری‌هایی که دریافت می‌کنیم مهم است. انجام تمرینات هوازی (کاردیو) به شما کمک می‌کند کالری بسوزانید. به ویژه برای سوزاندن چربی‌های انباشته شده در اطراف شکم موثر است. مانند هر ورزش دیگری، این یک راه عالی برای بهبود سلامت جسمی و روانی شماست.

برای لاغری شکم چه بخوریم

از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و سبزیجات استفاده کنید

پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای کاهش وزن است. رژیم غذایی با پروتئین بالا متابولیسم را تسریع می‌کند. در یک مطالعه نشان داده شد که دریافت 25 درصد کالری روزانه از پروتئین میل به خوردن را کاهش می‌دهد و حتی از خوردن میان وعده‌های نیمه شب تا 60 درصد جلوگیری می‌کند. منابع پروتئین حیوانی در رژیم غذایی عبارتند از: گوشت، مرغ، ماهی، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ. منابع پروتئینی گیاهی حبوبات و مغزها هستند.

کلام آخر

روند کاهش وزن به خصوص لاغری شکم، پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. بنابراین، اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا وزن فعلی خود را حفظ کنید، باید راه‌های پایدار و ایمن را برای زندگی انتخاب کنید. شما باید تغذیه سالم را به عنوان یک عادت سبک زندگی در پیش بگیرید و در صورت لزوم تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کنید. به منظور کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام باید به جای توصیه‌های رایج اثبات نشده از توصیه‌های علمی اثبات شده پیروی کنید.

بدن و متابولیسم هر کس متفاوت است. افراد ممکن است به دلیل تفاوت در ژنتیک و سایر شرایط سلامتی، نسبت به یک غذا واکنش متفاوتی نشان دهند. بنابراین، رژیمی که برای شخص دیگری خوب است ممکن است برای شما مفید نباشد. اجازه ندهید این وضعیت شما را دلسرد کند! در این مواقع بهتر است از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید.

برای لاغری سریع شکم چی بخوریم؟

میوه جات از جمله خیار، گریپ فروت، لیمو و سایر میوه‌هایی که دارای ویتامین C هستند می‌توانند به لاغری سریع شکم کمک کنند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط